2014-09-07, 16:58
Medlem
Hallåhallå!

Jag har ett litet problem. Brukar vanligtvis prova storlek och läst innan jag köper ett par skor, men nu sitter jag i en sitts där det inte kommer hinnas med. Då mitt val är tidsbegränsat.

Har försökt hittat info om hur Crockett & Jones Cavendish är i modellen jämförelsevis andra märken.
Äger ett par monks från Meermin och undrar om de är snarlika i bredd?
Det jag enda jag VET är att båda verkar ha samma fittings/width. (D)

Betyder det då att båda har ungefär samma passform?

MVH
Senast redigerad av niddan 2014-09-07 kl. 17:05.
Citera
2014-09-07, 17:13
Medlem
Rippless avatar
Herregud vad mycket modeller från RM Williams det finns. Nu upptäckte jag Comfort Craftsman som är en Craftsman med gummisula? Var kan man köpa den? På Lester och Careofcarl finns bara Gardener, Blaxland, Craftsman och Wentworth.
Citera
2014-09-07, 17:40
Medlem
Beerzuuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Herregud vad mycket modeller från RM Williams det finns. Nu upptäckte jag Comfort Craftsman som är en Craftsman med gummisula? Var kan man köpa den? På Lester och Careofcarl finns bara Gardener, Blaxland, Craftsman och Wentworth.
Jag tycker att Blaxland är snygga, så snygga att jag köpte ett par i veckan.
Citera
2014-09-07, 17:57
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul
Jag tycker att Blaxland är snygga, så snygga att jag köpte ett par i veckan.

Hur fyrkantig är tån egentligen?

http://en.wikipedia.org/wiki/R._M._Williams#mediaviewer/File:Riding_boots.JPG

Är detta ett par Wentworth?
Senast redigerad av Ripples 2014-09-07 kl. 18:33.
Citera
2014-09-08, 11:05
Medlem
dum fet lats avatar
Citat:
Hur fyrkantig är tån egentligen?

http://en.wikipedia.org/wiki/R._M._Williams#mediaviewer/File:Riding_boots.JPG

Är detta ett par Wentworth?

På Craftsman är tån inte alls fyrkantig. Det där ser ut som ett par Wentworths med en väldigt bullig tå, i alla fall i den vinkeln. Personligen tycker jag Craftsman även passar till annat än jeans, det gör inte Wentworth.

www.bootsonline.com.au får du ett väldigt bra pris på Comfort Craftsman.
Citera
2014-09-08, 13:42
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dum fet lat
På Craftsman är tån inte alls fyrkantig. Det där ser ut som ett par Wentworths med en väldigt bullig tå, i alla fall i den vinkeln. Personligen tycker jag Craftsman även passar till annat än jeans, det gör inte Wentworth.

www.bootsonline.com.au får du ett väldigt bra pris på Comfort Craftsman.

Menade på Blaxland, inte Craftsman. Jag tycker att skon på bilden såg bra ut, ungefär så som jag vill ha dem. Bör tilläggas att jag aldrig har kostym på mig, så mina RM skulle vara till chinos, jeans, flanellbyxor (om jag skaffar mig ett par) osv.

Craftsman är en sko med lädersula. Comfort Craftsman är en Craftsman med en gummisula och en annan innersula. Blaxland är en Comfort Craftsman med annan innersula. Är det så det fungerar? Tycker tån ser fyrkantig ut på Blaxland och Comfort Craftsman, kanske jag som har en otrolig fobi för square toes.

http://www.bootsonline.com.au/Graphics400/b543chtoe400.gif = Comfort Craftsman. Tån ser verkligen fyrkantig ut.

Bootsonline var ju en väldans ful hemsida, men hur fungerar det med tull och sådant? 1 AUD är väl runt 6,5 kr så man borde ju tjäna markant på att köpa på Australien.
Senast redigerad av Ripples 2014-09-08 kl. 13:45.
Citera
2014-09-08, 17:35
Medlem
Citat:
Bootsonline var ju en väldans ful hemsida, men hur fungerar det med tull och sådant? 1 AUD är väl runt 6,5 kr så man borde ju tjäna markant på att köpa på Australien.
Tänk på att du får betala både frakt, tull och moms på skor utanför EU. Tullen kan vara så mycket som 15-18% och sen beräknas momsen på summan av varans pris, frakt och tull.

Ett par dojor för 2500kr inkl frakt kostar då plötsligt 3600kr.
Citera
2014-09-08, 18:16
Medlem
Entartetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
Tänk på att du får betala både frakt, tull och moms på skor utanför EU. Tullen kan vara så mycket som 15-18% och sen beräknas momsen på summan av varans pris, frakt och tull.

Ett par dojor för 2500kr inkl frakt kostar då plötsligt 3600kr.
Man kan be avsändaren skriva "gift - 15$ value"
Så slipper man allt
Citera
2014-09-08, 18:28
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entartete
Så slipper man allt

...vilket också är brottsligt. Jag moraliserar inte på något sätt nu, men det bör åtminstone påpekas när man ger sådana här "tips".
Citera
2014-09-08, 18:37
Medlem
Citat:
Så slipper man allt

Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
...vilket också är brottsligt. Jag moraliserar inte på något sätt nu, men det bör åtminstone påpekas när man ger sådana här "tips".
Försöka duger men köper man från en seriös handlare är det bara att glömma.
Citera
2014-09-08, 19:24
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Så slipper man allt
ja. om paketet kommer från din mormor.
kollar de paketet och ser att det är från ett företag, ja då åker du dit.
Citera
2014-09-08, 21:13
Medlem
dum fet lats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
ja. om paketet kommer från din mormor.
kollar de paketet och ser att det är från ett företag, ja då åker du dit.

Jag fick mina Comfort Craftsmans från Bootsonline och jag betalade ingen tull eller så. Det verkar onekligen som om import från AU är avgiftsbelagd så jag hade väl tur antar jag.

Om fyrkantiga tår på RM Williams generellt - de har en förmåga att se fyrkantiga ut på bilder, men tån är snarare "chiseled", så den lilla kantighet som finns är diagonal i karaktären så att säga. Gå in på Sea Life eller något om du vill slänga ett getöga IRL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in