2015-02-04, 19:30
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trekky76
Djur beter sig inte så. De dödar och styckar inte för nöjes skull och de tar sig inte ut på självmordsuppdrag.
Bara muslimer har detta beteende.

Helt rätt,, de är monster, har inte fattat det förrän nu iom den här avrättningen, det är 2015 och de lever i en våldsfantasi, det är vidrigt, det är avskyvärt, hur fan ska de stoppas?
Citera
2015-02-04, 19:47
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Det är bra att du påpekar det självklara att detta är fel enligt Islam men försök inte i nästa mening försvara det oförsvarbara. Att 100 000-tals muslimer dött i ett krig är inget försvar att man med avsikt bränner en försvarslös människa levande. Att de dessutom gör det i Islams namn är den värsta skymf mot religionen man kan tänka sig. IS vill skapa ett sådant hat mot muslimer som du ser exempel här på Flashback och provocera till ett krig där du och andra muslimer tvingas välja sida. Även om du avskyr det västerländska samhällets ytlighet så får du inte lockas att bli djävulens försvarsadvokat. Man behöver inte välja sida, det finns en tredje väg där man tänker själv, står upp för de värden man tror på och tydligt kritiserar dem som man tycker gör fel. Det största offret för IS illgärningar är Islams rykte och det drabbar alla oskyldiga muslimer som vill leva i fred i enlighet med den gyllene regeln. Det är därför viktigt att alla normalt funtade människor står enade mot IS och marginaliserar dem.

Nu vet jag inte om du är normalt funtad trots att du uttrycker dig väl. Tittade på dina tidigare inlägg och fann detta:

(FB) Värsta sättet att dö på?
(FB) Värsta sättet att dö på?
(FB) Snuff-movies

Jag blir mycket orolig. Om du liksom IS är besatt av djävulen, hatar dina medmänniskor och finner ett nöje i att tänka på och se dem plågas så bör du söka psykologisk hjälp. Det är inte normalt och absolut inte förenligt med din tro. Om du vill representera och försvara din tro är det tvärtom viktigt att du gör det som ett föredöme och med värdighet, även när du själv bemöts med hat.

Vad snackar du om?

Jag skrev ju emot avrättningen av jordanska piloten?

Men sen är inte den personen oskyldig, hade han avrättats på ett normalt sätt med pistol eller något så hade du inte kunnat sagt att det vore fel, då piloten var en kombatant och dödade personer från luften.

Mina inlägg du citerar är hypotetiska inlägg med diskussioner i relevanta forum. Det är precis som när folk diskuterar våldsamma filmer eller något liknande. Lugna ner dig lite.
Citera
2015-02-04, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Vad snackar du om?

Men sen är inte den personen oskyldig, hade han avrättats på ett normalt sätt med pistol eller något så hade du inte kunnat sagt att det vore fel, då piloten var en kombatant och dödade personer från luften.

Mina inlägg du citerar är hypotetiska inlägg med diskussioner i relevanta forum. Det är precis som när folk diskuterar våldsamma filmer eller något liknande. Lugna ner dig lite.

Nu är jag ingen expert men har svårt att tro att man får avrätta en tillfångatagen pilot.
Citera
2015-02-04, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBeachParty
Den jordanske piloten visade upp ett mod av sällan skådat slag.

På bilderna innan avrättningen står han upprätt, stolt med uppburet huvud.
Inga tattar-ISIS hade lyckats knäcka honom. Trots förnedring, psykisk terror och misshandel.

Som någon i tråden skrev tidigare så längtar jag också till den dag det blir tillåtet att döda muslimer. Det kommer bli en riktig högtid.

Då kan du(?) även döda piloten i videon när den dagen kommer antar jag? Förutsatt att han fortfarande levde såklart...
Citera
2015-02-04, 20:03
Medlem
Cheezuss avatar
Ok araber har haft ihjäl varandra sen Adam la sin första skitkorv, men det här tamejfan värre än något tidigare. Och vad är det för sjuk jävla musik de spelar i bakgrunden?

