2015-02-03, 21:58
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Du verkar konspirera friskt om att all västmedia tycks vara infiltrerad av Putin men så illa är det nog inte. Däremot finns, som någon redan har förklarat för dig, en försiktighet i västmedia vilket grundar sig på ren journalistetik.

Vad är det som är journalistetiskt med att prata om "separatister" och "rebeller" när det i själva verket sedan länge är bevisat att det är frågan om en storskalig invasion av den ryska reguljära armén? Våga kalla en spade en spade!

Att ljuga i syfte att mörka Putlers invasion av Ukraina är en oroväckande trend inom västerländsk media. Ett exempel:

Vi vet ju att det som hände i somras var att den reguljära ryska armén rullade in över gränsen vid Mariupol och tog en stad som heter Novoazovsk. Det är bara att läsa exempelvis Cornucopias insatta och intelligenta analys så fattar man att så var det:

Citat:
Rimligen handlar det nya anfallet i riktning mot Mariupol om ett försök att dra bort ukrainska styrkor från terroristbekämpningen i Luhansk och Donetsk och ge terroristerna avlastning. Eventuellt vill man i förlängningen öppna en hel korridor längs kusten hela vägen till Krim, vilket det spekulerats om tidigare. Det kan också i så fall bli aktuellt att fortsätta hela vägen över Odessa och bort till den moldaviska utbrytarrepubliken Transnistrien, där Ryssland har "fredsbevarande styrkor".

http://cornucopia.cornubot.se/2014/08/ukrainas-president-rysk-trupp-avancerar.html

Men i det här inslaget står CNN:s korrespondent mitt i Novoazovsk och påstår att det inte finns några ryska förband där:

https://www.youtube.com/watch?v=YUWttDxSfJk

Hur vill du förklara dessa genomskinliga lögner från CNN:s sida?

(Nu skulle kanske vissa säga att den svenske bloggaren Cornucopia bara är en foliehatt som sitter hemma på pojkrummet och yrar, och att CNN:s korrespondent som faktiskt är på plats i Ukraina har högre trovärdighet, men sådana långsökta dumheter tycker jag att vi kan lämna utanför diskussionen.)
Senast redigerad av Stabskapten 2015-02-03 kl. 22:05.
2015-02-03, 21:59
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Schizoid
Det är knappast förvånande att det finns ryska fordon i Ukraina. Det är ju därifrån mycket av t ex ukrainsk krigsmaterial kommer ifrån före den blodiga statskuppen. Nu har ju kuppregimen fyllt ut det ryska materialet med amerikanskt för att kunna fortsätta döda medborgarna.
Men se shitzo, det är inte sådana ryska fordon som ukrainas armé innehar, som T-72B.

Vad gäller ditt snack om nazister hit och dit, som du själv säger dig vara i andra trådar, så är flera av Putins clowner och marionetter "f.d." nynazister, förutom att vara anställda av GRU/FSB, om de inte är bedragare som Pushilin. Vi har ett bra exempel från idag där en av Putins kreatur och massmördare uttalar sig:
Citat:
Zacharchenko: Ukraine is run by "miserable" jews
2015-02-03, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Men då kan du så klart presentera bilder på amerikanska fordon och annan tung material?

Det finns massor av bildmaterial på ryska stridsvagnar och stridsfordon, om nu Ukraina fyllt på så borde det finnas mängder med bilder på amerikanskt dito?
Ryska stridsvagnar finns där eftersom de ingår i ukrainska arméns utrustning. Separatisterna har visat vapen, ammunition och missiler i sina videos som kommer direkt från NATO-länder. USA gör inte direkt någon hemlighet med att de instigerat och betalt kuppen så varför tror du att de inte förser kuppregimen med vapen?
2015-02-03, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Men se shitzo, det är inte sådana ryska fordon som ukrainas armé innehar, som T-72B.

Vad gäller ditt snack om nazister hit och dit, som du själv säger dig vara i andra trådar, så är flera av Putins clowner och marionetter "f.d." nynazister, förutom att vara anställda av GRU/FSB, om de inte är bedragare som Pushilin. Vi har ett bra exempel från idag där en av Putins kreatur och massmördare uttalar sig:
Klarar du inte av att skilja på nazister och nynazister trots alla gånger vi försökt förklara för dig så får vi väl inse att du aldrig kommer förstå. Rysk utrustning kan komma från Ryssland och med de frivilliga ryssar som strider på separatisternas sida. Ser inget fel i det och det skulle som sagt hända om Norge togs över av IS så skulle svenskar och norrmän lätt få med sig svenska vapen över gränsen. Sen så är jag glad att så många ryssar valt att strida mot terrordiktaturen och försöka återställa demokratin i landet.
2015-02-03, 22:04
Medlem
sinistrals avatar
Citat:
Ryska stridsvagnar finns där eftersom de ingår i ukrainska arméns utrustning. Separatisterna har visat vapen, ammunition och missiler i sina videos som kommer direkt från NATO-länder. USA gör inte direkt någon hemlighet med att de instigerat och betalt kuppen så varför tror du att de inte förser kuppregimen med vapen?

Svaret på VF's fråga till dig är alltså nej, tack för din medverkan.
2015-02-03, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious

Du är för rolig du, men här blev du allt tagen på bar gärning ...

"...miserable representatives of the great Jewish people"

Var det exakta citatet! Se hur Kiev-vännerna i denna tråd vänder och vrider på allt för att få det till sin egna sjuka propaganda. Jag kräks.
2015-02-03, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Vad är det som är journalistetiskt med att prata om "separatister" och "rebeller" när det i själva verket sedan länge är bevisat att det är frågan om en storskalig invasion av den ryska reguljära armén? Våga kalla en spade en spade!

