2015-02-06, 09:22
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Webbtjänsten är tyvärr inte tillgänglig
Funkar för mig.
Citera
2015-02-06, 09:52
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Jag har precis ökat mitt månadssparande. Jag behöver inte godkänna någon ny autogiro från min bank för den ökade överföringen utan det sköter sig av sig själv?

God morgon!

Om du har ändrat ditt månadsspar på vår hemsida så kommer resten att sköta sig självt. Inget att oroa sig för!

Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Webbtjänsten är tyvärr inte tillgänglig

Vi beklagar detta och ber dig försöka igen lite senare.

Katastrof, jag antar att ni ersätter eventuella förluster pga detta?

Först och främst, ursäkta besväret! Vi har under morgonen uppdaterat vår hemsida vilket resulterade i problem på ett fåtal servrar. IT jobbar hårt för att lösa problemet och vi tar självklart det inträffade på största allvar.

När det kommer till ersättningar så försöker vi alltid att vara frikostiga med dessa vid tekniska problem. En huvudregel är dock inte att vi inte kan ersätta potentiella affärer, utan ska man lägga en order som man av någon anledning inte kan få igenom är det viktigt att omgående slå oss en signal på 08-562 250 00. Då har vi först och främst möjlighet att hjälpa dig ta den position du vill, och efter det kan vi självklart diskutera ersättning. Med det sagt får kunder ofta ersättning vid tekniska problem, men det är som sagt viktigt att höra av sig så att vi både kan hjälpa dig och få en bild av situationen.

Tveka inte att höra av er vid frågor eller funderingar!

/Kristoffer, Avanza
Citera
2015-02-06, 10:19
Medlem
Hej,

När man drar musen över grafen på sitt innehav i något av sitt konto försvinner textrutan som kommer upp ut i tomma intet, har varit så en längre tid, kör chrome som webbläsare, men är likadant i safari.

Illustrerar det hela med en bild för att det är svårt att förklara.

http://imgi.se/image.php?di=TW13
Citera
2015-02-06, 11:19
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurraburran
Hej,

När man drar musen över grafen på sitt innehav i något av sitt konto försvinner textrutan som kommer upp ut i tomma intet, har varit så en längre tid, kör chrome som webbläsare, men är likadant i safari.

Illustrerar det hela med en bild för att det är svårt att förklara.

http://imgi.se/image.php?di=TW13

Hej,

Jag är lite osäker på vad du menar. Jag kan se att den lilla ruta om dyker upp till höger om muspekaren flyttar sig till vänster om muspekaren då man för musen tillräckligt långt bort till höger i grafen. Detsamma gäller då man kikar på enskilda aktier och dess graf.

Jag kör senaste versionen av Chrome på Windows 7 och det fungerar utan problem.

Återkom gärna om jag missuppfattat din fråga!

/Dan, Avanza
Citera
2015-02-06, 11:46
Medlem
Går det ändra så man kan sätta stop loss baserat på köp eller sälj, istället för senaste?

Är lite problem med papper likt denna https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/warranter-torg/om-warranten.html/362492/minilong-abb-bp1 speciellt då de har högre hävstång.
Citera
2015-02-06, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej,

Jag är lite osäker på vad du menar. Jag kan se att den lilla ruta om dyker upp till höger om muspekaren flyttar sig till vänster om muspekaren då man för musen tillräckligt långt bort till höger i grafen. Detsamma gäller då man kikar på enskilda aktier och dess graf.

Jag kör senaste versionen av Chrome på Windows 7 och det fungerar utan problem.

Återkom gärna om jag missuppfattat din fråga!

/Dan, Avanza

Du förstod helt rätt. Min lilla ruta flyttar inte sig till vänster då den kommer tillräckligt långt ut till höger utan den bara "försvinner" ut till höger bakom kanten. Men det verkar ju fungera för dig, som sagt, har testat Chrome och Safari på min Mac men den beter sig likadant i båda webbläsarna.

edit: observera att det fungerar då man kollar på en enskild aktie..
Citera
2015-02-06, 12:36
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Går det ändra så man kan sätta stop loss baserat på köp eller sälj, istället för senaste?

Är lite problem med papper likt denna https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/warranter-torg/om-warranten.html/362492/minilong-abb-bp1 speciellt då de har högre hävstång.

Hej!

Det stämmer att det fungerar mindre bra med stop loss i värdepapper som har dålig likviditet. Stop loss triggas mycket riktigt av avslut. Anledningen till det är det kan vara riskabelt i många värdepapper att låta köp-/säljkurser styra. Det kan exempelvis vara så att emittenten tillfälligt försvinner från orderdjupet och att det då triggar flera stop loss order som felaktigt skickas ut på marknaden. När man handlar med värdepapper med lite högre hävstång så är det bäst att manuellt bevaka dessa så att man är vaken på vad som sker på marknaden.

/Dan, Avanza
Citera
2015-02-10, 19:27
Medlem
jomensures avatar
Någon som vet hur depåutvecklingen räknas ut? Är det bara avslutade affärer som räknas?
Citera
2015-02-11, 11:24
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomensure
Någon som vet hur depåutvecklingen räknas ut? Är det bara avslutade affärer som räknas?

Hej!

Om det är kontografen och siffran "Utveckling i år" du tänker på så räknas dessa på din totala utveckling, inklusive värdepapper som du inte har sålt av ännu. Med andra ord täcker dessa hela ditt konto, justerat för insättningar och uttag så att dessa inte stör utvecklingen. Här kan du läsa mer om vår kontoöversikt och hur grafen beräknas:

https://www.avanza.se/kundservice/kundservice/fragor-svar/inloggning-teknik/grafer-avkastning.html

Tveka inte att höra av dig vid frågor!

/Kristoffer, Avanza
Citera
2015-02-11, 17:56
Medlem
BlondinBalles avatar
Kan man avbryta en överföring av pengar mellan konton inom Avanza? F.ö. är spärrtiden 17.00 irriterande. Kanske kl 19 eller 21 så man hinner överföra efter jobbet.
Citera
2015-02-11, 18:17
Medlem
KalleXLs avatar
I köprutan står det KÖP-BYT-SÄLJ

Om jag är missnöjd med en fond så trodde jag att jag måste sälja den och köpa en ny. Kan jag i stället byta den mot någon ny. Vad hände med den jag bytte ut och betalar jag avgift och pris på den nya.
Alltså. Är det mer fördelaktigt och enklare att byta eller sälja och köpa nytt.
Citera
2015-02-11, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
I köprutan står det KÖP-BYT-SÄLJ

Om jag är missnöjd med en fond så trodde jag att jag måste sälja den och köpa en ny. Kan jag i stället byta den mot någon ny. Vad hände med den jag bytte ut och betalar jag avgift och pris på den nya.
Alltså. Är det mer fördelaktigt och enklare att byta eller sälja och köpa nytt.
'Byt' är troligtvis en automatiserad 'sälj - köp' process med ett klick. Inga fördelar utom att det går på ett klick och troligtvis snabbare då du inte själv måste vänta på att fonden ska bli såld..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in