2015-02-05, 13:00
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Jadu, Viasat har ju tidigare år sänt utvalda matcher vid kval till allsvenskan.

Fint, då litar jag på det.
Citera
2015-02-05, 16:07
Medlem
Draedons avatar
Det går bra för gnhiet.... http://www.viasatsport.se/nyheter/hockey/aik-vander-sig-till-supportrarna-att-radda-klubben/

Snart dags för division 2 för mäcktiga gnaget?
Citera
2015-02-05, 16:12
Medlem
Nu väntar ett uppehåll innan de sju sista seriespels matcherna spelas. Vad ska man tro om fortsättningen? Jag tror att Malmö och Västerås drar längsta strån vad gäller top två. Att sedan Karlskrona tappar och Ängelholm kniper tredje platsen. MIF och VIK upp! Men skulle Rögle missa tredjeplatsen kan det bli en skräll och att vi får se tre nya SHL-lag till nästa säsong.
Senast redigerad av gs-v-se 2015-02-05 kl. 16:18.
Citera
2015-02-05, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Det går bra för gnhiet.... http://www.viasatsport.se/nyheter/hockey/aik-vander-sig-till-supportrarna-att-radda-klubben/

Ja man undrar hur många lag som klarar sig?
Almtuna , Timrå , Oskarshamn och nu AIK.
Sedan några som ligger på gränsen.

Kan bli överraskningar både i SHL-kval och HA-kval.
Faller några bort kan det bli många blåbärslag i HA iaf
Citera
2015-02-05, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon

Hur många klubbar har plus i ekonomin alls längre?
Citera
2015-02-05, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gs-v-se
Nu väntar ett uppehåll innan de sju sista seriespels matcherna spelas. Vad ska man tro om fortsättningen? Jag tror att Malmö och Västerås drar längsta strån vad gäller top två. Att sedan Karlskrona tappar och Ängelholm kniper tredje platsen. MIF och VIK upp! Men skulle Rögle missa tredjeplatsen kan det bli en skräll och att vi får se tre nya SHL-lag till nästa säsong.

Tycker att Karlskrona-Karlskoga i en Allsvensk final skulle bli intressant för att höra SHLs reaktioner på den i praktiken stängda serien om MIF missar SHL
Citera
2015-02-05, 20:20
Medlem
Tvonds avatar
Malmö verkar fått hyfsad ordning på sin ekonomi , 3,5 miljoner i vinst sista halvåret 2014 samt 8 miljoner i eget kapital visar bolaget upp.

Bättre än vad jag trodde det skulle se ut.

http://www.sydsvenskan.se/sport/en-ljusare-ekonomi-for-redhawks/
Citera
2015-02-05, 20:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gs-v-se
Men skulle Rögle missa tredjeplatsen kan det bli en skräll och att vi får se tre nya SHL-lag till nästa säsong.

Varför lägger du så stor vikt vid tredjeplatsen?

Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Tycker att Karlskrona-Karlskoga i en Allsvensk final skulle bli intressant för att höra SHLs reaktioner på den i praktiken stängda serien om MIF missar SHL

Det låter oerhört ointressant och jag tror inte heller att det blir så. Har ju sagt Malmö-Rögle sedan seriens början. Kan ju absolut bli så, men naturligtvis kan det bli andra utfall också. Om jag ska välja tre lag som jag tror täcker de tre så väljer jag: Malmö, Rögle och Västerås. Jag måste dock konstatera att mycket talar för att Karlskrona blir ett av de två. Lika förbannat tänker jag hålla fast vid mitt ursprungliga tips.
Citera
2015-02-05, 21:10
Medlem
Citat:
Hur många klubbar har plus i ekonomin alls längre?

Det om något är ingen ursäkt.
Tänk om ett företag skulle resonera så-
Tack och hej skulle de bli rätt snabbt.
Citera
2015-02-05, 23:32
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Nej tack, vill inte att någon spelare i KHK ska bli skadad.
Citera
2015-02-06, 00:02
Medlem
Fast AIK har väl aldrig haft bra ekonomi , är varje år dom är på gränsen känns det som.
Konstigt fansen inte börjar gå på matcherna då när det behövs, nu på slutet har dom haft sämre publiksiffror än under mitten av säsongen
Citera
2015-02-06, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Varför lägger du så stor vikt vid tredjeplatsen?

Trean möter ju den hockeyallsvenska finalens förlorare, 4:an och 5:an ett SHL-lag i en matchserie i bäst av sju matcher. Det inte behöver inte vara till en fördel att sluta trea i serien och då få möta Malmö tex ist för ett formsvagt Modo.

Trean kan hamna i en knepig sits ala valet och kvalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in