2015-02-06, 18:56
Medlem
B-Dawks avatar
Har rensat en del OT. Tex vart Guif hör hemma har inget med SHL att göra.

/Mod
Citera
2015-02-06, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Det är ju omöjligt att förstå vad du menar. Vad är det Örebro gör så bra/vad är det som är så kul med Örebro? Att de fyller arenan (inte så imponerande)? Att de snittar över 5000 (som alla andra)? Förklara dig om du inte vill vara en idiot, istället för att kalla andra idiot.

Får man inte tycka att det ÄR bra att de fyller sin arena?
När många andra lag under serien inte har ens lika mycket folk som Örebro.
Imponerande eller ej , måste man alltid vara bäst för att vara bra?
Alla kan inte vara bäst eller mest.

Om jag är idiot eller ej spelar ingen roll.
Då kan man ju säga att alla är idioter.
Jag skiter ärligt i er åsikt men den får ni ha.

Ibland undrar man om många här är lika fartblinda som de klubbar som förköper sig.
Ska jag vara ärlig så skulle jag hellre vilja att min klubb spelar där de har råd.
Och just nu gör dem ju det , ironi eller ej.

SHL som det är just nu är ju helt sjukt.
HA är minst lika sjukt med 4,5 eller 6 klubbar ute på hal is.
Så det är väl klart att publiken är en sak att diskutera.

Modo har ju så dålig ekonomi att de måste ha publik NU.
De behöver pengar i realtid för dem klarar inte SHL:s regler.
Och i det hänseendet är det väl skitbra om Örebro klarar sin ekonomi.
Modo gör det ju uppenbarligen INTE

Hur jävla svårt ska det vara.
Som sagt man läser det man vill läsa.
Om rövhålet vill älta som "mest är bäst" teori så låt honom tro det.
Allt är inte enbart om det bor mest folk i omgivningen , då skulle alla storstadslag vara bäst.
Beror massor på om hur många av dem som verkligen går på hockey.
Citera
2015-02-06, 19:11
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kula
OK tack, undrar varför man läst sju lite här och var.

Jag tror det var sju mille det var som läckte ut först och det blev typ en sanning. Sen ändrade shl till att maxsumman skulle bli 6 mille. Så nu är det 6 mille.
Kommer alla lag som går upp till nästa säsong få 6 mille mindre i ligabidrag?
Citera
2015-02-06, 19:34
Medlem
Kalle-Kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Jag tror det var sju mille det var som läckte ut först och det blev typ en sanning. Sen ändrade shl till att maxsumman skulle bli 6 mille. Så nu är det 6 mille.
Kommer alla lag som går upp till nästa säsong få 6 mille mindre i ligabidrag?
Är väl bara om något lag ramlar ur som det betalas ut, dvs ramlar två SHL-lag ut betalar de lag som gått upp deras fallskärm på 6 millar vardera. Anledning att DIF fick dega förra året var att Örebro redan spelat i SHL och inte gått upp från allsvenskan som jag förstod det.
Citera
2015-02-06, 19:42
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Är det väl nu?
Förr så visste du att han hade 300 000€. Eller vacklar din källa nu? Eller hur är det med dina källa?

Färjestad avvaktar förläning med Hillding som kanske kommer att dra på sig Växjös tröja igen. Däremot har man erbjudit Åslund och Tollefsen nya kontrakt.

Albin Lindgren back i Skövde är en spelare som Färjestad är intresserad av. Denna kille var i Karlstad i veckan och tränade SHL största klubb Färjestad. Fredrik Eriksson som tidigare sagt att han varit intresserad av att spela i Färjestad (vem vill inte det?) har nobbat kontrakt och väljer troligen fortsat spel i europa. Vilket land och klubb är oklart.

