2015-02-08, 00:40
Medlem
tigersaid86s avatar
En av isis högsta Amirer blev fångatagen av YPG och YPJ styrkor Idag utanför Kobane.

FOTO
Citera
2015-02-08, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
En av isis högsta Amirer blev fångatagen av YPG och YPJ styrkor Idag utanför Kobane.

FOTO

Goda nyheter. Vad kan han ha för ursprung, afghan, tjetjen? Vart blev han gripen föresten?
Citera
2015-02-08, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freudianslip
De fick ju nyss brutalt mycket stryk i den senaste offensiven i Deir ez-Zoor, ska de försöka igen? Tillskottet av lokala stammar för regeringen har gjort deras närvaro i staden mycket starkare.

Offensiv mot regeringen i Daraa är knappast ett realistiskt alternativ, regeringen håller bara försörjningslinjerna från staden till Damaskus i princip. Ända alternativet vore en offensiv mot rebellerna på landsbygden där man ökade sin närvaro de senaste månaderna. Men vad jag vet blev man attackerad av Nusra tror jag och sedan dess verkar intresset för provinsen falnat.

Ja klart de ska försöka igen. Vilka andra alternativ har de kvar? YPG och FSA kan IS inte anfalla för då blir de sönderbombade av USA. USA har ju flygbombat i Deir ez Zoor också till SAA:s fördel. Nu har de ju även backat från IF i norra Aleppo och al-bab. IS främsta uppgift är att undvika flygbombningar från koalitionen. Hur uppnår IS detta? Jo genom att anfalla SAA på en front där SAA strider mot FSA.

Nej Daraa är inget realistiskt alternativ, det ligger långt ifrån IS starkaste fästen. Men det är intressant alternativ som sagt. Kanske har Jahbat al-nusra och IS ingått i en hemlig allians och IS måste hjälpa Jahbat al-nusra i te,x Idlib för att få tillbaka sin lojalitet?
Senast redigerad av PickAhp 2015-02-08 kl. 00:49.
Citera
2015-02-08, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86

FOTO

Vem fan är det? Ser ut som någon vilsen västerlänning som blev skickad till fel front. Har du namn på personen?
Citera
2015-02-08, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PickAhp
Vem fan är det? Ser ut som någon vilsen västerlänning som blev skickad till fel front. Har du namn på personen?

Tycker du? Han är en av det högsta hönsen i IS. Amiral är han också Blev skickad till fel front eller gick själv fel? Är han snygg då?
Citera
2015-02-08, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KURDISHEN
Tycker du? Han är en av det högsta hönsen i IS. Amiral är han också Blev skickad till fel front eller gick själv fel? Är han snygg då?

En erfaren IS-krigare kommer göra allt för att dö i strid. Denna snubbe kan inte vara Emir eftersom att han inte är död. Jag tror mer på kanonmat som bad YPG om nåd. Han ser ut som en tjetjen så YPG kan säga att han är Emir och vinna lite extra poäng i media, för många kommer tro på det

Väntar fortfarande på ett namn, han är ju trots allt Emir
Citera
2015-02-08, 01:38
Medlem
Citat:
Nej Jahbat Ansar al-deen är inte samma skit som IS. De har varit neutrala mot IS och stridit med Jahbat al nusra och IF.

IS nästa stora offensiv kommer troligen ske mot Deir ez zoor. Ett annat intressant alternativ hade varit Daara, då hade IS rört om ordentligt om de anföll SAA där. Hade USA flygbombat IS om de anföll Daara? Troligen inte. USA har ju många av sina tränade rebeller där.

da3sh skulle aldrig "gett" bort en såpass stor stad som al-Bab till en grupp som inte står dom väldigt nära. da3sh har enormt mycket utlänningar i leden, i den fakta som jag har hittat om ansar al-deen skall det tydligen krylla av tjetjener och annat skräp i den gruppen.

Deir Ezzor? Tveksamt. Har mycket svårt att tro att da3sh går in i samma fälla igen. Om da3sh börjar röra sig mot Daara kommer garanterat Israel blanda sig i. Inget snack om saken.

Jag tror på något ställe i Irak. Stora motsättningar mellan folk där, da3sh kan säkert dra nytta av det. Irakiska armén verkar även vara ganska svag.
Citera
2015-02-08, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
da3sh skulle aldrig "gett" bort en såpass stor stad som al-Bab till en grupp som inte står dom väldigt nära. da3sh har enormt mycket utlänningar i leden, i den fakta som jag har hittat om ansar al-deen skall det tydligen krylla av tjetjener och annat skräp i den gruppen.

