2015-02-08, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja, den är äkta:

The 22-minute video, which Jordan said is authentic, ....

http://www.foxnews.com/world/2015/02...-burned-alive/

Såklart sionisterna på foxnews säger att den är äkta, jag är dock inte lika säker. Det är något mystiskt med branden, hans lugn och som någon sa varför han inte försöker välta buren. Jag har även läst någon stans att folk som bränns ihjäl för händerna automatiskt mot munnen för att eld och värme inte ska komma in där, den här herren höll för öronen.
Citera
2015-02-08, 21:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KochK
Såklart sionisterna på foxnews säger att den är äkta, jag är dock inte lika säker. Det är något mystiskt med branden, hans lugn och som någon sa varför han inte försöker välta buren. Jag har även läst någon stans att folk som bränns ihjäl för händerna automatiskt mot munnen för att eld och värme inte ska komma in där, den här herren höll för öronen.

Det med händerna mot munnen har du 'hört nånstans' och det blir sedan en sanning i din värld. En film på en människa som bränns ihjäl däremot spinner du konspirationsteorier kring.

Saknar du totalt förmåga att göra rimlig källkritik?
Citera
2015-02-08, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KochK

Men han står ju typ och ber, han vet ju vad som ska hända,man ser han står och rabblar ord, han står väl och tänker på hans liv,hans familj kanske , fy fan stackaren visste ju det var kört, tror inte det var ås lätt välta den där buren ,hade han gjort det hade dom ju skjutit han ändå, stod ju fan 20-talet beväpnade IS runt om.
Citera
2015-02-08, 21:25
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Men han står ju typ och ber, han vet ju vad som ska hända,man ser han står och rabblar ord, han står väl och tänker på hans liv,hans familj kanske , fy fan stackaren visste ju det var kört, tror inte det var ås lätt välta den där buren ,hade han gjort det hade dom ju skjutit han ändå, stod ju fan 20-talet beväpnade IS runt om.

Hade nog fan hellre blivit skjuten än eldad till döds! helt ärligt. Men har inte kollat på videon av respekt för piloten så kan inte yttra mig om hur vida han skulle kunna välta buren eller inte.

Dessa svin kommer säkerligen få stå till svars för sina illdåd!
Citera
2015-02-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Hade nog fan hellre blivit skjuten än eldad till döds! helt ärligt. Men har inte kollat på videon av respekt för piloten så kan inte yttra mig om hur vida han skulle kunna välta buren eller inte.

Dessa svin kommer säkerligen få stå till svars för sina illdåd!
Här har du en bild (detta är innan han börjar brinna men han står i buren).
http://patdollard.com/wp-content/upl...live-11022.jpg
Att det inte går att lyfta buren kan ju bero på att dom grävt ett hål, satt i en djup bur och fyllt på med sand. Vi kan helt enkelt inte veta.

edit: Kollade på bilden igen. Någon mer som lagt märke till att det är ett kryss i buren? Det är förmodligen bensin eller vad dom valt att använda, men det är ändå något jag missat.
Senast redigerad av stros 2015-02-08 kl. 21:48.
Citera
2015-02-08, 22:03
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Att det inte går att lyfta buren kan ju bero på att dom grävt ett hål, satt i en djup bur och fyllt på med sand. Vi kan helt enkelt inte veta.

edit: Kollade på bilden igen. Någon mer som lagt märke till att det är ett kryss i buren? Det är förmodligen bensin eller vad dom valt att använda, men det är ändå något jag missat.

De har grävt små diken som är fyllda med bränsle runt hela buren samt från varje hörn till hörn, antagligen för att det ska brinna överallt och han inte ska kunna komma undan elden.
Citera
2015-02-08, 22:09
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

hmm ser ju faktiskt ut som att han skulle kunna sparka bort sanden innan elden skulle nått fram dit? men som sagt vi vet ju inte hur det faktiskt var eller ligger till!

Nä fy fan får ångest bara jag ser bilden och tänker på vad han gick igenom innan döden befriade honom...
Citera
2015-02-08, 22:29
Medlem
Pungs avatar
Varför sliter han inte av sig de bensinindränkta kläderna? Okej att det inte skulle rädda honom. Han är fortfarande inlåst i en bur. Men borde ändå göra det på reflex.

ISIS verkar ha en förmåga att skapa väldigt samarbetsvilliga offerlamm. De är inte panikslagna som springer runt och skriker. Men heller inte paralyserade. Istället säger de vad de ska säga utan att darra på rösten, står still på sin plats och väntar.

