2015-02-01, 20:08
Medlem
Peromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Såg att San Marino har ett lag i Serie C. Är inte det lite konstigt att man är så förbaskat dåliga i San Marino? De har en egen liga vars lag alltid åker ut först i Europaspelet, de har ett landslag som är urusla och enda Serie A-laget spelar i Serie C.

Landet ligger ju mitt i Calcio; nog borde man kunna producera lite bättre spelare (eller gaska upp ett serielag) än att vara konstanta slagpåsar?

Med tanke på att de bara bor 35 tusen där är det imponerande att dem lyckas hålla igång en liten liga iaf. Mer skumt är det väl att Venedig, med runt 1,5 miljoner i storstadsområdet inte lyckats knuffa upp ett lag i serie A.
Citera
2015-02-01, 20:24
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Helvete. När jag vaknade så visste jag till 95% att Udinese-Juve skulle sluta 0-0. Tur att man inte är speltorsk, men idag var det synd.

Fernando Llorente i ett 3-5-2 skulle kunna vara ensam anledning att sluta intressera sig för sporten fotboll. Det finns liksom inte en chans i helvetet att han skulle kunna vara i närheten av att skapa en målchans en sån här match.

Allan i Udinese får nog en 8 i betyg imorgon. Raderade ut en sliten Pogba fullständigt.

Med tanke den ultra-mega-super-värdelösa match han gjorde mot Parma senast och Moratas mål, fattar jag inte varför i helvete Lolrente fick starta i dagens match.
Citera
2015-02-01, 20:28
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Med tanke den ultra-mega-super-värdelösa match han gjorde mot Parma senast och Moratas mål, fattar jag inte varför i helvete Lolrente fick starta i dagens match.

Allegri satsade på säkra kort den här matchen. Man var nöjda med krysset. 3-5-2-valet är en stark indikator på det. Och varför skulle man inte vara nöjda? Even omgång mot Roma, trots bortamatch mot Romas enklare hemmakamp. Nu leder man fortsatt med sju poäng och har röjt en svår bortamatch. Klokt av Allegri.
Citera
2015-02-01, 20:43
Medlem
anteri17s avatar
Men det ska sägas att Morata ska gå före i de absolut flesta matcherna. Iaf när Juve spelar 4-3-1-2. Det är en bättre spelare, dessutom med en större utvecklingspotential.
Citera
2015-02-01, 20:59
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Allegri satsade på säkra kort den här matchen. Man var nöjda med krysset. 3-5-2-valet är en stark indikator på det. Och varför skulle man inte vara nöjda? Even omgång mot Roma, trots bortamatch mot Romas enklare hemmakamp. Nu leder man fortsatt med sju poäng och har röjt en svår bortamatch. Klokt av Allegri.

Mmm smart! Säkrast att ta Lolrente som har 0 bollkontroll, slö, alltid offside, gör aldrig mål etc

Klokt!
Citera
2015-02-01, 21:04
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Mmm smart! Säkrast att ta Lolrente som har 0 bollkontroll, slö, alltid offside, gör aldrig mål etc

Klokt!

Vill man väldigt gärna inte förlora, mer än att väldigt gärna vinna, så tror jag man satsar på säkra kort. Rätt eller fel. Llorente har mer rutin och vet vad som gäller.

Dessutom har Juventus ett betydligt mer frekvent inläggsspel när man spelar 3-5-2, vilket motiverar att Llorente startar.

Rätt eller fel? Som Juve-fan skulle jag varit nöjd. Krysset var enligt plan.
Citera
2015-02-01, 22:35
Medlem
Ullenobehags avatar
Skönt med tre poäng äntligen för Milan!

Zaccardo- Vilken match han gör!
Menez- Grym som alltid.

Resten skötte sig bra, även Destro som kändes farlig matchen igenom.
Citera
2015-02-02, 05:21
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Vill man väldigt gärna inte förlora, mer än att väldigt gärna vinna, så tror jag man satsar på säkra kort. Rätt eller fel. Llorente har mer rutin och vet vad som gäller.

Dessutom har Juventus ett betydligt mer frekvent inläggsspel när man spelar 3-5-2, vilket motiverar att Llorente startar.