Varför vill man ha en lagkapten som är avstängd ca 15 matcher varje säsong? Verkar rätt korkat. En näsapa har större hjärnkapacitet än Tollefsen.
Citera
2015-02-06, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Varför vill man ha en lagkapten som är avstängd ca 15 matcher varje säsong? Verkar rätt korkat. En näsapa har större hjärnkapacitet än Tollefsen.

I förra slutspelet såg man hur viktig OKT var för Färjestad. Om fler hade haft hans vilja och ofrat sig som han så hade Färjestad gett Skellefteå mer motstånd i finalen.

Vad det gäller Grundel så har Färjestad erbjudit han ett kontrakt på 2 år och Åslund ett på 3. Men det verkar som att båda kommer att försvinna.
Inget större förluster då dessa är absolut går att ersätta.

Vad det gäller Rajala och Salmela så har man förhoppning att behålla båda. Men att Rajala är närmare ett kontrakt med Färjestad än Salmela.

OKT har fått ett erbjudande på 2+1 år.
Citera
2015-02-06, 21:16
Bannlyst
Citat:
I förra slutspelet såg man hur viktig OKT var för Färjestad. Om fler hade haft hans vilja och ofrat sig som han så hade Färjestad gett Skellefteå mer motstånd i finalen.

Vad det gäller Grundel så har Färjestad erbjudit han ett kontrakt på 2 år och Åslund ett på 3. Men det verkar som att båda kommer att försvinna.
Inget större förluster då dessa är absolut går att ersätta.

Vad det gäller Rajala och Salmela så har man förhoppning att behålla båda. Men att Rajala är närmare ett kontrakt med Färjestad än Salmela.

OKT har fått ett erbjudande på 2+1 år.

Sportsligt går det säkerligen att ersätta bägge, men det symboliska värdet går absolut inte att ersätta. Bägge är starkt förknippade med klubben och det kommer att uppstå en tomhet utan dessa kulturbärare. Ser du hellre att vi vinner guld utan en enda spelare att identifiera dig med?

Varken Rajala eller Salmela kommer att bli kvar. Man måste va bra naiv om man tror det. Blir till att värva ny spets nästa säsong igen...
Citera
2015-02-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Sportsligt går det säkerligen att ersätta bägge, men det symboliska värdet går absolut inte att ersätta. Bägge är starkt förknippade med klubben och det kommer att uppstå en tomhet utan dessa kulturbärare. Ser du hellre att vi vinner guld utan en enda spelare att identifiera dig med?

Varken Rajala eller Salmela kommer att bli kvar. Man måste va bra naiv om man tror det. Blir till att värva ny spets nästa säsong igen...

Åslund har inte blommat ut till mer än en medelspelare i SHL tyvärr. Kanske det bästa är att han gör en eller två säsonger i annan liga och kommer tillbaka till Färjestad. Grundel har inte heller tagit det sista och kan göra gott att komma bort en sväng.

Sedan så bryr jag mig inte om vilka eller var spelarna kommer i från,utan att vi gör som tidigare och vinner. Man vinner inga guld på egna produkter. Men klart det är mer roligt om dom kommer från FBK eller Värmland.

Vad det gäller Rajala så trivs han gott i Färjestad och Karlstad. Han är långt i från omöjlig att ha kvar. Skulle nästan kunna säga att ett NHL kontrakt är det som gör att väljer bort FBK.
Sedan vet man inte vad som händer i Ryssland nästa säsong med ekonomisk kris och politik. Så KHL är inte alls säker för Rajala och även andra spelare i SHL.

Johan Olofsson och Viktor Ejdsell är 2 andra som man gett förslag till. Rickard Wallin kommer man ha ett snack med efter avslutad säsong. Med det som han presterat tills nu så ser jag självklart ett nytt kontrakt med han.
Citera
2015-02-06, 22:57
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Åslund har inte blommat ut till mer än en medelspelare i SHL tyvärr. Kanske det bästa är att han gör en eller två säsonger i annan liga och kommer tillbaka till Färjestad. Grundel har inte heller tagit det sista och kan göra gott att komma bort en sväng.

