2015-02-05, 17:07
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31

Preliminär elva (4-5-1): Marchetti; Darmain, Danilo, Rossettini, Rugani; Brienza, Obiang, Moralez, Pogba, Vazquez; Dybala

Ställs om inget oförmodat inträffar mot:

Buffon
Astori-Ranocchia-Tomovic
Hamsik-Fernandez-Falque-Pucciarelli
Higuain-Toni-Eder
Citera
2015-02-05, 17:18
Medlem
Villons avatar
Är häpnadsväckande nog nöjd med mitt lag, även om det märktes att min mittfältsbudning blev panikartad. Överlag har jag satsat en hel del på spelare med bra statistik under hösten, blandat med några trotjänare. Jag tror att det ska kunna bära ganska långt ändå.

Målvakter: Perin, Karnezis, Sportiello

Försvarare: Chiellini, Biava, Basta, Holebas, Paletta, Alex, Moretti, Juan Jesus

Mittfältare: Bonaventura, Bertolacci, Menez, Valero, Florenzi, Palombo, Magnanelli, Kucka

Anfallare: Icardi, Zaza, Ljajic, Iturbe, Destro, Babacar

Känner att det finns mängder med tänkbara startelvor beroende på form.
Senast redigerad av Villon 2015-02-05 kl. 17:29.
Citera
2015-02-05, 17:30
Medlem
Villons avatar
Går det att se vilka spelare som är klubblösa, eller måste man vänta till den öppna marknaden börjar?
Citera
2015-02-05, 19:17
Medlem
Knugen37s avatar
Inte kunnat följa Calcio lika mycket det senaste och jag la iväg buden rätt snabbt utan någon vidare research. Hade ingen aning om att Djordjevic är borta i tre månader och nu har Ibarbo blivit skadad och är borta 5 veckor, vad är det för lag jag värvat?

Laguppställning i premiären blir nog:
Handanovic
Albiol-Moras-Molinaro
Joaquin-Nainggolan-Felipe Anderson-Hallfredson-Asamoah
Tevez-Quagliarella

Jag får hålla ut tills måndag när den fria marknaden öppnar. Ska försöka hitta ersättare till Pegolo,Silva,Peloso,Marchese, Rosi, Biabiany,Conti,Asamoah och Djordjevic.
Senast redigerad av Knugen37 2015-02-05 kl. 19:29.
Citera
2015-02-06, 08:54
Medlem
Gantss avatar
Alltså skäms ni inte för att ni budar så mycket och tar de bästa spelarna?

47 calciopengar på Buffon är fan galet.

Folk underskattade min trupp i Serie B men se vad som hände, jag vann. Samma öde väntar mig i Serie A (Flashback A)

Chelsea (min trupp):

Neto. 13
Bardi F. 1
Colombi S. 1

Backar
Bonucci L. 31
Rodriguez G J. 19
Rami A. 5
Cole A. 1
Domizzi M. 1
Lucarelli A. 1
Nagatomo Y. 1
Zuniga J C. 1

Mittfältare
Vidal A E. 42
Hernanes A. 14
Shaqiri X. 14
Ekdal A. 6
De Jong N. 1
Honda K. 1
Rigoni L. 1
Salah M. 1

Anfallare
Callejon J M. 42
Berardi D. 14
Gomez J I. 1
Keita B D. 1
Matri A. 1
Osvaldo P D. 1
Citera
2015-02-06, 09:14
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Alltså skäms ni inte för att ni budar så mycket och tar de bästa spelarna?

47 calciopengar på Buffon är fan galet.

Skäms inte ett jävla dyft faktiskt. Buden ska ju förhoppningsvis kunna ge en det man vill ha, och jag vill ha Buffon, och Napolis Rafael som backup. Juve har bara släppt in 9 mål på tjugoen matcher, och jag tror Napolis försvar kommer att vara lite tätare under vårsäsongen.

Men visst har du en bra trupp. Inte minst Bonucci och Gonzalo Rodriguez som stomme i backlinjen, Vidal, Callejon...Problemet skulle kunna bli brist på alternativ vad gäller potentiella målgörare. Matri är skadad, Osvaldo spelar inte. Hernanes har inte fått så mycket speltid, och Honda är ur form och har fått hårdare konkurrens om platsen på mittfältet. Men Vidal-De Jong-Ekdal-Rigoni (eller Shaqiri) är ett dugligt mittfält. Vidal kan bevisligen göra en hel del mål när han är som bäst, vilket han inte varit hitintills under säsongen.
Citera
2015-02-06, 19:37
Medlem
anteri17s avatar
Jag är nöjd med laget. Jag har ett galet brett och sedvanligt spelskickligt mittfält. I bak en del storlagsförsvarare, tre starters som målvakter, och så lite olika alternativ på topp. Klose, Borriello och Pinilla har en direkthet i sig som man sällan får se i Antico Arsenales olika upplagor. För dessa spelare gäller mål eller ett sämre betyg. Men här finns också Gervinho och Cerci, vilka verkligen kan explodera. Och Gabbiadini-leverans när han väl får starta.

Målet är att försvara en topp-3-plats.

Elvan i första matchen blir:

Padelli

Tonelli Koulibaly Radu

Valdifiori Pirlo Pjanic
Perrotti Parolo

Pinilla Klose

Här är det bara Perrotti som ibland kan båga ut och utgå från en offensiv kantposition. Frågan är vilket lag som kan ta bollen av kanske seriens tre bästa registas?..

.................................

Det är mycket Lazio i min trupp annars. Jag tror på dem.
Citera
2015-02-07, 14:18
Medlem
Ferry31s avatar
Gör en liten ändring inför öppningsmatchen. Tar ut en back och slänger in Paloschi på topp. Kan inte låta bli att använda honom när Chievo trots allt möter Parma.
Citera
2015-02-07, 17:09
Medlem
Villons avatar
Nu funkar ju inte sidan.
Citera
2015-02-07, 17:29
Medlem
Knugen37s avatar
Laguppställningen blir:

Handanovic
Moras-Albiol-Molinaro
Felipe Anderson-Hallfredson-Nainggolan-Joaquin
Carlitos-Quagmire-Thereau

Inte den sexigaste uppställningen jag mönstrat med men men.
Citera
2015-02-07, 19:58
Medlem
Knugen37s avatar
Tänkte att jag hade tur för en gång skull i mitt liv när jag kom in på Fantacalcio två minuter innan deadlinen. Bytte då av El Kaddouri som inte förväntades att starta emot Thereau... Inte ett misstag jag har råd att göra direkt.
Citera
2015-02-08, 22:27
Medlem
Ferry31s avatar
Fan, det ser ut som att det inte vill sig i den här omgången. Positivt att spelarnas betyg i truppen överlag är bra, vilket indikerar att jag egentligen sitter på ett bra lag och att det finns något att bygga vidare på. Problematiskt att det knappt gjorts något mål, men jag visste samtidigt att den risken alltid skulle vara överhängande med tanke på den truppen jag har. Okej, Guarin gör mål, men han var bara tänkt som en truppförstärkare. Samtidigt möter jag också en av de mest givna titelkandidaterna den här säsongen och Dybala verkar av betygen att döma göra sin första rätt dåliga match på typ 10 omgångar. Hoppas på bättre flyt nästa vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in