Rätt eller fel? Som Juve-fan skulle jag varit nöjd. Krysset var enligt plan.
Nja, Udinese på en byggarbetsplats med ett antal veckor kvar till CL klassas inte som en svår bortamatch. Det ska vara tre poäng. Kom ihåg att Juventus tog 33 segrar på 38 matcher förra året i ligan.

En missräkning och särskilt spelet oroade. Det såg sterilt och lättläst ut med noll flexibilitet i positionerna, som bara ett 5-3-2 kan göra. För det är vad det är, en fembackslinje och ingenting annat.
Citera
2015-02-02, 16:34
Medlem
snillet_1s avatar
Strootman borta resten av säsongen enligt det senaste:

http://www.football-italia.net/62131/garcia-%E2%80%98ibarbo-can-be-champion%E2%80%99

Sjukt trist.
Citera
2015-02-02, 21:07
Medlem
sebastian_s avatar
Milan har värvat fem stycken italienare i vinterfönstret. Bochetti, Paletta, Antonelli, Cerci och Destro. .
Lopez
Abate Paletta Bochetti De sciglio

Cerci De jong Montolivo Bonaventura

Destro Menez

Ett fräscht, kompetent och italienskt lag kan ta form nu.
Citera
2015-02-02, 21:50
Medlem
SoulAmazins avatar
Citat:
Jag skriver att han är världsklass i två faser av ett lags anfallsspel, nämligen i uppspelsfasen och i etableringsfasen. Det står uttryckligen i min förra post.

Och jag håller helt enkelt inte med! I min mening så bidrar Pjanic för det mesta att se till att passningsspelet flyter på och inte hackar likt det kan göra när vi ställer upp med ett betongmittfält som Keita-DDR-Nainggolan. Pjanic är en alltför sidledsspelande spelare för att vara "världsklass" i uppspelsfasen (antalet chanser Pjanic skapar är ytterst lite, fjolårets Strootman var t.ex. bättre på det). Sedan får du utveckla mer vad "etableringsfasen" innebär.

Citat:
Mig veterligen har sällan Pjanic tagit Tottis roll. Han har fortfarande varit en av två mer centrala mittfältare med ett ankare bakom sig. Och sedan spelar Pjanic och Totti som bäst ihop. Det står inte i motsats till det jag skriver, då de båda har tydligt skilda roller i laget, med olika uppgifter. Båda sköter sina roller mycket bra, men jag ifrågasätter om det är bäst för Roma att spela utan tydligt forwardsalternativ.

Pjanic har spelat många gånger utan Totti på planen och har fått tagit över hans roll som kreatör. Varje gång har han inte imponerat mer än på hans vanliga position. De få gånger han har spelat specifikt på trequartista-positionen i 4-2-3-1 är färre (1-2 ggr om inte mitt minne sviker mig) har vart desamma. Pjanic är för vek och långsam för att spela från den utgångspositionen. Det är 2015 idag, fotbollen är annorlunda från hur den var 15 år sen.

Citat:
Ska då Totti spela om inte Gervinho finns på plan? Jag gillar Totti väldigt mycket, men ur ett speltaktiskt perspektiv går det att ifrågasätta. Dock är alternativen få, då Roma byggt upp sitt lag på att Totti ska spela. Felet är således gjort redan i somras.

Asså, så länge vi har spelare som är villiga att löpa i djupled så ska Totti vara på planen. Allt annat vore idiotiskt. Samtidigt är frågan som du säger, vad ska man göra när det inte finns några löpande spelare? Tja, helst vill man inte att han ska spela då, men Roma har ingen värdig ersättare till Totti och så länge hans blotta närvaro höjer laget så bör han spela ändå. Det är en brist i Roma, men så är det.
Citera
2015-02-02, 22:37
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Milan har värvat fem stycken italienare i vinterfönstret. Bochetti, Paletta, Antonelli, Cerci och Destro. .
Lopez
Abate Paletta Bochetti De sciglio

Cerci De jong Montolivo Bonaventura

Destro Menez

Ett fräscht, kompetent och italienskt lag kan ta form nu.

Hoppas De Sciglio och Shaarawy blir sålda i sommar. Inzaghi lär väl få 10 matchers ytterligare förtroende efter vinsten mot Parma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in