2015-02-02, 22:44
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Milan har värvat fem stycken italienare i vinterfönstret. Bochetti, Paletta, Antonelli, Cerci och Destro. .
Lopez
Abate Paletta Bochetti De sciglio

Cerci De jong Montolivo Bonaventura

Destro Menez

Ett fräscht, kompetent och italienskt lag kan ta form nu.

Hade lika gärna kunnat vara Atalantas eller Torinos laguppställning. Sorgligt mediokert.

Juventus har också värvat italienskt och lagmoralsstärkande (om man ska vara snäll). De Ceglie, Matri och Sturaro. Med tanke på vinterfönstrets totala död i hela Europa kan man inte vara allt för besviken. Men det kommer att krävas två offensiva kvalitetsspelare i sommar.
Citera
2015-02-02, 22:54
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Milan har värvat fem stycken italienare i vinterfönstret. Bochetti, Paletta, Antonelli, Cerci och Destro.:yes: .

Som en som inte följer serie A noga förvånas jag något av den i mitt tycke märkliga värvningskulturen av "storlagen" i ligan. Mycket värvningar och utlåningar fram och tillbaka mellan toppklubbar med så kallade "fringe players", dvs truppspelare.
Dessutom anser jag att det sker mycket sidledsvärvningar, dvs man lånar ut en medioker spelare för att plocka in en annan likvärdigt medioker spelare. Man har dessutom väldigt stor spelaromsättning i sina trupper.
Kan någon förklara för en som inte begriper?

FÖ vill jag inte specifikt dissa dessa Milanvärvningar, då jag har alldeles för dålig koll på dessa spelare.
Citera
2015-02-03, 00:34
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Som en som inte följer serie A noga förvånas jag något av den i mitt tycke märkliga värvningskulturen av "storlagen" i ligan. Mycket värvningar och utlåningar fram och tillbaka mellan toppklubbar med så kallade "fringe players", dvs truppspelare.
Dessutom anser jag att det sker mycket sidledsvärvningar, dvs man lånar ut en medioker spelare för att plocka in en annan likvärdigt medioker spelare. Man har dessutom väldigt stor spelaromsättning i sina trupper.
Kan någon förklara för en som inte begriper?

FÖ vill jag inte specifikt dissa dessa Milanvärvningar, då jag har alldeles för dålig koll på dessa spelare.
Ja det är ett litet utrymme de har att röra sig med. En kompetent paletta eller en flashig mexes är vad de kan välja mellan. Någon thiago silva för 300 milj blir det inte. För milan handlar det inte om att få in en av världens bästa spelare eller en ny maldini utan om att höja sig ett steg i taget. En backlinje som var en fyra är nu en sexa. De provar sig fram och dammsuger de sämre lagen på det bästa de har. Att titta på duktiga spelare från andra ligor som inte är bosman bryr de sig knappt om längre.
Citera
2015-02-03, 10:15
Medlem
Äntligen stängs fönstret. Har som vanligt haft svårt att följa med i svängarna men om jag förstår det rätt så var det några få affärer som kan ha en avgörande betydelse, men annars mest truppspelare som flyttat omkring. Som sig bör under vintern...

La Gazzettas betyg på lagens mercato:

i voti — Ecco tutti i voti alle 20 squadre di A dopo il mercato di riparazione:
Atalanta 6; Cagliari 6; Cesena 5; Chievo 5; Empoli 5,5; Fiorentina 6+; Genoa 6; Inter 6+; Juventus s.v.; Milan 6+; Lazio 5,5; Napoli 6,5; Palermo 6; Parma 4; Roma 6,5; Sampdoria 6; Sassuolo 6; Torino 6; Udinese 5; Verona 6.

Roma och Napoli bäst, medan Parma i princip gett upp. Juventus kan inte betygsättas eftersom allt de gjorde var att byta ut Giovinco mot Matri.
Citera
2015-02-03, 19:18
Medlem
zachs avatar
Thailand å för sent å för varmt å för många singha. Inte bara italien som är bella.

Parma ja,dom verkar sannerligen gett upp. Vad hände med kerimov, finns han där i bakgrunden? Fanns han någonsin där? Tänk vilka spelare som passerat sen vm -90. Finns så många å framförallt så många bra men benarrivo är nog min favorit. Så bra, men så mycket i skuggan av maldini. Vore ju passande om jag googlat karln innan jag babblar men känslan är ju att han va där Där när parma var just Där. Inventariern som aaaldrig gjorde mål när parma va den nya, fräscha, spännande systern bland de 6 andra.

Å betänk... Buffon, cannavaro, zola, stoichkov, sensini, crespo, thuram, brolin, asprilla, taffarel, melli, chiesa, veron å många andra... å ändå va de en av de sista systrarna i tabellen.

Å nu så är dom kass å pank å har typ inget lag alls.... jävligt tragiskt. Krävs ingen chang för att känna en sorg för det. Inte defintivt än kanske, men tror nog ett r.i.p. är på sin plats.
Citera
2015-02-03, 21:58
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peroman
Med tanke på att de bara bor 35 tusen där är det imponerande att dem lyckas hålla igång en liten liga iaf. Mer skumt är det väl att Venedig, med runt 1,5 miljoner i storstadsområdet inte lyckats knuffa upp ett lag i serie A.
De kanske satsar på vattenpolo...
Citera
2015-02-03, 22:11
Medlem
Ezzelinos avatar
Mario Gomez gör mål igen. Hinner alert före Manolas på ett studsande inlägg från Pasqual, 1-0 till Fiorentina i cupmatchen borta mot Roma.

Edit: Gomez gör även 2-0 i målvaktens vänstra kryss strax före full tid. Tung förlust för Roma.
Senast redigerad av Ezzelino 2015-02-03 kl. 22:33.
Citera
2015-02-03, 23:20
Medlem
qhz.s avatar
Inte en vettig målchans på 90 minuter.

Hungry for glory...
Citera
2015-02-03, 23:21
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Inte en vettig målchans på 90 minuter.

Hungry for glory...
Det är lugnt, Garcia och hans femtioelva yttrar kommer lösa det.

" "
Citera
2015-02-04, 09:38
Medlem
Ezzelinos avatar
Sassuolo lyckas med konststycket att ha Berardi, Zaza och Sansone avstängda i bortamatchen mot Sampdoria.
Citera
2015-02-04, 17:06
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Sassuolo lyckas med konststycket att ha Berardi, Zaza och Sansone avstängda i bortamatchen mot Sampdoria.

Haha...ja. Men Floccari och Floro Flores är helt ok ersättare ändå.
Kanske Donis får chansen att debutera i Serie A, nu när har har lämnat Juves primavera. Han skulle kunna ta Sansones plats på vänsterkanten. Det hade varit kul om han fick hoppa in ett par minuter i alla fall på söndag.
Citera
2015-02-04, 20:00
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Haha...ja. Men Floccari och Floro Flores är helt ok ersättare ändå.

Om det var 2005 möjligtvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in