Citat:
Ursprungligen postat av
J.R.
"Ingen större lust"..
Avslöjad som en plastköpingsupporter.. En riktigt supporter följer sitt lag trots att det inte är HV som kommer på besök. Men LHC lever nog på lånad tid i högsta serien, tror inte att det riktiga intresset finns bland supportrar och sponsorer.
Jag följer alla LHC's matcher, på ett eller annat sätt. Har dock inte råd att gå på alla matcher, tror jag inte alla Luleåbor, Leksandsbor osv heller har så snacka inte skit. Är jag inte på plats så ser jag matchen på tv.
Men visst är det synd att halva Linköping består av invandrare, inte så konstigt då att intresset inte är på topp från samtliga.
Edit;
17:43 | 12-03-07
ISHOCKEY/LINKÖPING Linköpings HC slutade på tionde plats i elitserien. Men när Hockeyligan summerar elitserieklubbarnas publiksnitt hamnar LHC på fjärde plats.
LHC har ett publiksnitt i grundserien på 6 903 för grundserien säsongen 2011-2012. Det är ett plus på 227 åskådare jämfört med föregående säsong.
Inte så dåligt för ett "plastlag" att snitta 6900 en säsong när man slutar 10:a? Samma placering LIF har för tillfället om jag inte är helt ute o cyklar, har dom samma siffror att redovisa efter säsongen tro? Struntar fullständigt i om artikeln är 3 år.