Att ljuga i syfte att mörka Putlers invasion av Ukraina är en oroväckande trend inom västerländsk media. Ett exempel:

Vi vet ju att det som hände i somras var att den reguljära ryska armén rullade in över gränsen vid Mariupol och tog en stad som heter Novoazovsk. Det är bara att läsa exempelvis Cornucopias insatta och intelligenta analys så fattar man att så var det:

Men i det här inslaget står CNN:s korrespondent mitt i Novoazovsk och påstår att det inte finns några ryska förband där:

Ska du göra som de andra barnen i tråden och börja med Putler du också? Om du menar Putin så skriv Putin eller bli betraktad som barnrumpa. Var ser du den storskaliga invasionen? Trots att jag satt på mig era stora västglasögon så ser jag ingen invasion och det gör inga andra heller. Detta eftersom ryska armén inte förklarat krig mot Ukraina. Att regimen dessutom är illegitim gör att Ryssland får intervenera om de får frågan från folket. Eller tycker du att t ex Norge och Finland inte får hjälpa oss om Sverige genom våld blir en IS-stat?

Den spaden som är en spade gäller mera att den ukrainska kuppregimen är just en kuppregim, skapad av blod.
2015-02-03, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sinistral
Svaret på VF's fråga till dig är alltså nej, tack för din medverkan.
Svarade ju att det finns videos på materialet. Tror du att jag ska göra ert arbete? Inte ens VF gav några konkreta bevis på ryskt krigsmaterial. Sök själv om du är så jävla intresserad.

http://www.liveleak.com/view?i=930_1422826029

http://www.liveleak.com/view?i=2de_1422982525

http://www.liveleak.com/view?i=ecc_1422902800

http://www.liveleak.com/view?i=e59_1422868749

Fyra klipp som behandlar ämnet.
Senast redigerad av Der.Schizoid 2015-02-03 kl. 22:24.
2015-02-03, 22:12
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Svarade ju att det finns videos på materialet. Tror du att jag ska göra ert arbete? Inte ens VF gav några konkreta bevis på ryskt krigsmaterial. Sök själv om du är så jävla intresserad.

Nej, du tillför som vanligt ingenting alls i denna diskussion mer än en massa dravel. Moderatorn bad dig att ange källa till dina lögnaktiga påståenden och du har inte gjort det. Punkt.
2015-02-03, 22:17
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Vi har inte sett några bilder överhuvudtaget på några NATO-trupper, NATO-vapen. Du kan visa dessa tack istället för att som vanligt blåljuga.

Citat:
Ursprungligen postat av insdel
Var det exakta citatet! Se hur Kiev-vännerna i denna tråd vänder och vrider på allt för att få det till sin egna sjuka propaganda. Jag kräks.
Ja ni antisemiter och påhejare av fascisten Putins invasion av Ukraina har själsfränder i dessa clowner, det är ingen nyhet.

Citat:
Klarar du inte av att skilja på nazister och nynazister trots alla gånger vi försökt förklara för dig så får vi väl inse att du aldrig kommer förstå. Rysk utrustning kan komma från Ryssland och med de frivilliga ryssar som strider på separatisternas sida. Ser inget fel i det och det skulle som sagt hända om Norge togs över av IS så skulle svenskar och norrmän lätt få med sig svenska vapen över gränsen. Sen så är jag glad att så många ryssar valt att strida mot terrordiktaturen och försöka återställa demokratin i landet.
Jag kommer inte ihåg om det var nazist eller nynazist du sa dig vara, du är av lite intresse för mig då du knappast kan kallas seriös på någon punkt. Att ryska reguljära trupper med ryska vapen endast ryssland förfogar över finns i Ukraina, som du här också erkänner, är det bara idioter som förnekar eller har förnekat (du har ändrat dig efter våra många bevis ).
2015-02-03, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Dessutom har han ju nu också Tsipras o Orban som advokater. Men Tsipras utmanar Merkel om han försöker blockera utökade sanktioner, inte så klokt inför hans låneförhandlingar.
Ja, skrämmande scenario. Enligt DN:s kartläggning (Europas populister följer Putin), är Putler god vän med Front National och UKIP. Smartaste Nigel Farage visade sig vara Putlers bulvan och femtekolonnare
För övrigt, har Putler under nästan 20 år stulit biljoner och biljoner av dollars som han har i europeiska banker. Han kommer säkert använda sina tillgångarna för att muta EU politiker, bland annat Tsipras. Tsipras verkar för framfusig, känns, att han vet, att han får Putlers blodiga pengar...
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten

(Nu skulle kanske vissa säga att den svenske bloggaren Cornucopia bara är en foliehatt som sitter hemma på pojkrummet och yrar, och att CNN:s korrespondent som faktiskt är på plats i Ukraina har högre trovärdighet, men sådana långsökta dumheter tycker jag att vi kan lämna utanför diskussionen.)
Ett lysande exempel! Putlers blodiga pengar nått över Atlanten
2015-02-03, 22:23
Medlem
sinistrals avatar
Citat:

Ok, att argumentera är uppenbarligen inte din starkaste gren och att lägga fram bevis är tydligen inget som du lägger någon större vikt vid. VF gav inga exempel eftersom det gavs i ett tidigare inlägg som du svarade på och som VF sedan citerade när han ställde frågan till dig.

Jag underlättar för dig genom att länka ett fordon som helt enkelt inte kommer från de Ukrainska militära styrkorna.

https://twitter.com/RobPulseNews/status/562673106847006722

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in