2015-02-07, 23:00
Medlem
gaylordfuckers avatar
Enligt GT är båda skjutna i huvudet.

http://www.expressen.se/gt/tva-personer-skjutna-i-majorna/
Citera
2015-02-07, 23:01
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voppfopp
Snackade med honom på telefonen om lite grejer. Sen så hände det bara, han sa att någon blev skjuten i huvudet och sedan la han på. Har ingen kontakt med honom just nu, får jag reda på något mer så uppdaterar jag.

Kompisen kanske noterade ett regnummer på platsen?
Citera
2015-02-07, 23:01
Medlem
Det verkar enligt ett vittne som om en bil stannade och föraren hade en hätsk ordväxling med annan person på vägbanan.

Men det beskrivs också att föraren senare var skadad och fick lyftas ur bilen av ambulanspersonal.

Hur har detta gått till?
Citera
2015-02-07, 23:02
Medlem
GeneralPoops avatar
Känns ju kanske lite långsökt att det är nån sorts hämnd för skjutningen i Malmö för några dar sen.

Men har det vart några skjutningar där någon höjdare inom nån gruppering dött nyligen i Göteborg?
Har inte riktigt hängt med i Göteborgs gangsterliv på ett bra tag, måste jag erkänna.
Citera
2015-02-07, 23:03
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voppfopp
En är skjuten i huvudet, båda är svårtskadade enligt min kompis som är på plats.

En avrättning helt enkelt, antagligen kom GM bakifrån och sköt dem i huvudet.

Fan vad sjukt att det hände på Jaegerdorrf platsen, åker förbi där varje dag till jobbet
Citera
2015-02-07, 23:07
Medlem
DIdes avatar
Kan det inte bara vara en klassisk bmw incident. Broschorna trodde att de var två mot en och skulle hoppa på en kille som råkade gå lite för långt ut i gatan. Dessvärre hade den solbrända grabben på gatan även han två vänner, Smith & Wesson, med sig och utjämnade snabbt eftersom han kände sig lite kränkt.
Citera
2015-02-07, 23:08
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven

Fan vad sjukt att det hände på Jaegerdorrf platsen, åker förbi där varje dag till jobbet

Dock är ju frågan om det är skytt OCH offer som är skadade, eller om det saknas en tredje-person...

Citat:
TT:s utsände på Jaegerdorffsplatsen rapporterar om en övergiven svart BMW med skotthål i vindrutan framför förarplatsen och blodspår utanför bilen. Polisen har spärrat av ett stort område och stängt en bensinstation i väntan på kriminaltekniker.

Och artiklarna nämner ingenting om någon tredjeperson eller att någon har sprungit därifrån, vilket ju alltid brukar komma fram jävligt fort annars, iom vittnen och liknande.

Citat:
Sanna, 23, gick förbi platsen några minuter innan skottlossningen.
– Jag såg två personer i en bil som stannade, vevade ner rutan och hade en hätsk ordväxling med en man på vägbanan bredvid. Vi lämnade platsen när det blev bråk, säger hon.
Ellioth, 20, bor 75 meter från platsen och chockas över händelsen.
– Jag har valt att bo i Majorna för att det har känts som en trygg plats på. Jag börjar känna mig otrygg, säger hon.
Dock tar Expressen upp en tredje-person, så det kan ju såklart vara så. Väldigt oklart bara om båda i bilen sköts eller hur det är med vilka dom skadade är än så länge.
Citera
2015-02-07, 23:13
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Dock är ju frågan om det är skytt OCH offer som är skadade, eller om det saknas en tredje-person...

Och artiklarna nämner ingenting om någon tredjeperson eller att någon har sprungit därifrån, vilket ju alltid brukar komma fram jävligt fort annars, iom vittnen och liknande.

Dock tar Expressen upp en tredje-person, så det kan ju såklart vara så. Väldigt oklart bara om båda i bilen sköts eller hur det är med vilka dom skadade är än så länge.

Jaha

Men GM kanske inte hade trott att BO också hade ett vapen på sig. Först en dispyt sedan pangar GM BO och han skjuter tillbaka?

Inga uppgifter om hur många skott som skall ha avlossats och vilka vapen det handlar om?
Citera
2015-02-07, 23:16
Medlem
Mikael.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven

I huvudet har inte bekräftats, df för tidigt att dra slutsats.

Det är inte alls "sjukt" att det händer just där, med tanke på vad du skriver i 2st. Håller dock med dig om att det är överraskande. Arbetarklassmänniskor har lägenheter i väster (och utåt) och BO var troligtvis på väg hem ifrån jobbet, då han stannade för att tanka, eftersom brottet inträffade strax efter andra-skift. Blev beundrad av bilen bakom kanske.
Citera
2015-02-07, 23:24
Medlem
Detta bär inte vid första anblicken alls kännetecknen av att ha och göra med de specifika gängkonflikterna. Skulle kunna vara, fast i så fall snäppet högre upp i hierarkierna än de gängse kränkta socioekonomiska offren, som mest pangar i benen eller med en förlupen kula då och då har turen att får in en allvarligare träff och nästan uteslutande sker sådant på öppen gata/torg.

Självfallet är det inte svenskar och det är tyvärr så, att det i det påståendet, vare sig ligger rasism eller fördomar.
Det är bara så det är.
Senast redigerad av ophiaghushannah 2015-02-07 kl. 23:39.
Citera
2015-02-07, 23:26
Medlem
Bythewayimdeads avatar
Låter inte alls "sjukt" om man betänker att en BMW är med i ekvationen - just saying... Räcker med att det är ett bråk om vem som kom först till bensinpumpen och därmed skulle få tanka numero uno. Saker har en förmåga att eskalera snabbt när vissa är i farten. Majorna hör man väl, iofs, kanske inte så ofta om i dessa sammanhang, eller?

Att ena parten är en babbe är ganska självklart om man ser till modus operandi och vilken sorts bil som varit med i "incidenten"...
Citera
2015-02-07, 23:29
Medlem
Anonym källa hävdar att en av de skjutne ska vara alban, svårt skadad troligen död redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in