Å andra sidan har jag aldrig hört talas om någon på väg till elektriska stolen som gjort motstånd eller vädjat, eller ens varit särskilt känslosamma. Så det är väl en märklig del i det mänskliga psyket att efter en viss punkt bara ge upp.
Citera
2015-02-08, 22:46
Medlem
Klara-Hedstroms avatar
Citat:

Det påstådda "krysset" inuti i buren har också jag lagt märke till. Jag skulle kunna tänka mig att detta rör sig om någon form av spån, eller liknande, och som impregnerats med en brännbar vätska eller dylikt.
Det som jag också finner märkligt, är att det inte bara är "krysset" som fattar eld, utan man kan även se att hela markytan som buren står på, brinner med en kollosal intensitet. Om, låt säga, en brännbar vätska hade hällts på även jorden eller sanden där buren placerats, och inte bara det förmodade spånet som utgör själva krysset, borde inte marken då ha "sugit upp" en större del av den vätskemängd som använts vid tillfället, och branden därmed blivit mindre kraftfull och inte lika intensiv som den man ser i videon? Dessutom så dunstar många brännbara vätskor förhållandevis ganska snabbt, och jag får här intrycket av att det ändå tar en viss tid från det att den förmodade vätskan hällts på och till den tidpunkt då buren antänds. Borde då inte branden blivit mindre "aggressiv" om brandvätska hade avdunstat?
Senast redigerad av Klara-Hedstrom 2015-02-08 kl. 23:41.
Citera
2015-02-09, 02:41
Medlem
Grandiosos avatar
Innan detta extremt grymma hände med piloten så hade man faktiskt uppe till en diskussion
på nätet med sina supportrar om hur man skulle ta död på denne. Man fick föreslå olika
tillvägagångssätt och det skulle helst vara så jävligt och smärtsamt som möjligt.
Detta framgick ur en artikel som jag länkat tidigare.

Citat:
The group even held a discussion with its online supporters seeking suggestions on "gruesome" ways to kill the Jordanian pilot. After killing him, the Islamic State is now attempting to justify its action to its followers.

Sedan har man då gått ut och sagt att den död som deras egna får möta ska också
fienden som tillfångatas få känna på framöver.
Piloten släppte missiler och brände ihjäl folk - och så fick han vara med om detsamma då när han
hade oturen att hamna i terrorgängets våld.
Nu gäller det att se upp med hur man avlivar de onda islamisterna i det krig som tycks
bli oerhört långvarigt så man inte råkar ut för något otäckt värre i händelse av att dessa
norpar en där ute i infernot...
Fast det förvisso är illa nog som det redan är med att behöva uppleva livets slut genom
att få sin hals uppkarvad och huvudet bryskt avskiljt från kroppen samt plågas långsamt
ihjäl av flammande lågor.
Senast redigerad av Grandioso 2015-02-09 kl. 03:00.
Citera
2015-02-09, 06:29
Bannlyst
Många moralkakor kring det här som om det vore något speciellt, när tusentals muslimer slaktas i Palestina. Var är nyheterna då?

Hellre att han får ett hårdare straff på jorden än efter döden. Med tanke på vad jordanien har gjort så förstår jag deras agerande. Han var påväg att bomba deras bröder, barn och systrar som kämpar för sin frihet och rättighet att existera och då får han skylla sig själv.

Anledningen till det som de gjorde beror på att han motsätter sig guds lagar och vill påtvinga muslimer människogjorda fantasilagar som inte fungerar i praktiken.
Citera
2015-02-09, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IslamicAge
Många moralkakor kring det här som om det vore något speciellt, när tusentals muslimer slaktas i Palestina. Var är nyheterna då?

Hellre att han får ett hårdare straff på jorden än efter döden. Med tanke på vad jordanien har gjort så förstår jag deras agerande. Han var påväg att bomba deras bröder, barn och systrar som kämpar för sin frihet och rättighet att existera och då får han skylla sig själv.

Anledningen till det som de gjorde beror på att han motsätter sig guds lagar och vill påtvinga muslimer människogjorda fantasilagar som inte fungerar i praktiken.

Fan va gött när Jordanien bombar skiten ur IS nu! Var som jag skrev innan. IS har grävt sin egen grav. Det bästa är att den mediala och effektiva "martyrdöden" har slagit helt fel för IS. Finns ingen som sörjer dem nu. Guds lagar? Vilket skitsnack! Du befinner dig i ett av de mest sekulära länder i världens forum! Sluta tjut och väx upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in