2015-02-06, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jaha, sånt där trams igen. "Titta en del av vingen försvinner på planet på vissa bilder"
Vi är väl ändå överens om att skadorna på huset passar ganska väl ihop med vingbredden på ett riktigt flygplan? Så vågar man ens fråga vad som orsakade dessa skador om nu vingen bara var ett hologram?
Dels så gav drönaren, en skada och ett hål. Dels så använde de någon annan form av vapen för att skapa hålet. Troligen sedan tidigare planterade sprängmedel. Folk rapporterade om att "Det sprängdes utåt" Samt att man ser på bilderna att det verkar vara en utåtriktad sprängning.
Citat:
Var förresten vrakdelarna från planen lastade ombord på drönaren, eller hur kom de till ground zero?
De var lastade på lastbilar som senare strödde ut dem på platsen. När du pysslar med trolleri, ingår det i showen att bedra åskådaren.
Den flygmotor som hittades på gatan vid WTC var tydligen också av fel modell. Samt att det finns inga rapporter om att någon motor skulle ha lossnat före eller under krashen. Och inga bilder på det heller. Så hur hamna dem på gatan?
Citat:
Har du några exempel på drönare som klarar av de farterna?
Så jag ska ge exempel på hur en ytterst hemlig och specialtillverkad drönare funkar och var man köper en? Nej nu får du ge dig.
Citat:
1. Med vilka kriterier avgör du vad en "precis" träff innebär? Vi vet ju t ex att huset rasade snabbare som fick en träff längre ner, borde inte då den övre träffen snarare vara oprecis? Vi vet också att färre människor skulle kunna ta sig ut ju längre ner det träffade (eftersom bränderna hade hindrat folket ovanför träffen), borde inte då båda träffarna vara oprecisa?
Det verkar som träffarna har funkat ganska bra, till att lura dig. Då du tror att det var flygplan, och det var hela syftet.
Citat:
2. Vad är osannolikt med träffarna?
Inga misstag skedde. Något av planen borde ha missat ganska kraftigt, sitt mål
Citera
2015-02-06, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hur kan då så enligt dig otroligt klena flygplansvingar klippa av tjocka trädstammar? Samtidigt som trädstammar kan mosa en lastbilsfront och hytt?

Du sov på hela fysiken i skolan va...?

Hur kan en ultralätt ihålig pingpongboll slå hål rätt igenom ett pingisracket?
Vad snackar du om? Ge exempel och länkar.
Citera
2015-02-06, 20:43
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Dels så gav drönaren, en skada och ett hål. Dels så använde de någon annan form av vapen för att skapa hålet. Troligen sedan tidigare planterade sprängmedel.

Där ser man. Och ingen som jobbade i WTC undrade varför de placerade sprängämnen på ytterväggarna?

Låt mig gissa: Det var hologrambomber, maskerade som bilder på deras familjer?

Vad hände med de riktiga planen förresten?

Citat:
Folk rapporterade om att "Det sprängdes utåt" Samt att man ser på bilderna att det verkar vara en utåtriktad sprängning.

1. Exakt hur menar du att det borde se ut när ett plan kör in i en skyskrapa?

2. Ligger det inte lite i sakens natur att explosioner per definition är utåtriktade?

3. Som du ser på bilderna är eldklotet i planets färdriktning väsentligt större. Är inte det exakt vad man kunde vänta sig?

Citat:
De var lastade på lastbilar som senare strödde ut dem på platsen. När du pysslar med trolleri, ingår det i showen att bedra åskådaren.

1. Ser man på. Och vrakdelarna som hittades på närliggande hustak? Uppburna av hemlig agenter förklädda via hologram till att se ut som scoutflickor som sålde kakor?

2. Är det inte konstigt att inte någon undrade vad som försiggick när det kom lastbilar som började hälla ut flygplansdelar?

Citat:
Den flygmotor som hittades på gatan vid WTC var tydligen också av fel modell. Samt att det finns inga rapporter om att någon motor skulle ha lossnat före eller under krashen. Och inga bilder på det heller. Så hur hamna dem på gatan?

