2015-02-08, 14:20
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Absolut inte ljusår bort organisationsmässigt då iaf Brynäs och Djurgården har en bristande organisation just nu.

Jag pratade inte o vilka klubbar som är mest välskötta och bäst organisation. Då skulle det väl vara Färjestad, Hv, och SAIK?

Men historiskt så är det tre överlägsna klubbar!
Citera
2015-02-08, 14:23
Medlem
1 Färjestads BK 40
2 Djurgårdens IF 37
3 Brynäs IF 40
4 MODO Hockey 39
5 Frölunda HC 35
6 HV 71 31
7 Luleå HF 31
8 Leksands IF 31
9 AIK 29 1214
10 Skellefteå AIK 23
Citera
2015-02-08, 14:29
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Jag pratade inte o vilka klubbar som är mest välskötta och bäst organisation. Då skulle det väl vara Färjestad, Hv, och SAIK?

Men historiskt så är det tre överlägsna klubbar!
Nähä, vad är dom ljusår framför i då?
Citera
2015-02-08, 14:45
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Nähä, vad är dom ljusår framför i då?
I framgångar över åren.
Citera
2015-02-08, 15:03
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Kan bara vara SAIK som är välskött just nu. HV misslyckas varje år. Färjestad panikvärvar varje år. Skellefteå lutar sig tillbaka och visar var bucklan ska stå!
Citera
2015-02-08, 15:30
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Kan bara vara SAIK som är välskött just nu. HV misslyckas varje år. Färjestad panikvärvar varje år. Skellefteå lutar sig tillbaka och visar var bucklan ska stå!

Definiera välskött.
Citera
2015-02-08, 15:54
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Definiera välskött.

Man vinner SM-guld? Ja, det var en konstig kommentar av personen.
En välskött förening bör vara en förening som har koll på ekonomin och inte ligger sämre till än vad man förväntar sig sportsligt.
Citera
2015-02-08, 17:59
Medlem
KimpaKepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek

Så, om säg, FHC vinner SM-guld iår, då är skellefteå inte längre en välskött förening?
Citera
2015-02-08, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Sportsligt går det säkerligen att ersätta bägge, men det symboliska värdet går absolut inte att ersätta. Bägge är starkt förknippade med klubben och det kommer att uppstå en tomhet utan dessa kulturbärare. Ser du hellre att vi vinner guld utan en enda spelare att identifiera dig med?

Varken Rajala eller Salmela kommer att bli kvar. Man måste va bra naiv om man tror det. Blir till att värva ny spets nästa säsong igen...

Här kan du få lite bekräftelse av vad jag skrev.

http://www.vf.se/sport/ishockey/rajala-vill-stanna-i-farjestad

Det var en jävla debatt det blev efter det att jag skrev att Luleå är ett loser lag. Kul att jag berör så mycket
Vad det gäller ett guld och 4 sm finaler,hur många guld har och sm finaler har Björklöven?
Citera
2015-02-08, 19:44
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Man vinner SM-guld? Ja, det var en konstig kommentar av personen.
En välskött förening bör vara en förening som har koll på ekonomin och inte ligger sämre till än vad man förväntar sig sportsligt.
Citat:
Ursprungligen postat av KimpaKeps
Så, om säg, FHC vinner SM-guld iår, då är skellefteå inte längre en välskött förening?
Det är väl ingen som har sagt att välskött är synonymt med SM-guld?
Välskött är avsaknaden av misslyckanden och panikartade handlingar.
Citera
2015-02-08, 19:54
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Absolut inte ljusår bort organisationsmässigt då iaf Brynäs och Djurgården har en bristande organisation just nu.
Det kände jag inte till. På vilket sätt då?
Citera
2015-02-08, 20:33
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Det kände jag inte till. På vilket sätt då?
Känns som att resonomanget går såhär: "ööööööööh Brynäs och Djurgården ligger ju utanför top 6 villet måste betyda att oranisationen suuuuger"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in