2015-02-04, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syriamydear
YPG är omringade av ISIS och SAA i Aleppo. Dom vägrar gå varken till SAA eller isis... Tilläggas bör ju är att dom bara kontrollerar ett kvarter.

Citat:
Ursprungligen postat av gnomepower
Vart finns YPG i Aleppo?
Trodde det bara var Jabhat al-Akrad där.

Om YPG kontrollerar ett kvarter, består då Aleppo Stad av 10 kvarter. Det är inte mycket men dock är det betydande, speciellt i framtiden.

När det kommer tills förstöra den kurdiska revolutionen är ISIS och Regimen, detsamma.

YPG är centrerad i Sheiq Maqsoud. Jahbat al akrad är norrut om aleppo stad, landsbygden och österut om Efrin.
Citera
2015-02-04, 21:38
Medlem
tigersaid86s avatar
Vad är det Assad regimen håller på med!?

Syrian government forces killing hundreds of civilians in air strikes as world watches Isis.

Dödat ca: 330 civila bara sedan Januari 2015 till nu 4 Februari!

Bara i Januari har 271 dödats inklusive 50 barn och dussintals kvinnor och skadat minst 1000+ civila endast i Januari månad 2015!

http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/syrian-government-forces-killing-hundreds-of-civilians-in-air-strikes-as-world-watches-isis-10023425 .html
Citera
2015-02-04, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Vad är det Assad regimen håller på med!?

Syrian government forces killing hundreds of civilians in air strikes as world watches Isis.

Dödat ca: 330 civila bara sedan Januari 2015 till nu 4 Februari!

Bara i Januari har 271 dödats inklusive 50 barn och dussintals kvinnor och skadat minst 1000+ civila endast i Januari månad 2015!

http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/syrian-government-forces-killing-hundreds-of-civilians-in-air-strikes-as-world-watches-isis-10023425 .html

Och du tror att det är så enkelt som det låter?
Citera
2015-02-04, 22:17
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Och du tror att det är så enkelt som det låter?

Låt bli kanske?
Var säker innan bombing?
Blundar dom när dom bombar?

USA/Irak låter bli att bomba Mosul.

Medans Assad bombar för fullt civila.

Vilket skit.
Genomrutten regim, inte undra på att dom allierade var nära att gå i krig mot Syrien.

Giriga Ryssland och Kina fick stopp på det med sina veton!

Bort med Assad!
Citera
2015-02-04, 22:28
Avslutad
Citat:
Låt bli kanske?
Var säker innan bombing?

Vilket skit.
Genomrutten regim, inte undra på att dom allierade var nära att gå i krig mot Syrien.

Bort med Assad!
Syrien kriget har nått en sån nivå att människoliv inte har något värde kvar för omvärlden.
Citera
2015-02-04, 22:30
Bannlyst
Citat:
Låt bli kanske?
Var säker innan bombing?

Vilket skit.

Bort med Assad!

Ingen kan vara säkra före bombningar, har vi inte sett hur USA har bombat civila och gör det fortfarande?
Tycker det är bedrövligt att du litar på en sån nyhetskanal. All västerlänsk skit är mot Assad och det borde du förstå, hur vet vi att det är sant? Det går alltid köpa några "vittnen" speciellt i såna här dagar där man säljer sig för en rutten frukt!

Bort med Assad? Vem ska ersätta han sen då, någon som tillmötesgår USA och kompany men som kommer komma med vissa avtal bland annat att mota bort kurder i Syrien eller bekämpa alla kurder? Jag tycker att kurder hr haft det väldigt bra under Assads tid, tro mig, den som kommer efter Assad kommer vara bra mycket sämre än han.

Du förhastar dig för fort innan du vet vad morgondagen har att erbjuda dig!
Citera
2015-02-04, 23:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KURDISHEN
Ingen kan vara säkra före bombningar, har vi inte sett hur USA har bombat civila och gör det fortfarande?
Tycker det är bedrövligt att du litar på en sån nyhetskanal. All västerlänsk skit är mot Assad och det borde du förstå, hur vet vi att det är sant? Det går alltid köpa några "vittnen" speciellt i såna här dagar där man säljer sig för en rutten frukt!