USA har nukes. Kanske börjar bli dags att "let the birds fly"!

Gör en parkeringsplats av allt från Medelhavet till Himalaya så kanske vi kan göra en reset på mänskligheten. I Allahs namn.
Citera
2015-02-04, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaFever
Då kan du(?) även döda piloten i videon när den dagen kommer antar jag? Förutsatt att han fortfarande levde såklart...

Man behöver väl inte döda ALLA muslimer?
Citera
2015-02-04, 20:19
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Vad snackar du om?

DU får inte döda krigsfångar godtyckligt Soldater är skyddad av vissa regler i krig som krigsfångar...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Krigets_lagar

Citat:
De regler inom den humanitära rätten som är relevanta just för väpnade konflikter syftar till att skydda personer som inte deltar i striderna. Soldater som deltar i strid får dödas om godkända vapen används. Reglerna återfinns i de fyra Genèvekonventionerna från 1949, där den första Genèvekonventionen ska skydda sårade och sjuka vid stridskrafterna i fält, andra Genèvekonventionen ska skydda sårade, sjuka och skeppsbrutna tillhörande stridskrafterna till sjöss, tredje Genèvekonventionen ska skydda krigsfångar samt den fjärde Genèvekonventionen ska skydda civilbefolkningen (icke-kombattanter) under krigstid. Det finns också ett par sentida tilläggsprotokoll.

Däremot hade ingen sagt något om de dödat piloten när han satt i bombplanet och blev nedskjuten...
Citera
2015-02-04, 20:24
Medlem
Adifreaks avatar
Hoppas Jordanien släpper lös allt dem har mot vidriga IS, förinta dem avskumen.
https://www.youtube.com/watch?v=rvXBnTMxHSs
Citera
2015-02-04, 20:36
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Vad snackar du om?

Det är aldrig rätt att döda en försvarslös krigsfånge enligt tredje Genéve-konventionen. Inte ens nazisterna gjorde det i Stalag Luft-lägren även om de tvingade fångarna på långa marscher mitt i vintern där en del dog av utmattning. Tredje Genèvekonventionen som även de flesta länder i mellanöstern skrivit på omfattar bl.a. följande regler för krigsfångar:

-De skall alltid behandlas humant, de får inte misshandlas kroppsligen eller psykiskt.
- De är enbart skyldiga att uppge namn, grad, födelsedatum och registreringsnummer.
- Krigsfångeläger skall vara utmärkt med "POW", "Prisoner of War" eller "PG" (Prisonners de Guerre)
- Anhöriga skall underrättas inom en vecka från att soldaten tagits tillfånga.
- De har rätt till brevkontakt och får ta emot paket. Brev och paket kan förmedlas av Röda Korset som en neutral part.
- Röda Korset har rätt att besöka alla krigsfångar för att se till att tredje Genèvekonventionen följs.
- De skall erbjudas att resa hem efter konfliktens upphörande.

Verkar inte som IS följer dem ....

Att USA bröt mot dessa regler på Guantanamo rättfärdigar inte att IS gör det tusen gånger värre. Ursäkta att jag drog upp dina "fritidsintressen". För mig är det bara skrämmande att någon som är emot porr och västvärldens moraliska förfall samtidigt fantiserar om och vill se filmer när människor torteras till döds.
Citera
2015-02-04, 20:45
Medlem
Frodo64s avatar
Citat:
Väldigt intressant. Kan vara värt att försöka hitta en karta på vad som exakt finns på denna plats.
Platsen visade sig vara den avrättade mannens födelsehus och staden där han föddes (Karak i Jordanien). Senare i videon har dem även cirkulerat andra jordanska piloters hem och en bild på dem där det står "Wanted dead".
Citera
2015-02-04, 20:52
Medlem
Nån som vet vad det är för sinnessjuk musik som spelas i avrättnings-klippet?
Citera
2015-02-04, 20:58
Bannlyst
var finns nya videon som visar hur den stora islamska publiken jublar at det bizarra sjuka perversa mordet??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in