Det här har jag inte hört förut. Utveckla och ge källor.

Citat:
Så jag ska ge exempel på hur en ytterst hemlig och specialtillverkad drönare funkar och var man köper en? Nej nu får du ge dig.

Du verkar inte ha några problem med att hänvisa till både drönarens egenskaper och dess användning. Så du borde väl åtminstone ha en aning om vad det handlar om?

Citat:
Det verkar som träffarna har funkat ganska bra, till att lura dig. Då du tror att det var flygplan, och det var hela syftet.

Svara på frågan istället. Med vilka kriterier avgör du vad en "precis" träff innebär?

Citat:
Inga misstag skedde.

1. Och?

2. Som jag nämnde innan så fanns det möjligheter till mycket bättre träffar. Är inte en sämre träff att betrakta som något av ett misstag?

Citat:
Något av planen borde ha missat ganska kraftigt, sitt mål

1. Där ser man. Exakt vad baserar du det på?

2. Det är nästan lite humor. "Ett plan kan jag köpa, men två är fullständigt osannolikt."

Kan man träffa med ena kan man väl träffa med andra?
Citera
2015-02-06, 20:48
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Vad snackar du om? Ge exempel och länkar.

Pingisbollen har jag sett på mythbusters nyligen. De accelererade en pingisboll till runt ljudets hastighet och den gick rakt igenom ett pingisracket. Strax innan 38 min in i klippet. https://www.youtube.com/watch?v=lo6VK75Wl4M
Citera
2015-02-06, 22:17
Medlem
Citat:
Där ser man. Och ingen som jobbade i WTC undrade varför de placerade sprängämnen på ytterväggarna?
Inte på, utan det gjordes invändigt i byggnaden.
Citat:
Vad hände med de riktiga planen förresten?
Jag vet inte.

Citat:
1. Ser man på. Och vrakdelarna som hittades på närliggande hustak? Uppburna av hemlig agenter förklädda via hologram till att se ut som scoutflickor som sålde kakor?
Ja, uppburna.

Citat:
2. Är det inte konstigt att inte någon undrade vad som försiggick när det kom lastbilar som började hälla ut flygplansdelar?
Det fanns mycket lite delar totalt sett. Resten är planterade delar. Så, nej. Det var tex inte mer än kanske 10 personer som ens såg det andra planet, IRL. Så att märka vad FBI, polisen, mfl gör bakom galler och avspärrningar kan ingen vet.

Citat:
Du verkar inte ha några problem med att hänvisa till både drönarens egenskaper och dess användning. Så du borde väl åtminstone ha en aning om vad det handlar om?
https://www.youtube.com/watch?v=wn3S_9hVizw

Citat:
2. Som jag nämnde innan så fanns det möjligheter till mycket bättre träffar. Är inte en sämre träff att betrakta som något av ett misstag?
Misstag hur då. De uppnådde alla mål.

Citat:
Kan man träffa med ena kan man väl träffa med andra?
Ja, och du träffar allt alltid mitt i prick. Även om det är extremt svårt. Som jag sa, den som vill tro, den tror. Och du vill verkligen inte se alla brister som finns.
Citera
2015-02-06, 22:20
Medlem
Citat:
Pingisbollen har jag sett på mythbusters nyligen. De accelererade en pingisboll till runt ljudets hastighet och den gick rakt igenom ett pingisracket. Strax innan 38 min in i klippet. https://www.youtube.com/watch?v=lo6VK75Wl4M
Och vad ska det bevisa? Att föremål i ljudets hastighet kan gå genom trä?
mythbusters är för övrigt ren dessinformation, jag litar inte ett skit på detta skitprogram. Det är i stil med "ghost hunters" eller "moster hunters" Den som kollat 5 minuter borde inse att allt är fejkat.
Citera
2015-02-06, 22:41
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Och vad ska det bevisa? Att föremål i ljudets hastighet kan gå genom trä?

