2015-02-04, 16:09
Medlem
toalet031s avatar
Finns det någon fungerande link till video ?
Citera
2015-02-04, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
IS är en gruppering som följer Koranen, precis som alla andra (förutom "sekulära") muslimer. De följer Guds ord. Du urskiljer IS från muslimer i ditt första inlägg, vilket är fel. Hela det här snacket om "sekt", "islamism", "fanatiker" och "bokstavstrogna" är västerländskt påhitt. Den terminologin fyller enbart en funktion, och det är att ursäkta ett dåligt beteende. För alla som har läst Koranen och har den minsta lilla kunskap om Islam, förstår att IS följer enbart följer sin Guds ord. Att börja jämföra IS med KKK och påstå att de är en liten sekt visar enbart på att du har svalt all propaganda.

IS ÄR Islam.

Hata? Här diskuterar vi samhället, politik och religion - inte Big brother eller Paradise hotel. Jag "hata" inget. Nu hatar jag däremot mig själv lite för att jag gav mig in i en diskussion med en person som dig. Glöm inte bort att göra hashtags och att skriva "swag" nu.

Vadå, tror du att muslimer är några sorts övermän? Det finns fler icke-muslimer än det finns muslimer. Och deras länder är knappast teknologiskt utvecklade som våra, framförallt militärt. Så varför skulle vi vara döda om det där skulle vara riktiga Islam (vilket det är)?

Där en stor majoritet är urfattiga i Indonesien och andra u-länder. Islam har, precis som Kristendomen, även drabbats av så kallade "sekulära" - vilka knappast kan räknas som muslimer, då de allt som oftast inte följer Koranen, Guds ord dvs. Nej, IS är inte en sekt som Jim Jones-sekten, KKK eller Westboro. IS följer en av världens största religioner och har ohyggligt många sympatisörer världen över, även om många givetvis inte deklarerar det offentligt. Och hade du läst Koranen så hade du förstått varför.

Du tvingar alltså på din åsikt på folk. Klart som fan att IS är mer som en sekt. Att de förespråkar en extrem tolkning av det som står i Koranen. Likväl som de följer religionen islam, så bryter de mot lika många.
Jag tror du behöver läsa Koranen igen.
Citera
2015-02-04, 16:33
Medlem
Frodo64s avatar
Citat:
Väldigt intressant. Kan vara värt att försöka hitta en karta på vad som exakt finns på denna plats.
Vet inte riktigt hur. Senare när jag har lite tid så ska jag försöka att hitta bilder på vad som finns på den här platsen.

Citat:

Ja, jag rekommenderar dig däremot inte att kolla på den. Jag gjorde misstaget att kolla på den medans jag käkade en smörgås och det var inte så kul att tänka på senare när det blev hamburgare. .

http://shoebat.com/2015/02/03/watch-horrific-video-isis-burning-pow-jordanian-pilot/
Videon är ungefär typ 23 minuter lång men själva avrättningen börjar någonstans vid 16 minuter om det bara är det som du vill se.

Citat:
IS ÄR Islam.

Jag har mycket svårt att förstå det. Många av de muslimer som jag har träffat i Sverige har helt öppet sagt att i Koranen så är det belagt med döden att mörda en annan människa och att islamister är vilseledda idioter. Hur rättfärdigar IS det här med att mörda en annan människa?

Någon mer som vet lite mer om vad IS menade med grävskopan i slutet?
Citera
2015-02-04, 16:33
Medlem
GoldenBlitz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031

Men ja, herre fucking Gud, give it fem minuter and you shall find, http://shoebat.com/2015/02/03/watch-horrific-video-isis-burning-pow-jordanian-pilot/.
Citera
2015-02-04, 16:39
Medlem
Nu kanske Jordaniens kung Abdullah slutar kritisera och kräva att Syriens president Assad ska avgå. Jordaniens fiende är samma som Syrien krigat mot i nästan fyra år nu.
Citera
2015-02-04, 17:38
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Speciellt inte efter detta. Det skriks nog gött i cellerna där borta nu.

Med all rätt, dom förtjänar inte att dö lindrigt ens.. dom borde bli "Impalad". Få en påle uppkörd i röven och ut genom axeln.
Citera
2015-02-04, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031
http://video.foxnews.com/v/4030583977001/warning-extremely-graphic-video-isis-burns-hostage-alive/#sp=show-clips
Citera
2015-02-04, 17:52
Medlem
arakas avatar
EU fördömer Jordaniens hämnd, tydligen inte bara Sverige som alltid måste vara PK.
Citera
2015-02-04, 17:55
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
EU fördömer Jordaniens hämnd, tydligen inte bara Sverige som alltid måste vara PK.

Jag blev riktigt glad idag när jag på jobbet hörde i radion om avrättningarna. Hoppas att Jordanien slår tillbaka ännu hårdare. Folket där vill det tydligen. Bl.a. den stackars pilotens far har sagt det.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Med all rätt, dom förtjänar inte att dö lindrigt ens.. dom borde bli "Impalad". Få en påle uppkörd i röven och ut genom axeln.

Gammal avrättningsmetod. De sades kunna leva över ett dygn pålade.
Citera
2015-02-04, 18:38
Medlem
remixutoheavens avatar
Jag vill gärna se mer militära ingrepp från Jordaniens sida, de har trots allt bra special ops forces. Stödet har de från befolkning, nu är det bara tuta och köra så vi får bort kräken en gång för alla.
Citera
2015-02-04, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xnd
http://video.foxnews.com/v/4030583977001/warning-extremely-graphic-video-isis-burns-hostage-alive/#sp=show-clips

Fy helvete vilka jävla odjur
Citera
2015-02-04, 19:10
Medlem
Gyrks avatar
Kolla kungen i pilotkläder:

http://www.haaretz.com/news/middle-east/1.640813?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in