2015-02-01, 13:56
Medlem
Sapphiruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Hade missat de där Herring Stratford, de var fina Northcote Gillar jag mest. Tyvärr har de andra som du länkade brogueranden längst fram på tårna som jag inte gillar.
Tack nu har jag några att utgå i från men verkar fortfarande som de flesta är i detta grainläder av någon anledning.

Många kängor är i Scotch Grain pga extra tålighet. Jag har kängor av båda typerna själv. C&J Northcote är riktigt fina. C&J är även vanliga bland skomakare och skoaffärer i Sverige, så du får möjlighet att testa dem innan du köper. Northcote är på läst 348 vilken är en rätt smal läst, så jag tycker du ska försöka pröva dem.
Citera
2015-02-02, 08:00
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vingummi
Kul med MTO! Grymt snygga tycker jag.

Måste passa på att fråga, vad tycker du om resultat i förhållande till vad du önskade dig? Samt hur gick processen till, hur mycket valfrihet hade du osv. Jag är nämligen riktigt sugen på att beställa ett par MTO ifrån skolyx.

Tack!

Jag är nöjd med resultatet absolut, de blev minst lika bra som jag hoppades på får jag nog tillstå att säga. Vad gäller processen och val man kan göra är det enklast att du kontaktar skolyx direkt som någon annan nämnde, de är väldigt bra att ha och göra med och har alltid svarat mig snabbt på frågor.

tycker absolut du ska testa, lite roligt att ha en MTO samt att testa ett märke som inte är så vanligt än och att få en MTO för nästan samma pris som ett par Loake känns riktigt schysst tycker jag. Anser också att kvaliteten är betydligt bättre på dessa än ovan nämnde vad gäller både sula och skinn.
Citera
2015-02-04, 21:22
Medlem
Hur är pediwears storlekar?

Jag kollade på dessa http://www.pediwear.co.uk/pediwear-collection/products/4973.php som finns i storlek 6.5. Jag har normalt stl 40, men låt oss säga små stl 40.
Tror ni dessa skulle passa?
Citera
2015-02-04, 21:24
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaktguide

Jag kollade på dessa http://www.pediwear.co.uk/pediwear-collection/products/4973.php som finns i storlek 6.5. Jag har normalt stl 40, men låt oss säga små stl 40.
Det där är ingen bra sko
Citera
2015-02-04, 22:35
Medlem
kebabsvarvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Det där är ingen bra sko
De var inga höjdare.
Citera
2015-02-04, 23:07
Medlem
Vergangenheits avatar
Kan vara den fulaste sko jag sett på ett bra tag. Tänk om!
Citera
2015-02-05, 07:22
Medlem
Bayous avatar
Citat:

Skorna var som sagt inget vidare.
Angående skostorlek, ifall du planerar för att köpa dina första randsydda skor så skulle jag nog provat en storlek 6 först. Jag har storlek 40 och 6.5 är för stora för mig i de flesta fall. Glappande skor är ett helvete och det är enklare att lästa ut.
Citera
2015-02-05, 08:43
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vergangenheit
Kan vara den fulaste sko jag sett på ett bra tag. Tänk om!

Jo, jag förstår inte riktigt hur man i Pediwears rätt stora utbud lyckas hitta just dessa skapelser.
Citera
2015-02-05, 09:04
Medlem
Smaken är som baken, vissa vågar sticka ut medan andra ser ut som kopior av varandra.
Citera
2015-02-05, 09:38
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Smaken är som baken, vissa vågar sticka ut medan andra ser ut som kopior av varandra.

Fast det ena utesluter ju inte det andra. Du får såklart tycka vad du vill, men det finns ju skor som sticker ut och är snygga. Dina var inte något av dem.
Citera
2015-02-05, 09:44
Medlem
kebabsvarvs avatar
Citat:
Fast nu råkar det vara så att, som man i dagens Sverige, sticker ut om man har ett par skor som förespråkas här. Ett par välvårdade, egentligen synnerligen anspråkslösa oxfords i kalvskinn sticker ut lika mycket som ett par Adidasdojjor designade av Rick Owens. Typ..

På tal om skorna, hur menar du när du påstår att de ska sticka ut? De där skorna ser ut som något man hittar på Rizzo eller Scorett. Jag förstår att den här översittartonen som brukas här på KSoE knappast är tilltalande, men vi vill enkom ditt bästa. Sant, om du köper skor vi tipsar om så skulle du kanske bli en "kopia av alla andra", men vi är en väldigt liten skara.
Citera
2015-02-05, 10:59
Medlem
Fast i ärlighetens namn är de inte värre än mycket från diverse bespokemakare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in