Resultat: .
0%
röster
2015-01-31, 18:19
Medlem
Jag hoppas innerligt att Wolfsburg får behålla De Bruyne till sommaren. De allra största klubbarna måste vara sugna på honom, framför allt Bayern, som gillar att dammsuga sina konkurrenter i Tyskland.

Det är ett intressant projekt Wolfsburg har i alla fall. Jag får inte riktigt känslan av att de kan bli som Klopps Dortmund när de var som bäst, eller Leverkusen under början på millennieskiftet. Men visst tror jag projektet kan nå långt. Kanske en ligaseger nästa säsong, om man får behålla sina guldkorn samtidigt som Bayern är överdrivit mätta och skadedrabbade. Blir svårt och rubba detta Bayern.
Citera
2015-01-31, 21:21
Medlem
marc0p0l0s avatar
Blir nog en tyst minut för våran förra Bundespräsident Dr Richard Freiherr von Weizsäcker som vid åldern 94 år avled tidigare idag. Vill inte gå för mycket offtopic då det inte är fotbollsrelaterat, kan dock rekommendera den som inte vet mycket om honom att läsa, en stor man och kanske den bästa Bundespräsident vi har haft. 1.FC Nürnberg slog hans hjärta för.

Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Jag hoppas innerligt att Wolfsburg får behålla De Bruyne till sommaren. De allra största klubbarna måste vara sugna på honom, framför allt Bayern, som gillar att dammsuga sina konkurrenter i Tyskland.

Det är ett intressant projekt Wolfsburg har i alla fall. Jag får inte riktigt känslan av att de kan bli som Klopps Dortmund när de var som bäst, eller Leverkusen under början på millennieskiftet. Men visst tror jag projektet kan nå långt. Kanske en ligaseger nästa säsong, om man får behålla sina guldkorn samtidigt som Bayern är överdrivit mätta och skadedrabbade. Blir svårt och rubba detta Bayern.

Just att behålla spelarna de har nu blir, som alltid för tyska lag bortom Bayern, den stora utmaningen för Wolfsburg. Låt oss ponera att de lyckas bygga på gårdagens vinst och spelar en fortsatt bra säsong i ligan och Europa League. Även vid en vinst av EL och med Volkswagens "war chest" bakom har inte bilstaden den attraktionskraft som krävs för att stå emot de allra största i Europa.

Ska dock bli intressant att se hur mycket VW väljer att investera vid CL-spel för Wolfsburg.

Annars är "intressekonflikten" (om man kan kalla det så) mellan Wolfsburg och Bayern lustig. Audi - Volkswagen ni vet. Martin Winterkorn sitter ju i så väl Bayerns styrelse som Volkswagens. För att göra det ännu lustigare är ju Volkswagen huvudsponsor i FCB's stadsrival 1860 och stor sponsor även i mitt Braunschweig, som annars har Wolfsburg som stor rival. Inte ens i vår 50+1 värld står allt rätt till.
Citera
2015-02-02, 06:32
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Säsongens största seger och kanske bästa match kunde inte kommit vid ett bättre tillfälle. Imorgon är det val i Freiburg. Men inte vilket val som helst, utan en folkomröstning om man ska hjälpa till med 40 miljoner euro och tillåta den nya arenan att byggas.

En ny arena behövs, dagens arena må ha sin charm och är i sin helhet en fin och trevvlig arena, men den håller inte måttet i flera aspekter. Felen undertecknad snappat upp är bland annat att planen är fem meter för kort (hittills har man fått dispans), det är svårt för äldre att ta sig dit, den rymmer max 24 000 vilket innebär att den är fullsatt (förutom ett fåtal dyra sittplatser) varje match.

Många av problemen gäller även om man spelar i tredjeligan, och därför är det helt ovidkommande om Freiburg klarar sig i ligan iår, vilket många debattörer av det barnsligare slaget trycker på. Men det är den kritiken som har hörts mest, och därför är det så oerhört skönt att man dagen innan omröstningen krossar Franfurt och visar att man spelmässigt hör hemma i övre delen av Bundesliga.
Du kan pusta ut. Freiburgarna röstade ja till den nya arenan. Ska bli färdig någon gång under 2019 är det tänkt tydligen.

