2015-02-01, 20:04
Medlem
Polkakolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Vifl har nog ändå målat fler tubar än de flesta har inne.

Precis, visst han har kört en hel del ICn och andra "bondetåg" som enligt vissa här inne är helt lagligt men han har även målat riktigt vidriga tubsystem världen över
Citera
2015-02-02, 17:09
Medlem
Hur kommer det sig att Serio ibland får för sig att köra en totalt annorlunda stil än vad han brukar göra? Inget fel med omväxling men ser lite märkligt ut när han helt droppar sin gamla stil, kör en helt ny och sedan tillbaka till sin gamla.
För att inte tala om hur mycket han bajtat Dart på en utav dessa.

Nog för att han kör på och är duktig men att göra en sådan uppenbar bajt känns lite märkligt.

Edit: Pjäsen jag syftar på finns på bevakad`s Instagram, näst senaste inlägget.
Senast redigerad av wobba911 2015-02-02 kl. 17:13.
Citera
2015-02-02, 17:38
Medlem
Panel som panel tåg som tåg säger jag fortfarande.
Så jävla svårt att jämföra Stockholm mot en bondestad då Stockholm har 10x fler tågmålare än bonde staden. Tuben är ju inte bevakad för att Stockholm HAR tågmålare utan den är ju bevakad för att många målar den för att den är attraktiv då den går igenom hela Stockholm via sina linjer och fler folk ser.

Om en liten bondestad hade lika många tågmålare som Stockholm eller om tågsystemet var uppbyggt likadant som i Stockholm och dem målade Regina lika ofta så skulle jag vilja påstå att bevakningen skulle bli lika stor som i Stockholm, man kan ju inte räkna äktheten i en panel beroende på hur hårt bevakat tåget är....

Tror även många bönder släppt garden om "fame" och är inte i behovet av att synas hela tiden, tror nog dem hellre vill komma till sin yard som är relativt obevakad för att kunna chill måla.

Om man i sin stad har 3 Tåg, TÅG A är snorbevakat och TÅG B-C inte är bevakat alls, så säger det ju sig självt vilket man väljer. Om man får ståfräs och blir värsta hypead för ett mission på TÅG A so be it. Jag skulle fortfarande valt TÅG B och även kanske hunnit med TÅG C.

Men som sagt svårt att jämföra stad mot stad och person mot person, detta är min åsikt och det betyder inte att alla delar den.
Citera
2015-02-02, 17:40
Medlem
Sheiq1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wobba911
Hur kommer det sig att Serio ibland får för sig att köra en totalt annorlunda stil än vad han brukar göra? Inget fel med omväxling men ser lite märkligt ut när han helt droppar sin gamla stil, kör en helt ny och sedan tillbaka till sin gamla.

Nog för att han kör på och är duktig men att göra en sådan uppenbar bajt känns lite märkligt.

Kan hålla med om att det lös lite Dart om den. Han är ju förjävla duktig annars som du sa , men men
Citera
2015-02-02, 19:33
Medlem
Citat:

"Märkligt"? Han har ju systematiskt bajtat sig igenom staden de senaste åren. Fruktansvärt skamlöst och hela tiden, kommer det som en överraskning är det bara att beklaga. Att totalt byta stil en gång och sen hoppa tillbaka är även det ett kännetecken för bajtaren då denne saknar originalitet och bara snor någon annans koncept, vilket yttrar sig i en helt "ny" stil helt plötsligt. Piecen du snackade om var helt klart en av de grövre stölderna jag sett Serio begå den senaste tiden, snacka om att Urge drar sitt eget namn i smutsen bredvid något sånt. Pinsamt är bara förnamnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Sheiq1
Kan hålla med om att det lös lite Dart om den. Han är ju förjävla duktig annars som du sa , men men
Det kanske mest pinsamma med detta är att det faktiskt finns toys som köper Serios clownkonster.
Citera
2015-02-02, 19:36
Medlem
Wotoloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enfant
"Märkligt"? Han har ju systematiskt bajtat sig igenom staden de senaste åren. Fruktansvärt skamlöst och hela tiden, kommer det som en överraskning är det bara att beklaga. Att totalt byta stil en gång och sen hoppa tillbaka är även det ett kännetecken för bajtaren då denne saknar originalitet och bara snor någon annans koncept, vilket yttrar sig i en helt "ny" stil helt plötsligt. Piecen du snackade om var helt klart en av de grövre stölderna jag sett Serio begå den senaste tiden, snacka om att Urge drar sitt eget namn i smutsen bredvid något sånt. Pinsamt är bara förnamnet.

