Citat:
Ursprungligen postat av
fittklas
Trupp:
Anfallare:
Zlatan, Berg, Hrgota, Sam Larsson, Toivonen, Kiese Thelin
Mittfält:
Forsberg, Quaison, Hiljemark, Hult, Ekdal, Thern, Durmaz,Wernbloom.
Hur tänker du att mittfält och anfall ska formeras med dessa spelare? Känns konstigt att lista Larsson som anfallare men Forsberg som mittfältare då båda är kantspringare. Jag håller helt med om att Zengin ska lämnas utanför dock, han är alldeles för bollkär för sin kvalité. Jag tror dock mer på Hallberg, Gustafson och Lewicki än Hiljemark, Quaison. Tror tyvärr inte att Hiljemark kommer ta det sista steget, men jag kan såklart gissa fel.
Citat:
Backlinje
Pontus Jansson, Helander, Milosevic , Emil Krafth, Oscar Wendt , Mikael Lustig, Pa Konate, Martin Olsson
Jag tycker att Granqvist visat på senare tid att han har vad som krävs för att starta i Sverige. Har hellre honom i startelvan än att satsa på ett helt oprövat par av Jansson/Helander/Milo. Är helt med på att någon av de tre ska starta istället för Antonsson. Sen tror jag betydligt mer på Augustinsson än Konate. Fanns det någon anledning till att du listade 3 vänsterbackar i truppen? Det känns lite överflödigt.
Min trupp skulle nog vara så här:
Målvakter: Isaksson, Nordfeldt, Dahlin/Olsen/Carlgren (Beror på Carlgrens utveckling och Dahlin/Olsens form)
Mittbackar: Granqvist, Två av Helander/Jansson/Milo
Ytterbackar: Bengtsson, Wendt, Lustig, Krafth
Innermittfält: Gustafson, Ekdal, Källström, Durmaz, Lewicki, Thern
Yttrar: Forsberg, Sam Larsson, Hrgota, Bahoui
Anfallare: Thelin, Berg, Zlatan