Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Om man får något billigare än marknaden är villig att betala är det indirekt en subvention. Iaf i min värld...
Och i min värld så heter det som du kallar tomat istället bratwurst.
Citat:
PGA regleringen av hyrorna uppstår en subvention. Denna subvention får folk att behålla det dom har och och inte flytta, samtidigt som ett värde uppstår i hyresrätten. Så ska inte hyresmarknaden fungera. En hyresrätt ska ha noll i värde och när man inte är i behov av den så lämnar man till bara tillbaka den precis som när man bor på hotell.
Men fungerar det så?
Det finns ingen subvention. Titta på SAOL och slå upp ordet subvention. Att folk håller på lägenheter beror på bostadsbristen. Släpper du den får du nog aldrig en bostad igen om du inte köper. Och om alla släppte sina lägenheter skulle det bli mellan 30.000-60.000(Sthlms området) lediga bostäder i Stockholm men det skulle inte öka antalet som hade någonstans att bo i nämnvärd utsträckning eftersom de allra flesta hyr ut i andrahand.
Citat:
Vad har det med saken att göra? Det inte konstigt att det bor 3,26 personer i en lägenhet. Skulle säga att det är ganska normalt. Men i det här landet verkar det mer normalt att alla ska ha en egen lägenhet, något som tyvärr inte är möjligt.
Ja, om du inte bor 3-4 i din lägenhet så gör du ju så bostadsbristen kan fortsätta, dags att ta in rumspolare nu kanske? Jag menar inte vill du väl bo helt själv eller med Sambon enbart? Det är ju att bidra till bostadsproblemet och inte är du för fion för att dela bostad med främlingar eller polare? Seså dela med dig lite nu.
Citat:
Precis så! Då finns det ingen anledning att sitta och tjuvhålla på kontrakt som man inte behöver.
Se ovan.