Resultat: .
0%
röster
2015-02-05, 10:29
Medlem
Mastodontishs avatar
Lite kul att se hur domedagen helt plötsligt har kommit till många Bayernfans både här och på svenskafans som jag ibland dumt nog läser (vad kan medelåldern vara där? 14?)
Snabbt försvann minnet av den extremt bra höstsäsongen. Nu två matcher in på våren och bara 2 dagar emellan utan någon egentlig matchform så är allt som förlorat. Kom igen nu va?

Matchen mot vargarba var dålig. Riktigt dålig. Men den mot s04 var bättre speciellt eftersom man vatr en man mindre i 70min. Gick nästan hela vägen till och med som mot City i höstas.

Nej många är för vana med endast vinster ida. MEn det går inte att hålka en sån streak i liv för alltid.

Mer optimism nu! En förlust. Kolla på Bvb, det är vad som menas med kaos...
Citera
2015-02-05, 10:54
Medlem
G-spottornados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Lite kul att se hur domedagen helt plötsligt har kommit till många Bayernfans både här och på svenskafans som jag ibland dumt nog läser (vad kan medelåldern vara där? 14?)
Snabbt försvann minnet av den extremt bra höstsäsongen. Nu två matcher in på våren och bara 2 dagar emellan utan någon egentlig matchform så är allt som förlorat. Kom igen nu va?

Matchen mot vargarba var dålig. Riktigt dålig. Men den mot s04 var bättre speciellt eftersom man vatr en man mindre i 70min. Gick nästan hela vägen till och med som mot City i höstas.

Nej många är för vana med endast vinster ida. MEn det går inte att hålka en sån streak i liv för alltid.

Håller med, 2 poängtapp i rad är ingen större förlust. Skulle snarare tro att det är nyttigt. Om man kollar på förra säsongen så var de överlägsna tills de säkrade ligan. Sen tappade de allt och åkte på storstryk mot Real.

Lite poängtapp så här i vår kan fungera som en spark i röven.

För övrigt tror jag "vändningen" kommer redan mot Stuttgart, med en avreagering som heter duga. 6-1 till Bayern, minst
Citera
2015-02-05, 10:57
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish

Men är det så många här som har så negativa tankar om Bayerns spel?
Jag är helt enig med dig om hur bägge matcherna sett ut.

Dock så måste duon Alonso/Schweinsteiger rycka upp sig ett par snäpp.
Citera
2015-02-05, 11:33
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Märkligt att det kan fortsätta att gå så illa. Augsburg hemma och inte ens en poäng trots en man mer en stund på slutet......

Ja, det känns såpass märkligt att det börjar, litet grand, lukta asiatiskt spelsyndikat.. Kanske har någon spelat stora pengar på bottenplacering för dem och att spelarna får en del av kakan?

Det känns som en minst lika trolig förklaring, som någon annan, sett till den oerhört markanta vändning från att gå såpass bra, till att gå såpass dåligt.
Citera
2015-02-05, 13:14
Medlem
cyberkalles avatar
Jos Luhukay får gå från Hertha vem som ersätter är ännu inte klart.
Citera
2015-02-05, 15:44
Medlem
2mass avatar
Nån som också tycker det är märkligt att de tyska lagen ändrar sina dräkter så ofta? Bayern munchen t.ex har haft många olika dräkter de senaste åren, helrött, rödvitrandigt, rött med en horisontell vit rand på magen och nu rödblåttrandigt. På 90-talet hade dom t.om en ljusblågrå tröja med vinröda ärmar. Det är inte heller bara bayern utan många andra lag som ofta ändrar sina dräkter. Varför har man så dålig tröjtradition i tyskland? Vet inga andra länder där lagen ändrar sina dräkter så ofta.
Citera
2015-02-05, 16:05
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Hur många plattor Paderborner har man inte köpt i sina dar?

Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Paderborner är motsvarigheten till Oettinger norr om Bayern/Sydtyskland, 5-7 EUR + pant för en back. Warsteiner köpte Paderborner Brauerei 1990, medan Oettinger alltid har gjort billigöl och f n säljer 6,5-7 miljoner hektoliter (!) i Tyskland, vilket är lika många procent av ölmarknaden.
Oettinger är stora även i norra Tyskland. Törs lova att de säljer mer än Paderborner i de allra flesta regioner. Personligen föredrar jag dock Paderborner av dessa två. Ingen toppenöl men helt okej och näst intill bra om man även väger in priset. Oettinger tycker jag smakar piss.

Ingen överaskning att Luhukay får gå. Det stora mysteriet är väl snarare varför i helvete Klopp får sitta kvar?!
Citera
2015-02-05, 17:21
Medlem
Hur högt tror ni Dortmund prioriterar Champions League, nu när de sitter i en jävligt dålig sits i Bundesliga? Med tanke på hur de spelar för tillfället så lär det krävas 100% fokus på ligan för att kunna rädda skeppet, men samtidigt blir det kanske ingen CL igen på ett tag, och det är trots allt slutspel...

Det totala fiaskot vore ju om de lägger ner massvis med krut på CL och får två jämna matcher där de åker ut på straffar. Hade varit dåligt för spelarnas kroppar men ännu värre för deras psyken som redan är totalt förstörda.
Citera
2015-02-05, 19:58
Medlem
Dortmund...

Jag känner nog mest sympati för Klopp, det han gjorde med laget var helt otroligt, han är lika stor som gud i Dortmund. Men nu märker man att hans taktik är totalt jävla sönderläst, och utöver taktiken verkar han också ha tappat spelarnas förtroende. Jag tror han kommer avgå självmant om det fortsätter såhär dåligt. Att säkra kontraktet är bättre än att vinna CL och åka ur ligan. Vem ersätter?
Citera
2015-02-05, 20:53
Medlem
Lekmands avatar
Jag hoppas iallafall att Freiburg får revansch på Dortmund. De får alltid alldeles för enkla segrar mot oss, och oftast har de nått orättvist domslut med sig. Känns som att det är dags att sluta agera slagpåse och börja visa hur man gör abstiegskampf!

Norrmannen Mats Möller-Daehli gjorde en strålande debut mot Gladbach, och vet verkligen hur man slår de där smarta passningarna. Och bollen är alltid limmad på fötterna, tror knappt att han förlorade bollen till motståndarna en enda gång under hela matchen. Jättekul att Norge har fått en sån stor talang!
Citera
2015-02-05, 21:00
Medlem
På Reddit föreslog de att ett gäng häxor bestämt sig för att sänka Dortmund.

Det är som att de drabbats av ond makt.

Vad finns det för rimligare förklaringar? Kan man hitta något längre bak i tråden?
Citera
2015-02-06, 08:21
Medlem
cyberkalles avatar
Nä Klopp kommer inte att få sparken ännu på ett tag i alla fall.
Ligan måste väl vara största prioritet för BvB.

Boateng fick tre matchers avstängning.

Mycket intressant match mot Stuttgart i morgon och jag hoppas mest på att Lewandowski börjar få igång sitt målskytte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in