Citat:
Men vad har detta med integration att göra? Arbetslöshet finns ju både hos etniskt svenska såsom hos dem som inte är etniskt svenskar. Majoriteten av dem som kommer kan ju läsa och skriva, speciellt dem som kommer från arabiska länder. Sen är det inte sant att Sverige tar emot många, Libanon till exempel har tagit emot över 1 miljon flyktingar och landet har endast 3,5 miljoner invånare. Även Turkiet och Jordanien har båda tagit emot nästan 1 miljon. Till Sverige kommer endast en väldigt liten del människor...
Sen finns det inga ghetton i Sverige. Alla de områden som nämns är vanliga bostadsområden, många av dem nära till centrum också. Du kan ta en cykel och cykla till centrum i storstäderna inom loppet av några minuter. Det är precis som alla andra bostadsområden i Sverige. Det är faktiskt ett hån och skymf mot dem riktiga ghettona i Krakow, Warsawa, Lublin att nämna vanliga bostadsområden för detta...
Sen finns det inga ghetton i Sverige. Alla de områden som nämns är vanliga bostadsområden, många av dem nära till centrum också. Du kan ta en cykel och cykla till centrum i storstäderna inom loppet av några minuter. Det är precis som alla andra bostadsområden i Sverige. Det är faktiskt ett hån och skymf mot dem riktiga ghettona i Krakow, Warsawa, Lublin att nämna vanliga bostadsområden för detta...
Jag antar att du talar om de judiska gettona under andra världskriget. Nej, jag håller med att de är en skymf mot dem eftersom folket i dessa var ofrivilligt fängslade och kriminaliteten var låg trots de fruktansvärda förhållandena. Men segregationen och utanförskapet är jämförbar i de moderna invandrargettona som finns i våra förorter.
Citat:
Exakt. Och jag försvarar inte IS. Jag bara säger att detta kriget är inte rättfärdigat. Detta är ett orättvist och orättfärdigt krig. Det är så tydligt så det bara inte går att förneka. I de områden IS tagit över är dem flesta invånarna nöjda med att IS tagit över för dem har befriat befolkningen från Bagdad regeringen. Detta gäller i städer såsom Mosul och Fallujah.
Vad ska IS göra?
Vad ska IS göra?
Det känns hela tiden som du fortsätter försvara dem. Om IS hade velat bli betraktade som stat skulle de uppträtt statsmannamässigt, söka internationella förhandlingar istället för att slakta yazidier, krigsfångar och oskyldiga journalister och hjälparbetare!!! De har ju med det senaste illdådet bekräftat att de är sadistiska barbarer som bara förstör för muslimer i hela världen. De bryter mot Koranen i Islams namn!
Citat:
Nej, IS är inte djur. Djur bränner inte varandra levande. Att göra det IS gjort är utstuderad ondska av hatiska själlösa individer som är ledda av djävulen. De är värre än Saurons orcher. Jag hoppas de som funderar ansluta sig börjar inse detta!
Citat:
Ska dem bara släppa dessa fångar som dem har? Visst är dessa fångar civila, men hur hade det sett ut om något land förklarat krig mot Sverige till exempel och du haft det landets medborgare i Sverige och dessa befunnit sig i Sverige utan tillstånd? Dem hade blivit krigsfångar också...
De hade blivit fängslade tills det utretts att de verkligen varit journalister. Då hade de släppts. De hade inte riskerat bli kidnappade och videoinspelade när de fått halsen avskuren
Citat:
IS ser sig själva som stat så därför måste varje journalist ha deras tillstånd för att befinna sig i deras områden, svårare än så är det inte. Vill du besöka IS områden i Syrien eller Irak, ansök om tillstånd till kalifatet, sen när du får tillstånd åker du dit och ingen kommer röra dig.
Jag tackar nej till inbjudan. Om det funnits någon form av en fungerande ledning i IS hade den aldrig tillåtet något så kontraproduktivt som detta barbariska mord. Jag kan inte finna ord för den avsky jag känner. Det är en skam för hela det mänskliga släktet inför vår skapare. Hur kan någon vara så utstuderat, genuint ond!!?
Senast redigerad av DickeFix 2015-02-05 kl. 02:33.
Senast redigerad av DickeFix 2015-02-05 kl. 02:33.