2015-01-17, 19:36
  #6757
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Vart står detta? Hittar det inte någonstans.

Bitter vinst idag. Sparka Kapstad, skiter i om Frögren får köra dubbla byten, det är fan bättre, sopa.

Kapstad är en av de bästa skridskoåkarna i SHL, synd bara att han är en av de sämsta backarna.


Citat:
Ursprungligen postat av Uninterested
Leksands VD Kjell Kruse sa på ett funktionärsmöte innan matchen att klubben signat en svensk spelare. Ska tydligen presenteras i början på nästa vecka, vem?

Conny Strömberg!

Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Det ryktades om Guter, Leksand skulle vart nära men sen åkte DIF på skador och backade ur. Ingen aning om vem det kan vara, säkert nån från HA.

Eller någon från almtuna, vem nu det kan vara...
Citera
2015-01-17, 19:40
  #6758
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Kapstad är en av de bästa skridskoåkarna i SHL, synd bara att han är en av de sämsta backarna.




Conny Strömberg!



Eller någon från almtuna, vem nu det kan vara...
Karlsson eller Janolhs i så fall. Hade gärna tagit tillbaka Norén dock, han har haft en riktigt bra säsong.
Citera
2015-01-17, 19:48
  #6759
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Vart står detta? Hittar det inte någonstans.

Lite otydlig där. Det finns ingen källa utöver mina egna antaganden som bitter leksing.
Citera
2015-01-17, 20:00
  #6760
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
har ingen vass målvakt och vassa målskyttar längre. Jag tror på Färjestad eller Örebro i final mot SAIK, och SAIK vinner lika snabbt som jag äter upp en 8-bitars sushi, och dricker fem Mariestad,


.
Bra målvakt (Rautio) och vassa målskyttar är väl precis det som Linköping har, sen kanske det brister på andra ställen. Men det kan nog bli final för LHC.
Örebro i final, nääe tror inte det.
Citera
2015-01-17, 20:04
  #6761
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strobelicious
¨
Håller med, domarna var totalt jävla värdelösa. Hur fan båda missar Figrens höga klubba på Lindgren är fan ett mysterium.

Den är fullständigt obegriplig, alla ser den höga klubban utom dom som måste se den. Men det är Sören som är inblandad, kanske den sämsta domaren någonsin, tillsammans med Mollgan då.


Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
Satte just 100.000:- på SAIK som slutlig vinnare till 1,85 i odds, lättförtjänta pengar. För vem fan kan på allvar slå ut SAIK i bäst av fem eller bäst av sju?

Kul, posta ett foto på kvittot också. Var satte du spelet?
__________________
Senast redigerad av vf 2015-01-17 kl. 20:07.
Citera
2015-01-17, 20:29
  #6762
Medlem
Karol.s avatar
Hossa och Lasch till Modo? för bra för att vara sant.
Citera
2015-01-17, 20:32
  #6763
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Han är ju så jävla bra

Jag väntar ivrigt av att se skellefteå släppa honom och se han i ett mitten/bottlag och se om han faktiskt är en bättre målvakt eller samma som jag såg.

Svenson är en lysande målis för dom stora tillfällena. Han blir nåt att hålla i klubbhandsken i det SM-slutspel som Solna AIK aldrig mer kommer att hamna i.
Citera
2015-01-17, 20:34
  #6764
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Hossa och Lasch till Modo? för bra för att vara sant.
Räcker nog inte för att klara sig undan kval, men det lär nog hjälpa er i kvalet, om detta skulle stämma.
Citera
2015-01-17, 20:36
  #6765
Medlem
Vette fan vad man ska tro om Leksand. En stycke in i matchen vid 4-1 ledningen såg det ut som att det skulle kunna bli 7-1. Sedan blev det spännande, beroende på att Modo fick luft under vingarna. Som en gammal skröna; Det är inte otur om man förlorar en massa matcher med uddamålet.
Modo var inte värda poäng idag och Leksand har skills för något mer. Nu blir det psykologi på hög nivå de sista 16 omgångarna. Fler lag kan bli inblandade i striden nedåt.
Citera
2015-01-17, 20:49
  #6766
Medlem
EnOmogenBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Hossa och Lasch till Modo? för bra för att vara sant.


Kan behövas till kvalet. Förhoppningsvis slipper Modo själva betala deras löner.
Citera
2015-01-17, 21:02
  #6767
Medlem
Man undrar ju hur en klubb kan bli så jäkla överlägsen som SAIK. Men å andra sidan har detta väl hänt flera andra gånger i Elitserien/SHLs historia. Jag har svårt jag med se riktigt bra motstånd för annat lag mot Skellefteå i slutspelet. Det lär väl vara Frölunda då, LHC pallar knappast trycket.
Citera
2015-01-17, 21:10
  #6768
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnOmogenBanan
Kan behövas till kvalet. Förhoppningsvis slipper Modo själva betala deras löner.
Vem ska betala lönerna om inte Modo ska göra det? Sponsorer som griper in eller Foppa som visar Modohjärta och lättar på fetbörsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in