Bort med Assad? Vem ska ersätta han sen då, någon som tillmötesgår USA och kompany men som kommer komma med vissa avtal bland annat att mota bort kurder i Syrien eller bekämpa alla kurder? Jag tycker att kurder hr haft det väldigt bra under Assads tid, tro mig, den som kommer efter Assad kommer vara bra mycket sämre än han.

Du förhastar dig för fort innan du vet vad morgondagen har att erbjuda dig!
Sålänge kurder och även assyrier/syrianer får styra sig själv, får araber göra med sig själv va fan dom vill, det kommer inte angå oss.
Senast redigerad av AdminHunter 2015-02-05 kl. 00:01.
Citera
2015-02-05, 00:21
Medlem
http://edge.liveleak.com/80281E/ll_a_s/2015/Feb/4/LiveLeak-dot-com-ff6_1423085276-1_1423085445.jpg?d5e8cc8eccfb6039332f41f6249e92b06 c91b4db65f5e99818b dd5954d4dd8d1d45e&ec_rate=230

Här ser ni krigs karta över qalamoun 2013-2015. Snart är denna front stängd av SAA.
Citera
2015-02-05, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdminHunter
Sålänge kurder och även assyrier/syrianer får styra sig själv, får araber göra med sig själv va fan dom vill, det kommer inte angå oss.

Ni får vad ni förtjänar. Börja med att stödja SAA, så kanske ni har en chans att få medborgarskap + en vettig ställning i samhället med inflytande, efter kriget. Att exkludera sig ifrån landet man bor i skapar inte dom bästa förutsättningarna. Ni lär knappast få dra era egna gränser från en suverän stat som Syrien, igenom att bara titta på och hoppas på kaos.

Jag hyser ingen aggresion mot kurder, jag har folk i min närhet som är kurder. Ni måste lära er att lita på araber, likväl som dom måste lära sig att respektera er. Finns inget val.
Senast redigerad av syriamydear 2015-02-05 kl. 00:35.
Citera
2015-02-05, 02:10
Medlem
ColdAsIces avatar
Citat:
Ni får vad ni förtjänar. Börja med att stödja SAA, så kanske ni har en chans att få medborgarskap + en vettig ställning i samhället med inflytande, efter kriget. Att exkludera sig ifrån landet man bor i skapar inte dom bästa förutsättningarna. Ni lär knappast få dra era egna gränser från en suverän stat som Syrien, igenom att bara titta på och hoppas på kaos.

Jag hyser ingen aggresion mot kurder, jag har folk i min närhet som är kurder. Ni måste lära er att lita på araber, likväl som dom måste lära sig att respektera er. Finns inget val.

Jag tror att man stödjer varandra men att man inte visar det öppet, de kurdiska ledarna vet att Assad är bästa alternativet då risken med någon annan blir att Turkiet har inflytande. Assad och hans pappa har ju hjälpt PKK under 80-talet och ledarna i Qandil har säkert kontakt med syriska regimen.
Tror däremot att om Assad sj fick bestämma hade han tagit ett förnuftigt beslut och gått med på autonomi i norra syrien(vilket inte betyder att man bryter sig loss) men iran går nog inte med på detta. Autonomi i norra syrien hade fått turkarna att spy galla.
Hyser inget hat mot araber i syrien, däremot mer mot de i irak som aldrig har sett eller behandlat oss som människor. Men araber ser ner på kurder och slätar över det förtryck de har orsakat/orsakar kurder.
Citera
2015-02-05, 02:29
Medlem
Citat:
YPG är omringade av ISIS och SAA i Aleppo. Dom vägrar gå varken till SAA eller isis... Tilläggas bör ju är att dom bara kontrollerar ett kvarter.
Fan snackar du om? Omringade av ISIS? ISIS är inte ens i närheten, vägen mellan Afrin och Aleppo är fortfarande vidöppen för YPG.
Ett kvarter? Du menar en stadsdel med 200000 invånare? Dessutom har de senaste månaderna expanderat in i stadsdelen Ashraffiye.
Senast redigerad av Arbetarmakten 2015-02-05 kl. 02:31.
Citera
2015-02-05, 02:34
Medlem
Citat:

Att Syrien kommer få tillbaka kontroll över Rojava är lika sannolikt som att Irak kommer få tillbaka kontroll över sina kurder...alltså noll. Syrien skrämmer inte ens Rojava militärt längre.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in