2015-02-04, 11:25
Medlem
A32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Är det någon som vet om de häktade är svenska medborgare?

Detta är min sammanställning över vad som är känt:

Åtta afrikaner sitter nu fast, misstänkta för en vedervärdig gruppvåldtäkt, fem stycken i Finland eftersom det hände på finskt vatten, en på Åland (som försökte smita) och två i Sverige, (varav EN nu har släppts), då båten befann sig på svenskt vatten då det framkom att de var inblandade i gruppvåldtäkten. BÅDA som sitter i Sverige är sedan tidigare kända av polisen – något man inte blir förvånad över.

Enligt Ekot kommer utredningen att föras över till Sverige, för alla männen är svenska medborgare. Offret uppges vara en etnisk svensk kvinna.

När våldtäktsoffret påträffades var hon i ett mycket dåligt skick och upprepade gång på gång: ”Negrerna, ta fast negrerna” och ”hjälp mig, hjälp mig, hjälp mig”, enligt vittnet ”Emme” som twittrade om saken.

De två som satt anhållna i Stockholm är 27-årige Bjar Mhamad Shakir och 24-årige Mohamed Ahmed Abdi.

Svensk media frossade igår i lögnerna om att peka ut våldtäktsmännen, somalier (som uteslutande är muslimer), som ”svenskar”:
Citera
2015-02-04, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A32
Detta är min sammanställning över vad som är känt:

Åtta afrikaner sitter nu fast, misstänkta för en vedervärdig gruppvåldtäkt, fem stycken i Finland eftersom det hände på finskt vatten, en på Åland (som försökte smita) och två i Sverige, (varav EN nu har släppts), då båten befann sig på svenskt vatten då det framkom att de var inblandade i gruppvåldtäkten. BÅDA som sitter i Sverige är sedan tidigare kända av polisen – något man inte blir förvånad över.

Enligt Ekot kommer utredningen att föras över till Sverige, för alla männen är svenska medborgare. Offret uppges vara en etnisk svensk kvinna.

När våldtäktsoffret påträffades var hon i ett mycket dåligt skick och upprepade gång på gång: ”Negrerna, ta fast negrerna” och ”hjälp mig, hjälp mig, hjälp mig”, enligt vittnet ”Emme” som twittrade om saken.

De två som satt anhållna i Stockholm är 27-årige Bjar Mhamad Shakir och 24-årige Mohamed Ahmed Abdi.

Svensk media frossade igår i lögnerna om att peka ut våldtäktsmännen, somalier (som uteslutande är muslimer), som ”svenskar”:
Jovisst vad som står i media vet vi ju redan men det finns ingen säker uppgift på om de faktiskt är svenska medborgare eller ej?
Citera
2015-02-04, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A32
Den ena misstänkta gärningsmannen du skrev om, dvs Bjar Mhamad Shakir bor enligt Ratsit i Vårby (Stockholm) den andra misstänkta gärningsmannen fick jag ingen träff på. Någon som vet vem han är?
Citera
2015-02-04, 13:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Tror knappast media skulle skriva att de är svenskar om de inte har svensk medborgarskap. Sen när kallar man folk "svensk" om de inte har medborgarskap?
De kanske har utgått ifrån hemhörighet .. dvs var de bor och att de har svenska legitimationer.
Citera
2015-02-04, 13:21
Medlem
Citat:
Den ena misstänkta gärningsmannen du skrev om, dvs Bjar Mhamad Shakir bor enligt Ratsit i Vårby (Stockholm) den andra misstänkta gärningsmannen fick jag ingen träff på. Någon som vet vem han är?

Uppgifter från finsk blogg med rättsprotokoll från svensk och finska sidan

Båda misstänks för grov våldtäkt på färjan Amorella

Mohamed Ahmed Abdi
19900307
Natt och Dags gränd 24
165 53 Hässelby

Bjar Mhamad Shakir
19870319
Bäckgårdsvägen 34
143 42 Vårby
Citera
2015-02-04, 13:29
Medlem
och här har ni dom tre som satt / sitter i Finland
Från samma blogg och rättsprotokoll.