Glöm inte att det är "engelsk vecka" i Bundesliga. Matcher redan i morgon igen.
Citera
2015-02-02, 08:17
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
De Bruyne fick till slut 9,7 i WhoScoreds betygsättning. En magnifik insats av honom, men det var fler som imponerade i Wolfsburg. Innermittfältets Luis Gustavo och Arnold fungerade exempelvis mycket bra, överglänste Schweinsteiger och Xabi Alonso. Och den ifrågasatte Bas Dost bör ha fått en överdos av självförtroende av detta.

http://www.whoscored.com/Matches/834766/Live/Germany-Bundesliga-2014-2015-Wolfsburg-Bayern-Munich

De Bruyne var magisk i fredags såsom hela Wolfsburg det är bara att lyfta på hatten.
Men vi var helt otroligt usla på alla delar i laget inget var bra.
Hur kunde Pep välja att byta in Weiser borde inte Götze ha kommit in först av dom som satt på bänken? Ja det var märkligt agerande men nyttigt (inbillar jag mig) att komma ner på jorden nu måste dom kämpa lite mot Schalke annars blir det en ny torsk.

Alsono och Schweinsteiger var så jävla dåliga att dom borde få löneavdrag slog dom fem pass rätt.
Citera
2015-02-03, 13:45
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Du kan pusta ut. Freiburgarna röstade ja till den nya arenan. Ska bli färdig någon gång under 2019 är det tänkt tydligen.

Glöm inte att det är "engelsk vecka" i Bundesliga. Matcher redan i morgon igen.
Ja, men det var mycket tajtare än jag hade trott! Drygt 60% av de som röstade var för, vilket utgjorde drygt 27% av alla 170 000 röstberättiga. Det krävdes minst 25% av alla, så om två procent av befolkningen hade röstat annorlunda hade vi kanske fått ett annat resultat. Det kanske var lördagens vinst som förebyggde söndagens?

Några av argumenten som kom från motståndarna var riktigt osköna. Det var alltifrån att man inte skulle ha pengar till dagis och äldrevård, till att man delade ut flyglappar till de boende i området att de kunde tvångsutflyttas eller att hyran kunde höjas, till att arenan skulle göra det omöjligt för flyg att lyfta från flygplatsen, och alltså hindra tusentals räddningsflyg om året, och alltså vålla dödsfall. Allt dessa "argument" hade gemensamt var såklart att de inte hade en gnutta sanning i sig.

Men med detta bakom oss kan jag bara säga att det är sjukt skönt! Ska bli kul att få en arena med fler billiga ståplatser. Det ska bli skönt att få en omsluten arena, så att spelarna får ont i öronen av hur mycket mer klacken kommer att låta Att planen blir fem meter längre är ju lite trist, det är en kul egendomlighet med dagens arena.
Citera
2015-02-03, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Text
Jag får ta och erkänna att jag har reviderat om min tidigare åsikt om Bundesliga efter ditt inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Citat:
Du är dock för snäll som orkar svara på killen som behöver förlänga sin kuks inlägg.
Jaha, vad har det med tyst fotboll att göra om man får fråga...?

Att du letade efter ett inlägg på ett helt annat underforum för att försöka på något vis göra narr av mig, säger ganska mycket om dig (på ett negativt sätt alltså)...
Senast redigerad av Hagoromo 2015-02-03 kl. 16:02.
Citera
2015-02-03, 18:51
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Jag får ta och erkänna att jag har reviderat om min tidigare åsikt om Bundesliga efter ditt inlägg.

Jaha, vad har det med tyst fotboll att göra om man får fråga...?