Att lätta material kan gå igenom tyngre utan problem om de kommer i hög fart.

Citat:
mythbusters är för övrigt ren dessinformation, jag litar inte ett skit på detta skitprogram. Det är i stil med "ghost hunters" eller "moster hunters" Den som kollat 5 minuter borde inse att allt är fejkat.

Ok, så en pingisboll kan inte pentrera ett pingisracket? Vad baserar du det på?

Måste vara smidigt att argumentera när man när som helst kan säga att något är fejk? Funderar på att börja med det jag också, så får vi se hur långt vi kommer.
Citera
2015-02-06, 22:44
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Inte på, utan det gjordes invändigt i byggnaden.

Det kallas fortfarande yttervägg vilken sida av den du än pratar om, genious. Och poängen med frågan var varför folk inte reagerade.

Citat:
Jag vet inte.

Men de håller iaf med om att de planen och människorna ombord försvann för aldrig mer ses?

Citat:
Ja, uppburna.

Ingen som undrade varför några snubbar bar upp vrakdelar i deras trappuppgång?

"Bry dig inte om oss, vi ska upp med en stjärtfena till Andersson på femman"

Citat:
Det fanns mycket lite delar totalt sett. Resten är planterade delar. Så, nej. Det var tex inte mer än kanske 10 personer som ens såg det andra planet, IRL.

Snälla säg att du skojar? Plan nr 2 sågs av max 10 personer?

Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=wn3S_9hVizw

Och denna utrustning är portabel och fungerar likaväl i dagsljus lastad ombord en drönare som far i 900 km/h?

Citat:
Misstag hur då. De uppnådde alla mål.

Det kunde ha gjorts bättre. Fler kunde ha dött, tornen kunde ha rasat tidigare.

Citat:
Ja

Tack. Du håller alltså med om att det inte är konstigt att en träffar? Så varför är det konstigt med två?

Citat:
och du träffar allt alltid mitt i prick.

Nu är vi där igen. Vad menar du med mitt i prick? Du presenterar konstant en massa subjektiva kriterier som du aldrig utvecklar.

Citat:
Även om det är extremt svårt.

Baserat på vad???

Citat:
Som jag sa, den som vill tro, den tror. Och du vill verkligen inte se alla brister som finns.

Aha, jag förstår. Min syn baseras på hjärntvätt och din på klarsynthet?

Det är lite magstarkt med tanke på att du inte verkar ha någon som helst kvalitativ bevisföring att presentera...jag ser bara tomma påståenden, förnekanden och hänvising till närmast magisk teknologi.
Citera
2015-02-07, 16:41
Medlem
Herzs avatar
WTC7 blev demolerad av USA hur svårt ska det vara att fatta? Ska även PK-media kunna hjärntvätta folk att sluta tro på solklar vetenskap??
Citera
2015-02-07, 17:10
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
WTC7 blev demolerad av USA hur svårt ska det vara att fatta?

Jag hoppas du förstår att det inte räcker med att du påstår det.

Citat:
Ska även PK-media kunna hjärntvätta folk att sluta tro på solklar vetenskap??

Du sitter alltså inne på solklar vetenskap som bevisar att wtc7 blev demolerad? Sugen på att dela med dig?
Citera
2015-02-07, 17:10
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
WTC7 blev demolerad av USA hur svårt ska det vara att fatta? Ska även PK-media kunna hjärntvätta folk att sluta tro på solklar vetenskap??

Nu vet jag inte vilka blodprovs-media är men den påstådda solklara vetenskapen som truthers använder går inte att härleda, bara vilseleda okunniga att tro deras dumheter!
Citera
2015-02-07, 22:19
Medlem
Madagascars avatar
Kanske det kommer ny info snart. Det lutar åt man kommer släppa de 28 sidorna i kongressrapporten om 911 som hittills varit säkerhetsklassade. Det rör sig om Saudiernas ev finansiering och inblandning i attacken.

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/obama-considers-release-of-secret-sections-of-report-on-saudi-arabia-ties-to-al-qaeda-10029728.html, igår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in