Deir Ezzor? Tveksamt. Har mycket svårt att tro att da3sh går in i samma fälla igen. Om da3sh börjar röra sig mot Daara kommer garanterat Israel blanda sig i. Inget snack om saken.

Jag tror på något ställe i Irak. Stora motsättningar mellan folk där, da3sh kan säkert dra nytta av det. Irakiska armén verkar även vara ganska svag.

Tjetjener som har lojalitet till Ali Abu Mukhammad och inte Abu bakr al baghdadi ja.. Ansar al-deen är mer nära Jahbat al-nusra. Ett fåtal soldater gick över till IS för någon månad sen. IS och Ansar al-deen är neutrala mot varandra.

Vadå ska Israel hjälpa SAA mot IS? Knappast. De bryr sig inte om vad som händer så länge gränsen är någorlunda säker.

Ja Irak är mycket möjligt men där kan de inte undvika koalitionens flygbombningar lika väl.
Citera
2015-02-08, 03:04
Medlem
Citat:
Vadå ska Israel hjälpa SAA mot IS? Knappast. De bryr sig inte om vad som händer så länge gränsen är någorlunda säker.

Var i min text skrev jag att Israel skulle hjälpa SAA? Du nämnde att da3sh möjligen rör sig mot Daara nu i kommande offensiv.

Om du tar dig en titt på kartan kan du se att "rebellerna" kontrollerar det mesta i Daara (vad nu da3sh skall göra där, förklara gärna det). Dessa rebeller får till och med sjukvård inne i Israel, klart som fan Israel har ett intresse i att ha kvar dem runt gränsen till Israel. Om da3sh närmar sig, då kommer Israel garanterat bomba da3sh. Vem fan vill ha da3sh som granne? Koalitionen bombade även da3sh runt Deir Ezzor när trollen försökte ta över flygplatsen där.
Citera
2015-02-08, 03:10
Bannlyst
Citat:
Var i min text skrev jag att Israel skulle hjälpa SAA? Du nämnde att da3sh möjligen rör sig mot Daara nu i kommande offensiv.

Om du tar dig en titt på kartan kan du se att "rebellerna" kontrollerar det mesta i Daara (vad nu da3sh skall göra där, förklara gärna det). Dessa rebeller får till och med sjukvård inne i Israel, klart som fan Israel har ett intresse i att ha kvar dem runt gränsen till Israel. Om da3sh närmar sig, då kommer Israel garanterat bomba da3sh. Vem fan vill ha da3sh som granne? Koalitionen bombade även da3sh runt Deir Ezzor när trollen försökte ta över flygplatsen där.

Vilka rebeller får vård i ISrael?
Citera
2015-02-08, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KURDISHEN
Vilka rebeller får vård i ISrael?

Antagligen alla som slåss mot SAA/Hezbollah i Daraa och Quneitra-provinsen. Dvs FSA och al-Nusra.

I denna dokumentären bekräftas det att FSA krigare får intensivvård i Israel. Men i samma rum ligger även ett par långhåriga och skäggiga killar, som gömmer sig under täcket direkt när journalisten kommer in. Eftersom al-Nusra är såpass stora i dessa provinser kan man lätt anta att dom tillhör JaN. Det sägs även att 1400 "syrier" har fått vård i Israel, 90% av dessa är män.

https://www.youtube.com/watch?v=DQI9hKQLry8
Citera
2015-02-08, 03:41
Bannlyst
Citat:
Antagligen alla som slåss mot SAA/Hezbollah i Daraa och Quneitra-provinsen. Dvs FSA och al-Nusra.

I denna dokumentären bekräftas det att FSA krigare får intensivvård i Israel. Men i samma rum ligger även ett par långhåriga och skäggiga killar, som gömmer sig under täcket direkt när journalisten kommer in. Eftersom al-Nusra är såpass stora i dessa provinser kan man lätt anta att dom tillhör JaN. Det sägs även att 1400 "syrier" har fått vård i Israel, 90% av dessa är män.

https://www.youtube.com/watch?v=DQI9hKQLry8

Det är ju helt sjukt ju. Journalisten eller läkaren säger ju att det är två Islamist Fighter, det övriga har ju också en indirekt koppling till IS. Varför tas inte sånt här upp på högre grad för, det är ju ett bevis på vilka sammankopplingar det finns mellan länder och organisationer. Att ISrael har ett spel i fingret har jag aldrig tvekat på men det finns vissa idioter som vägrar förstå det. Till och med den här videon skulle dom avfärda på en gång och säga att den är manipulerad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in