Det kanske mest pinsamma med detta är att det faktiskt finns toys som köper Serios clownkonster.

Äh, nuförtiden verkar ju alla bajta varandra i Stockholm. Värst är väll ändå en medlem i EFK som praktiskt taget snor Trissens stil rakt av.
Citera
2015-02-02, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotolom
Äh, nuförtiden verkar ju alla bajta varandra i Stockholm. Värst är väll ändå en medlem i EFK som praktiskt taget snor Trissens stil rakt av.
Trender kanske finns men knappast att folk bajtar i den utsträckning som Serio gör. Ang. EFK så är uttrycket ofta likt Triss (inte konstigt med tanke på den prägel han satt på scenen i sthlm. Många har lånat av Reson och Fher också, bland andra Triss) men inte rena stölder som ex. Serio eller Leev gör sig skyldiga till.
Citera
2015-02-02, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotolom
Jag skulle påstå att Serios bajt var steget värre än ebi2.
Citera
2015-02-02, 20:08
Medlem
Hydrobromides avatar
Citat:
Jag skulle påstå att Serios bajt var steget värre än ebi2.

Jo den var ju nästan mer kopierad dock är serio ett tioatal gånger bättre tekniskt, ebi2 fenk efk edai vad han nu skriver är ju förjävla dålig när de kommer till både stil och fantasi.
Citera
2015-02-03, 09:30
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Vifl har nog ändå målat fler tubar än de flesta har inne.

Ja det tror jag också men inte mer än alla som skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av lira
Panel som panel tåg som tåg säger jag fortfarande.
Så jävla svårt att jämföra Stockholm mot en bondestad då Stockholm har 10x fler tågmålare än bonde staden. Tuben är ju inte bevakad för att Stockholm HAR tågmålare utan den är ju bevakad för att många målar den för att den är attraktiv då den går igenom hela Stockholm via sina linjer och fler folk ser.

Om en liten bondestad hade lika många tågmålare som Stockholm eller om tågsystemet var uppbyggt likadant som i Stockholm och dem målade Regina lika ofta så skulle jag vilja påstå att bevakningen skulle bli lika stor som i Stockholm, man kan ju inte räkna äktheten i en panel beroende på hur hårt bevakat tåget är....

Tror även många bönder släppt garden om "fame" och är inte i behovet av att synas hela tiden, tror nog dem hellre vill komma till sin yard som är relativt obevakad för att kunna chill måla.

Om man i sin stad har 3 Tåg, TÅG A är snorbevakat och TÅG B-C inte är bevakat alls, så säger det ju sig självt vilket man väljer. Om man får ståfräs och blir värsta hypead för ett mission på TÅG A so be it. Jag skulle fortfarande valt TÅG B och även kanske hunnit med TÅG C.

Men som sagt svårt att jämföra stad mot stad och person mot person, detta är min åsikt och det betyder inte att alla delar den.

Jag tycker x2000 är typ den tråkigaste tågen som finns i Sverige. Man kan hitta dom lite varstans. Och så är dom så jäkla fula.
Man kan hitta tunnelbanan lite här och var också men då är det trashtåg det handlar om.

X2000 vs stockholms tunnelbana?
Eller varför inte x2000 vs new yorks tunnelbana?

Säkert att det är samma sak?

Tänk att någon visar ett foto på en panel. Känslan i bilden avgör. Hur känns det?
Kan man titta på ett foto och inte kunna få en annan känsla om objektet som målningen är målad på är olika?

Djupa tankar så här på morgonkvisten.

Mvh
Citera
2015-02-03, 20:29
Medlem
Citat:

Kanske är så att han tröttnar på att bajta till slut att han kör sitt egna race?
Citera
2015-02-03, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aquaknox
Kanske är så att han tröttnar på att bajta till slut att han kör sitt egna race?
Tillslut kanske men det har han bevisligen inte gjort än. En fråga som jag ställt mig angående Dart bajten är om han verkligen tror att ingen kommer se att han har bajtat, att han inte vet om det själv eller om han bara är o seriös?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in