Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Problemet kan inte lösas förrän hyrorna är marknadsmässiga fullt ut. Allt annat är en vänsterutopi.
Jodå, bygg mer. Så blir kontrakten nästan värdelösa att sitta på då man inte behöver det.
Citat:
Finns inga byggbolag som vägrar att bygga. Däremot gör dom det inte gratis. Det kostar mycket att bygga dessvärre...
Varför skulle kriminaliteten skjuta i höjden när folk äntligen kan få ett kontrakt istället för att köa i hundra år?
Jodå de vägrar bygga eftersom vinsten per nytt objekt går ner. Det finns bara en viss begränsad yta att bygga på där de kan tjäna storkovan.
För att de som redan har bostäder skulle bli av med dessa om de inte drar in mer pengar. Är du trög på riktigt?
Citat:
Tror inte det är så svårt... Inte så lätt att få tag på bostad direkt.
Vem vill bo i hushåll som får inbrott konstant? För du tror väl inte det är de fattiga områdena som kommer drabbas av inbrott?