Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Och jag förstår inte hur man kan blanda ihop bilar med bostäder.
Bostaden är inte vad den en gång var. För vissa vänstertomtar är det är "rättighet". (Rättighet att bo subventionerat på södermalm). Medan för majoriteten en vara som vilken som helst. Vissa vill lägga mycket på bostaden, andra mindre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Vad du anser skiter jag högaktat i och därför anser jag att marknadshyror skulle vara en TOTAL katastrof i läget vi har nu.
Man kan naturligtvis inte införa det på en dag, men det måste gå mer åt det hållet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Din skatt skulle höjas REJÄLT tills bidrag för hyran ställdes in helt och då skulle det bli totalt jävla kaos.
Har du funderat på hur mycket din egen skulle behöva höjas för att bygga nya subventionerade hyresrätter? Subventioner till folk som kanske inte ens behöver det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Men det begriper inte en idiot som du.
Inte du heller?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
För du tror väl inte att invandrare som går på soc eller svenskar som går på soc betalar sin egen hyra? Och nej Soc tvingar inte folk att flytta, de betalar även priser för svartkontrakt. Så det är i slutändan DU som betalar marknadshyrorna.
Jag tycker att man ska hjälpa de svaga hushåll som behöver hjälp. Inte subventionera medelklassen som inte ens behöver subventionerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Sen har vi en annan grupp, de som inte går på soc men som har svårt att klara sig som det är, dessa kommer att få allvarliga problem att leva och dessa kommer att bli kriminella vare sig de vill eller inte.
Jag vill att alla ska kunna få ett kontrakt, men det tycker inte en person som är för regleringar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Jag antar att du inte tänkt så långt?
NEj det är du som inte tänkt alls. Kom in i verkligheten tack.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
En ny bil är INTE ett måste för att kunna leva i landet.
Men var bor alla idag? Det är inte så att folk kampar direkt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Och jag kan lova dig att det blir värre när marknadshyror införs.
Nej då kommer folk att kunna ha mer att välja på. Det är bäst för alla.
Men naturligtvis dyrare för den som bor på ett populärt läge.