2015-02-03, 17:17
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Det är kombinerat mellan damage dealt, received, blocked. Det betyder att t.ex. i en match där du dör i din IS-7a har du redan 2.5k. Gör du sen 3.5k, vilket är fullt möjligt, så behöver du bara ha blockat 2k med ditt über-turret så är du klar.

Problemet är väl att de flesta laddar premiumammo så det är fan svårt att blocka nåt med tornet. Jag blir fan alltid pennad rakt framifrån av någon skitvagn när jag kör den, men själv studsar jag varje jävla skott mot en is7.
Citera
2015-02-03, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Problemet är väl att de flesta laddar premiumammo så det är fan svårt att blocka nåt med tornet. Jag blir fan alltid pennad rakt framifrån av någon skitvagn när jag kör den, men själv studsar jag varje jävla skott mot en is7.

Ser gärna replays där du regelbundet blir pennad i tornet. Om vi inte pratar T10 TD APCR så har jag svårt att se vad det är som lyckas med det, inte är det T10 MT HEAT iaf. Allt under T10 borde i praktiken vara omöjligt så vida du inte sitter helt still.

Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
8 k var inget större problem, några matcher i maus bara... men jag menar det blir ju inte lättare, och jag gillar itne att sitta och nöta bara för sakens skull men här snackas det om 30 k... för sista, det känns både som skillz, solen i ryggen, medvind och murphy som spelar i andra laget...

men vad jag förstår så har dessa missions inget slutdatum så man ska aldrig säga aldrig.

det kanske blir som med warlockens mount i WoW, innan BC (eller nån patch) var det faktiskt en prestation, sedan sänkte de kraven .. och alla hade den

Just det uppdraget skalar 8/10/12/14. Inte ens 14 är någon omöjlighet i rätt vagn. Då är LT-uppdragen jävligare, på grund av metat just nu med alldeles för många LTs, och alldeles för stängda kartor. Om de inte lägger till damage dealt för LTs så har jag svårt att se att jag ens kommer nå 55A inom en rimlig framtid.
Citera
2015-02-03, 20:02
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ser gärna replays där du regelbundet blir pennad i tornet. Om vi inte pratar T10 TD APCR så har jag svårt att se vad det är som lyckas med det, inte är det T10 MT HEAT iaf. Allt under T10 borde i praktiken vara omöjligt så vida du inte sitter helt still.

Just det uppdraget skalar 8/10/12/14. Inte ens 14 är någon omöjlighet i rätt vagn. Då är LT-uppdragen jävligare, på grund av metat just nu med alldeles för många LTs, och alldeles för stängda kartor. Om de inte lägger till damage dealt för LTs så har jag svårt att se att jag ens kommer nå 55A inom en rimlig framtid.

Vilka Tier10 MT's kör HEAT? Är väl APCR sågott som rakt igenom?
Citera
2015-02-03, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vilka Tier10 MT's kör HEAT? Är väl APCR sågott som rakt igenom?

Han sa premiumammo, och upplägget är APCR i bas/HEAT i premium på alla T10 MTs.
Citera
2015-02-03, 20:39
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Han sa premiumammo, och upplägget är APCR i bas/HEAT i premium på alla T10 MTs.

Kanske bäst för mig att läsa vad den du svarade skrev innan jag ställer frågan.
Citera
2015-02-03, 21:54
Medlem
Slightly OT, men ändå inte. Vilka här har spelat mot Heinz "Guderian" Arnstad? Är han duktig?
Citera
2015-02-03, 22:01
Medlem
Kebabsugers avatar
t-54 har pennat mig rakt genom tornet flera ggr på is7, iofs har dom nerfat apcr? 330 pen "bara"
men är för mycket för en medium, 250-260 kanske kunna gå, 330 rör sig mot tier 10 td och heavy tanks

och maus tornet är ju bara smör, vet ej exact nu, men 250 slår rakt igenom ena sidan, men konstigt nog sten hård på andra sidan

men det är lugnt en medium penna den i fronten och tornet, så varför skall medium då ha sin speed när dom kan brawla med den tank som har mest armor ?
Citera
2015-02-03, 22:29
Medlem
Citat:

aha ...tyckte jag läste 30 k nånstans... 14 känns väl mer rimligt även för mig, tyrodde skalningen var större
Citera
2015-02-03, 22:46
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dre
Slightly OT, men ändå inte. Vilka här har spelat mot Heinz "Guderian" Arnstad? Är han duktig?

Han heter inte Guderian i WoT för det namnet finns fan inte, om du hittar namnet på honom så ska jag lägga honom som vän och se om jag kan få av några matcher med honom.
Citera
2015-02-03, 23:15
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
aha ...tyckte jag läste 30 k nånstans... 14 känns väl mer rimligt även för mig, tyrodde skalningen var större

nä, var 20 000 på sista heavy för object 260

I första(stug) räknades även skadan som du tog + den som studsade på dig + skadan du delade ut

vet ej om det är samma i sista, i första fick man ju nästan 3000 i skada bara av mausen, 3000 om man dog så klart.

är sista bara studsa och dela ut skada så kan det bliva jobbigare
hur stor är risken om jag och en polare sitter samtidigt mellan 03-05 på natten/morgonen en vardag mitt i veckan och trycker battle samtidigt att vi kommer mot varandra?
händer ju ofta med plutoner så varför inte solo ?
ber man polaren köra waffen så kör jag maus, så tömmer han mag efter mag när jag sidscrapar till man nått sitt mål och sedan byta man, han kör maus jag kör waffen
Citera
2015-02-04, 00:06
Medlem
knypplarNs avatar
Och så klarade man äntligen sista TD-uppdraget. Eftersom att jag helt saknat en TD av högre tier blev det att free-xpa till ISU-152 och BL10an, tog 15 matcher innan jag lyckades göra över 4k skada. Helvete vad tråkigt det är att spela TD däremot, tycker man tappar allt inflytande över matchbilden.

Fick Stug IV, tror inte jag kommer lira den. Däremot Blev det en ny fin besättning vilket gjorde att det kändes lägligt att kliva på det japanska mediumträdet (på Type 61). Har tidigare inte velat påbörja det för att jag inte haft en vettig besättning men nu blev det fyra små fruntimmer.
Citera
2015-02-04, 02:13
Medlem
Efter kollat på quickybabys AMX CDC vid så vart jag helpepp på en sådan fulvagn.
Skiter ut credits, och verkar passa mig som handen i handsken. Älskar min RU 251 t.ex.

Problemet är att jag har ingen användning för en fransk medium crew. Sitter på 13 90 men den är trist som satan att spela så kommer aldrig att behöva en medium crew.

Mina primära linjer som jag går mot just nu är Leo 1(RU 251), och E 50 M(Panther).
Sedan var väl tanken att sikta mot 7/1 men cometen är ingen höjdare enligt mig... Förstår mig inte på Cometen helt enkelt, visst, flanka & gö damage för all del men den finns matcher då det inte går. Och det är dessa matcher som jag inte tål att spela i Cometen.

Utöver dessa så är det väl Obj. 416(går mot Obj. 140) som jag kör en del.

Sen har jag lite andra vagnar som jag spelar mindre(Diverse TDs och HTs).
Samt förkärlek till LTs, som jag redan har alla som jag vill ha

Till min fråga, vafan ska man koncentrera sig på?
Funderar på en heavy linje som man inte blir lack på..

edit: nickar hetzr om det skulle hjälpa att kolla upp
Senast redigerad av HeTZeR 2015-02-04 kl. 02:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in