2015-02-08, 14:11
Medlem
MrsMagoos avatar
– Det jag vet är att den ene personen var så pass rekorderlig att det var han som larmade att de båda hade blivit beskjutna, sa Christer Fuxborg på söndagsmorgonen.
Han tillägger att båda männen fortfarande vårdas för sina skador.
– Den sista statusen jag kan läsa mig till är att det är allvarligt men stabilt, och det kom sent i natt. Männen är kvar på Sahlgrenska, säger Christer Fuxborg, polisens presstalesman i Västra Götaland.

http://www.expressen.se/gt/tva-personer-skjutna-i-majorna/
Citera
2015-02-08, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det står i artikeln att de förekommer i gängkretsar. Hur kommer det sig då att han jobbar som ungdomsledare?

Har dom ingen koll på vilka dom anställer i föreningen han är med i?

Jag antar att du såg denna från 2010. http://majsamverkan.se/wp-content/uploads/2011/11/MSF-VERKSAMHETSBER%C3%84TTELSE-SLUT-2010.pdf då han var anställd som fritidsledare.

Detta var 5år sedan och han var endast 16år vid den tidpunkten. Om man ska anta något så var han anställd under sommaren som sommarvikarie eller bara deltidsanställd vid den tidpunkten.
Citera
2015-02-08, 14:32
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamsunk
Jag antar att du såg denna från 2010. http://majsamverkan.se/wp-content/uploads/2011/11/MSF-VERKSAMHETSBER%C3%84TTELSE-SLUT-2010.pdf då han var anställd som fritidsledare.

Detta var 5år sedan och han var endast 16år vid den tidpunkten. Om man ska anta något så var han anställd under sommaren som sommarvikarie eller bara deltidsanställd vid den tidpunkten.

Ok, tack för info. Då kanske du även vet var och när det gick snett för killen? Från ungdomsledare till skjuten i huvudet på några år. Det hör inte till vanligheterna.
Citera
2015-02-08, 14:39
Medlem
Så vilka ligger bakom detta hemska brott? Bmc?Nazer? Xteam?
Senast redigerad av Dildolinda 2015-02-08 kl. 14:58.
Citera
2015-02-08, 14:48
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Det står i artikeln att de förekommer i gängkretsar. Hur kommer det sig då att han jobbar som ungdomsledare?

Har dom ingen koll på vilka dom anställer i föreningen han är med i?

Att vara gängmedlem är väl i det närmaste meriterande?
Citera
2015-02-08, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dildolinda
Så vilka ligger bakom detta hemska brott? Bmc?Nazer?

Inget hemskt över detta alls, bara gött!
Citera
2015-02-08, 14:58
Medlem
Citat:
Ok, tack för info. Då kanske du även vet var och när det gick snett för killen? Från ungdomsledare till skjuten i huvudet på några år. Det hör inte till vanligheterna.

Viktigt och inte haka upp sig på att han var en fritidsledare under en sommar 2010. Vad som hör till vanligheten är att Oliver var en kille som kanske hamnade i ett fel umgänge.

Skjutningen i sig överraskar dom flesta som känner Oliver.
Citera
2015-02-08, 15:02
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Viktigt och inte haka upp sig på att han var en fritidsledare under en sommar 2010. Vad som hör till vanligheten är att Oliver var en kille som kanske hamnade i ett fel umgänge.

Skjutningen i sig överraskar dom flesta som känner Oliver.

Det är inte fritidsledarbiten jag hänger upp mig på även om det framstår så.

Det snackas alltid om fel umgänge. Har ungdomar idag ingen egen vilja, eller ett konsekvenstänkande?

Och självklart förvånar skjutningen grabbens kompisar. Alla verkar bli förvånade när någon blir skjuten. Eller ja, inte alla. Alla kompisar till alla offer iaf.
Citera
2015-02-08, 15:07
Medlem
Baertlings avatar
Anton*o Chid*ac (*=i) har i alla fall de sedvanliga gangsterbilderna på sin FB...
https://www.facebook.com/antonio.chid*ac.7
Citera
2015-02-08, 15:08
Medlem
iAmAndys avatar
Bilen den körde, en mörk BMW 523i -98 står med största sannolikhet skriven på en målvakt. Det säger väl en del om va de rör sig om för personer...
Citera
2015-02-08, 15:31
Medlem
Arabapans avatar
– Det jag vet är att den ene personen var så pass rekorderlig att det var han som larmade att de båda hade blivit beskjutna, sa Christer Fuxborg på söndagsmorgonen.

Ja, när slemmet behöver hjälp så är det minsann bra att ha polis och sjukvård till hands. Vad denna hora gjort under de senaste åren kanske inte är lika rekorderligt!
Beskriv dem fan inte som rekorderliga då dessa kräk aldrig någonsin haft ryggrad för att kallas rekorderliga. Fega jävla fittor, är vad de är!
Hoppas de dör!
Citera
2015-02-08, 15:44
Medlem
dryslians avatar
Citat:
Stämmer bra.

källor? hur säker är du på ditt namn? någon som har aning om motiv isåfall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in