Citat:
Ursprungligen postat av
Abbelita
Hon sa ifrån. Ärligt. Tyckte hon att jag överdrev (vilket kan göra) så sa hon åt mig att jag överdrev. Inget elakt eller dumt, bara sa som hon tyckte.
Kan bara hålla med här! Hon var extremt rak och ärlig. Visst kunde man bli sårad ibland men när man fick tänka efter ett tag var det ändå ok. Fick man kritik av henne så var den, faktiskt, alla gånger berättigad. Mycket bättre med en sådan kompis/vän än någon som går bakom ryggen på en och snackar en massa skit.
Aldrig att hon var öppet elak. Sarkastisk, ja. Ironisk, ja. Ibland FÖR ärlig med vad hon tyckte för att inte stöta sig med folk, ja.
Men det var också just detta som gjorde att man respekterade henne så högt. Hon kunde också få en att skratta så man grät. Hon SÅG alla människor. Ställde upp om någon behövde hjälp och stöd. Hennes grundpersonlighet var egentligen totalt okomplicerad. Hon var den hon var, utan en massa konstigheter och utan att förställa sig.
Monster? Det sista man kan kalla TS. Hon är, eller var, en fantastisk person och hennes "dåliga sidor" var också de bra.
Den bild som ges av henne här är så otroligt långt från verkligheten man bara kan komma. Hon flashade aldrig med sin nya kärlek tex, även om han inte var hemlig. Hon var mån om sitt privatliv så det skulle aldrig ha fallit henne in att hålla på så. Hon var mer hänsynsfull än de flesta vid uppbrott skulle jag vilja säga.
Jag sörjer att hon får utstå detta utan att kunna försvara sig. Alla ni som skriver allt nedsättande om henne vet ju inte ett dugg egentligen. Och hon är borta och kan inte påverka den bild ni ger.
INGET hos henne kan förklara det som drabbat henne. Absolut inget. Det finns inga ursäkter, inget som kan förmildra den kränkning hon utsatts för genom att bli berövad på sitt liv.