2015-02-02, 14:59
Medlem
Idunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-Sam
Finns ingen anledning att hänga ut offret. Utan gå endast på gärningsmännen och deras familjer.

Fast eftersom ingen ännu är dömt för brottet, så kan man knappast tala om att hänga ut någon "gärningsman".
Citera
2015-02-02, 15:06
Medlem
Nod2013s avatar
Vem är kvinnan som blev våldtagen
Senast redigerad av Nod2013 2015-02-02 kl. 15:18.
Citera
2015-02-02, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Har Finland lindrigare straff än Sverige? Du skojar.

/--/

Sverige är fantastiskt, stackars jävla Sverige.

Har inte så bra koll på straffsatserna i Finland kan erkännas men där gäller frigivning efter halvtid och inte 2/3 som här. Så även om de skulle döma ut lite längre straff så kan den faktiska tiden i fängsligt förvar ev bli den samma.
4 år i Finland=2 på tukthuset
3 år i Sverige=2 på vilohemmet..
Citera
2015-02-02, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Klart det finns attraktiva kvinnor i den åldern, vilken planet lever du på? Hört talas om uttrycket milf månne?

Klart jag vet att det finns attraktiva kvinnor i den åldern! Min fråga är om så var fallet här? Var offret en milf eller en tant? Är offret en ottraktiv tant så är det en liten tröst då gärningsmännen inte kan njuta av våldtäkten lika mycket som om offret såg ut som en vacker ung kvinna!
Citera
2015-02-02, 15:12
Medlem
SpecialEditions avatar
4 av de 8 är släppta enligt Expressen men åklagaren vill inte svara på om de fortfarande är misstänkta.

Sedan dess har fyra personer försatts på fri fot – tre i Finland och en i Stockholm. Det är dock oklart om de fortfarande misstänks för brott.
– Jag kan inte svara på det i nuläget men än så länge är de inte avskrivna från fallet, säger åklagare Elisabeth Brandt.

De frihetsberövade männen är misstänkta på sannolika skäl, vilket är den högre misstankegraden. Enligt åklagaren kommer de troligtvis begäras häktade inom kort.

http://www.expressen.se/nyheter/fyra-slappta-for-valdtakt-pa-farja/

Observera att "svenska män" nu blivit "män". Etniciteten är inte så noga när det visade sig inte vara svenskar.
Senast redigerad av SpecialEdition 2015-02-02 kl. 15:15.
Citera
2015-02-02, 15:13
Medlem
Jag får inte ihop detta..

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1538266546425839&set=a.147922983899 6177.1073741829.100007275259334&type=1&theater

Detta länkas ut, och man säger att inblandade GM är somalier..
Hur i H-e fick ni då in denna killen i ekvationen:

https://www.facebook.com/bjar.shakir

han e kurd, någon påstod att han nog var terrorist.. Han hyllar Pershmerga det stämmer men det är de som slåss mot ISIS.. Det känns som att nu e någon ute och svamlar iaf?
Citera
2015-02-02, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
4 av de 8 är släppta enligt Expressen men åklagaren vill inte svara på om de fortfarande är misstänkta:

http://www.expressen.se/nyheter/fyra-slappta-for-valdtakt-pa-farja/

Tar de cinderella i kväll då?
Citera
2015-02-02, 15:16
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Våldtäktsoffer brukar väl vara rätt förskonade ifrån uthängning här på flashback såvitt jag vet.

Tycker att man ska hålla offrets identitet hemlig, allt annat är fel. Man kan möjlitvis sträcka sig så långt att man tillkännager om offret är etniskt svensk eller inte.. Men aldrig publicera namn och andra personliga uppgifter som kan leda till att offrets identitet röjs.
Citera
2015-02-02, 15:17
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Klart jag vet att det finns attraktiva kvinnor i den åldern! Min fråga är om så var fallet här? Var offret en milf eller en tant? Är offret en ottraktiv tant så är det en liten tröst då gärningsmännen inte kan njuta av våldtäkten lika mycket som om offret såg ut som en vacker ung kvinna!

Relevant fråga faktiskt i sammanhanget, grabben.

Även om lite spooky på ett konstigt sätt samtidigt ...
Citera
2015-02-02, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Någon som vet om brottsoffret ser yngre ut än 45? En så gammal tant brukar inte vara så attraktiv. Var det så att gärningsmännen var så desperat att de gav sig på den enda offret de fick tag på eller valde de specifik henne för att hon såg yngre ut och var attraktiv för att vara 45?

Jennifer Aniston
Jennifer Lopez

Båda är 45 år
Citera
2015-02-02, 15:18
Medlem
Citat:
Lounais-Suomen poliisi on edennyt seksuaalirikoksen tutkinnassa, joka tapahtui 31.1.2015 aamuyöstä Amorella laivalla.

Kahta Turussa ja yhtä Ahvenanmaalla säilytettävää pidätettyä esitetään vangittavaksi Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa 3.2.2015. Muut henkilöt on päästetty kuulustelujen jälkeen vapaaksi, eikä heitä enää epäillä rikoksesta.

Ruotsissa esitetään yhtä epäiltyä vangittavaksi.

Tukholman syyttäjän kanssa on sovittu, että asian esitutkinta siirretään Ruotsiin.

Poliisilla ei ole muuta tiedotettavaa tässä vaiheessa.
http://www.poliisi.fi/poliisi/lounais-suomi/home.nsf/PFBD/15EB6C7FC8E4574DC2257DE0004B95F5?opendocument

So of the six held in Finland, three have been released and are not considered suspects. The remaining three will have court hearing on detention tomorrow. It has been agreed to transfer the investigation to Sweden.
Citera
2015-02-02, 15:19
Medlem
Mimurs avatar
Man kan ju inte annat än att fundera hur det står till i skallen på det här gänget och kopplingen mellan gängvåldtäkt och latent homosexualitet. Jag har själv experimenterat med dominanssex och gillat det. Men då har jag varit med en kvinna och den enda andra personen där har varit jag själv. Maktkänslan är riktigt upphetsande. Att jag skulle tycka att det vore upphetsande med några andra kåta o nakna män där får mig nästan att kräkas lite i munnen. För att inte tala om närvaron av några MENA-personer.
Har det framkommit något om att alla skulle varit på plats i hytten samtidigt? Nio personer samtidigt i en hytt låter rätt så fullt. Och om alla skulle varit på henne så borde väl övergreppet tagit rätt så lång tid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in