Att du letade efter ett inlägg på ett helt annat underforum för att försöka på något vis göra narr av mig, säger ganska mycket om dig (på ett negativt sätt alltså)...
Naaaw inte så svårt kollade din senaste inläggshistorik för att se vad en expert som du tycker om saker och ting och rätt snabbt så förstod jag att du är ett snoryngel som på kort tid tror sig veta allt om allt.

Även om din antirunkgrej är rätt märklig men jag hoppas att du fått kontakt på komvux.
Citera
2015-02-03, 19:49
Medlem
Lekmands avatar
*Host* Även jag tycker att det är rätt dumt att skriva saker som inte har med tysk fotboll att göra här. *Host*

Fint att ta åt dig av vad Grus-Kalle skrev

Snart börjar kvällsmatcherna, galet kul! Många nordiska spelare denna omgång, bara Bendtner som saknas
Citera
2015-02-03, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Naaaw inte så svårt kollade din senaste inläggshistorik för att se vad en expert som du tycker om saker och ting och rätt snabbt så förstod jag att du är ett snoryngel som på kort tid tror sig veta allt om allt.

Även om din antirunkgrej är rätt märklig men jag hoppas att du fått kontakt på komvux.
Skulle nog inte vilja definiera mig själv som allvetare eller så, vet inte riktigt var du har fått den åsikten ifrån... I det här fallet uttryckte jag bara mina personliga åsikter vad jag ansåg om Bundesliga och dess status...

Vad du sedan har att säga om inlägg jag har skrivit på diverse underforum får stå för dig, dock har du fortfarande inte svarat på frågan vad dessa har med tysk fotboll att göra?
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
*Host* Även jag tycker att det är rätt dumt att skriva saker som inte har med tysk fotboll att göra här. *Host*

Fint att ta åt dig av vad Grus-Kalle skrev
Inte alls, det var bara en genuin fråga (som jag ännu inte har fått svar på i dagsläge) om varför personen ifråga helt plötsligt drog upp i ett ämne som är tillägnad åt tysk fotboll i första hand. Det skulle inte vara Hade det varit relevant om jag helt plötsligt drog upp dina funderingar kring cyklar, telefon o.s.v.?
Citera
2015-02-03, 20:57
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Skulle nog inte vilja definiera mig själv som allvetare eller så, vet inte riktigt var du har fått den åsikten ifrån... I det här fallet uttryckte jag bara mina personliga åsikter vad jag ansåg om Bundesliga och dess status...

Vad du sedan har att säga om inlägg jag har skrivit på diverse underforum får stå för dig, dock har du fortfarande inte svarat på frågan vad dessa har med tysk fotboll att göra?

Inte alls, det var bara en genuin fråga (som jag ännu inte har fått svar på i dagsläge) om varför personen ifråga helt plötsligt drog upp i ett ämne som är tillägnad åt tysk fotboll i första hand. Det skulle inte vara Hade det varit relevant om jag helt plötsligt drog upp dina funderingar kring cyklar, telefon o.s.v.?

Jag diskuterar det jag vill denna tråd handlar inte bara om fußball bara så du vet.
Seså gå nu tillbaka till Kindergarten och lek med snorren.

Du vet inget du bara gissar om vad som händer runt den Tyska fotbollen.

Jag ska se vad du har skrivit mer i tråden en annan dag och se om jag har nått svar till dig.
Citera
2015-02-03, 21:59
Medlem
Trist att Schalke inte gick för fullt offensivt, när de spelade mot 10-man. Då hade man haft stor chans att vinna matchen. Matchens höjdpunkt: när Pep kramade om fjärdedomaren.

Vet någon om Wolfsburg kommer klara av FFP? jag har för mig de har de näst högsta lönekostnaderna i Bundesliga, rätt mig om jag har fel nu. Samtidigt har de en relativt medioker omsättning. Hur ska de gå ihop?
Citera
2015-02-03, 22:15
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Jag får ta och erkänna att jag har reviderat om min tidigare åsikt om Bundesliga efter ditt inlägg

....

Tack, det var både vänligt och storsint skrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in