Citat:
Ursprungligen postat av
parkråtta
Vifl har nog ändå målat fler tubar än de flesta har inne.
Ja det tror jag också men inte mer än alla som skriver.
Citat:
Ursprungligen postat av
lira
Panel som panel tåg som tåg säger jag fortfarande.
Så jävla svårt att jämföra Stockholm mot en bondestad då Stockholm har 10x fler tågmålare än bonde staden. Tuben är ju inte bevakad för att Stockholm HAR tågmålare utan den är ju bevakad för att många målar den för att den är attraktiv då den går igenom hela Stockholm via sina linjer och fler folk ser.
Om en liten bondestad hade lika många tågmålare som Stockholm eller om tågsystemet var uppbyggt likadant som i Stockholm och dem målade Regina lika ofta så skulle jag vilja påstå att bevakningen skulle bli lika stor som i Stockholm, man kan ju inte räkna äktheten i en panel beroende på hur hårt bevakat tåget är....
Tror även många bönder släppt garden om "fame" och är inte i behovet av att synas hela tiden, tror nog dem hellre vill komma till sin yard som är relativt obevakad för att kunna chill måla.
Om man i sin stad har 3 Tåg, TÅG A är snorbevakat och TÅG B-C inte är bevakat alls, så säger det ju sig självt vilket man väljer. Om man får ståfräs och blir värsta hypead för ett mission på TÅG A so be it. Jag skulle fortfarande valt TÅG B och även kanske hunnit med TÅG C.
Men som sagt svårt att jämföra stad mot stad och person mot person, detta är min åsikt och det betyder inte att alla delar den.
Jag tycker x2000 är typ den tråkigaste tågen som finns i Sverige. Man kan hitta dom lite varstans. Och så är dom så jäkla fula.
Man kan hitta tunnelbanan lite här och var också men då är det trashtåg det handlar om.
X2000 vs stockholms tunnelbana?
Eller varför inte x2000 vs new yorks tunnelbana?
Säkert att det är samma sak?
Tänk att någon visar ett foto på en panel. Känslan i bilden avgör. Hur känns det?
Kan man titta på ett foto och inte kunna få en annan känsla om objektet som målningen är målad på är olika?
Djupa tankar så här på morgonkvisten.
Mvh