Abdullahi Barre Barre,
1992-05-30
Valkyriavägen 6
174 55 Sundbyberg

Ahmed Nur Abdurahman,
1991-01-09 Kvarnhagsgatan 97 165 54 Hässelby

Abdullahi Ahmed Jama,
1991-05-06
Bredbyplan 10
163 71 Spånga
Citera
2015-02-04, 13:33
Medlem
Citat:
Tror knappast media skulle skriva att de är svenskar om de inte har svensk medborgarskap. Sen när kallar man folk "svensk" om de inte har medborgarskap?
Jag tar gärna dubbelt upp av det du har druckit till lunch...

Åsa Romson:
https://www.youtube.com/watch?v=rjand84BBKM
Citera
2015-02-04, 13:38
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 96369
och här har ni dom tre som satt / sitter i Finland från samma blogg och rättsprotokoll:
Abdullahi Barre Barre, 1992-05-30, Valkyriavägen 6,174 55 Sundbyberg
Ahmed Nur Abdurahman, 1991-01-09, Kvarnhagsgatan 97, 165 54 Hässelby
Abdullahi Ahmed Jama, 1991-05-06, Bredbyplan 10, 163 71 Spånga
Som väntat då. Inte en svensk så långt ögat når = AussieRedman är frustrerad

Hoppas polisen har säkrat nödvändiga kroppsvätskor så att djuren kan låsas in ett par månader.
Citera
2015-02-04, 13:49
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singkalle
Kvittar väl vad dom har för ursprung.

Dom har förstört en kvinnas liv..

Straffet dom kommer få är för långt.. dock. 10 år minst för sådan parasiter

Hur menar du att det "kvittar" vad de har för ursprung, när gruppvåldtäkter är starkt kopplade till etnicitet, på samma sätt som de är starkt kopplade till kön? Kvittar det vilket kön de har? Vad mer kvittar? Namn? Identitet? Ålder? Bostadsort? Du vet att den här forumsdelen är till för att avhandla brottsfall och att man har kommit fel om man nu inte vill veta något kring brottsfallet och gärningsmännen?

Och nej, de kommer inte att få 10 år. De flesta lär inte få någonting och eventuellt får någon av dem sitta 1-2 år i fängelse efter straffkortning. Även om de inte hade varit svenska medborgare, så hade de sannolikt inte ens utvisats i några år. Men om Dan Park gör satirisk gatukonst om dem, så lär han garanterat få sitta längre än de flesta eller samtliga somalierna i sällskapet. Svensk "rättvisa".
Senast redigerad av Europe 2015-02-04 kl. 13:59.
Citera
2015-02-04, 13:50
Medlem
Citat:
och här har ni dom tre som satt / sitter i Finland
Från samma blogg och rättsprotokoll.

Abdullahi Barre Barre,
1992-05-30
Valkyriavägen 6
174 55 Sundbyberg

Ahmed Nur Abdurahman,
1991-01-09 Kvarnhagsgatan 97 165 54 Hässelby

Abdullahi Ahmed Jama,
1991-05-06
Bredbyplan 10
163 71 Spånga

Snyggt jobbat, men har du inget om kvinnan?
Citera
2015-02-04, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-Serioso
Snyggt jobbat, men har du inget om kvinnan?

Jo jag vet vem kvinna är också, men släpper det inte.
Jag tycker inte det är min skyldighet att lätta på kvinnans identitet bara för att hon utsatts av ett gäng drägg...man ska kunna följa med vem som helst, klä sig hur som helst, vara onykter utan att riskera att bli utsatt och blir man utsatt ska tycker iallafall jag att kvinnan inte har någon som helst skuld i någonting och därför inte bli röjd.
Citera
2015-02-04, 14:01
Medlem
Europes avatar
Citat:
Jo jag vet vem kvinna är också, men släpper det inte.
Jag tycker inte det är min skyldighet att lätta på kvinnans identitet bara för att hon utsatts av ett gäng drägg...man ska kunna följa med vem som helst, klä sig hur som helst, vara onykter utan att riskera att bli utsatt och blir man utsatt ska tycker iallafall jag att kvinnan inte har någon som helst skuld i någonting och därför inte bli röjd.

Helt rätt. Dessutom har jag inte hittat något stöd för något av det som vissa påstår i tråden att kvinnan skulle ha gjort. Det som har hänt lär högst framkomma i FUP, om ens då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in