Sedan så bryr jag mig inte om vilka eller var spelarna kommer i från,utan att vi gör som tidigare och vinner. Man vinner inga guld på egna produkter. Men klart det är mer roligt om dom kommer från FBK eller Värmland.

Vad det gäller Rajala så trivs han gott i Färjestad och Karlstad. Han är långt i från omöjlig att ha kvar. Skulle nästan kunna säga att ett NHL kontrakt är det som gör att väljer bort FBK.
Sedan vet man inte vad som händer i Ryssland nästa säsong med ekonomisk kris och politik. Så KHL är inte alls säker för Rajala och även andra spelare i SHL.

Johan Olofsson och Viktor Ejdsell är 2 andra som man gett förslag till. Rickard Wallin kommer man ha ett snack med efter avslutad säsong. Med det som han presterat tills nu så ser jag självklart ett nytt kontrakt med han.
Har Wallin presterat så bra att han förtjänar nytt kontrakt? Har inte sett hans namn så ofta i målprotokollet på flera säsonger. Men han kanske är bra på annat, oklart vad dock.
Tur att FBK finns för Wallin, ingen annan klubb skulle vilja ha den spelaren, möjligtvis örebro.
Citera
2015-02-06, 22:57
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Får man inte tycka att det ÄR bra att de fyller sin arena?
När många andra lag under serien inte har ens lika mycket folk som Örebro.
Imponerande eller ej , måste man alltid vara bäst för att vara bra?
Alla kan inte vara bäst eller mest.

Imponerande eller ej? Förut var det grymt bra. Hur ska du ha det?
Behrn rymmer ~5200 platser, man BÖR sälja slut.

Många andra lag? Kom inte med hittepåfakta. Hela SJU lag har bättre hemmasnitt än Örebro hittills. Däribland MODO som ligger tvärsist i serien. Alla kan inte vara bäst eller mest, precis, Örebro är inget av det. Punkt så.

För övrigt är Leksand det laget som drar mest folk till hallarna. Platsköping drar minst. Men det är ju inget nytt.
Citera
2015-02-07, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Imponerande eller ej? Förut var det grymt bra. Hur ska du ha det?
Behrn rymmer ~5200 platser, man BÖR sälja slut.

Många andra lag? Kom inte med hittepåfakta. Hela SJU lag har bättre hemmasnitt än Örebro hittills. Däribland MODO som ligger tvärsist i serien. Alla kan inte vara bäst eller mest, precis, Örebro är inget av det. Punkt så.

För övrigt är Leksand det laget som drar mest folk till hallarna. Platsköping drar minst. Men det är ju inget nytt.

Hittepå.
Vadå hur jag ska ha det?
Så för att snittet är bra då är det alltid fullt då?
Jag skiter väl i om det vad bra förr eller nu.

Det är fan så mycket sundare att fylla arenan i Örebro än att hoppas att det blir lagom mycket i en för stor arena , och vad händer när publiken sviker. Då går det som för Modo , man har inte råd.

Bara att kolla vissa delar av sässongen.
Då är det inga 5000 i Ö-vik eller Skellefteå , Gävle har ju ganska dåligt stora delar av året.
Men har man stora arenor hämtar man upp tappet när det närmar sig slutspel/kval.
Då blir det ett hyfsat snitt ändå.

Var inte länge sedan Leksand hade svårt med publik heller.
Men där behöver man kanske inte så mycket publik , de går ju lösa på annat sätt.
Nä de behövs inget utlåtande om det , jag gillar Leksand.

Härligt att så många vet bäst
Det lär knappast vara punkt så
Många som lever i en låtsasvärld här.
Citera
2015-02-07, 00:47
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema

Tro fan det med tanke på biljettpriserna. Har ingen större lust att betala 250kr för att se bottenlaget Lyxfällans IF på besök, då ser man nästan hellre matchen på tv.

Hur såg det publiksnittet ut efter 12-15 omgångar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in