2015-02-03, 19:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Det hade väl varit för väl om det var så. Nu såg det inte riktigt ut så utan mamman drog iväg dottern på vänsterextrema motdemonstrationer och gjorde uppenbarligen sitt yttersta för att barnen också skulle odla ett starkt hat emot oliktänkande och dyrka massmord.

Sonen verkar dock vara av den mer starka och intelligenta sorten och lyckades stå emot den mindre intelligenta mammans indoktrineringsförsök. Kudos åt honom.
En rätt menlös och obetydlig pappa i sammanhanget med andra ord ...

Vilket tur att de hade en mamma som lärde dem att tänka utanför barnrummet då...
Citera
2015-02-03, 19:48
Medlem
Citat:
Det hade väl varit för väl om det var så. Nu såg det inte riktigt ut så utan mamman drog iväg dottern på vänsterextrema motdemonstrationer och gjorde uppenbarligen sitt yttersta för att barnen också skulle odla ett starkt hat emot oliktänkande och dyrka massmord.

Sonen verkar dock vara av den mer starka och intelligenta sorten och lyckades stå emot den mindre intelligenta mammans indoktrineringsförsök. Kudos åt honom.

Oliktänkande? Tycker rasister verkar ganska låsta i sitt tänkande.
Citera
2015-02-03, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Vad tyckte hon om US då ?

Vad TS tyckte om US? Det pratade vi inte om, hon var ingen sån som pratade vitt och brett om sånna saker.
Citera
2015-02-03, 19:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Oliktänkande? Tycker rasister verkar ganska låsta i sitt tänkande.
Ja, de är låsta i sitt tänk och klarar inte att andra bildar sig sina uppfattningar med lite mer kunskap, erfarenhet och information än de själva gjort.

Här har vi uppenbarligen två föräldrar som låter barnen ta del av olika saker och bilda sig sina egna uppfattningar om olika saker.
Flickans uppfattning vet vi inget om - men tydligen hade i alla fall sonen inga problem med att kommentera mammans status när han inte höll med hennes sätt att ta politisk ställning.
Det tycker jag tyder på att man lärt barnen tänka själva och gett dem utrymme för att framföra sina åsikter.
Citera
2015-02-03, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, de är låsta i sitt tänk och klarar inte att andra bildar sig sina uppfattningar med lite mer kunskap, erfarenhet och information än de själva gjort.

Här har vi uppenbarligen två föräldrar som låter barnen ta del av olika saker och bilda sig sina egna uppfattningar om olika saker.
Flickans uppfattning vet vi inget om - men tydligen hade i alla fall sonen inga problem med att kommentera mammans status när han inte höll med hennes sätt att ta politisk ställning.
Det tycker jag tyder på att man lärt barnen tänka själva och gett dem utrymme för att framföra sina åsikter.

Precis så uppfattade jag deras familj. En mamma och pappa som inte ville styra sina barn mer än nödvändigt, utan låta dom hitta sin egen väg. Och stötta dom under tiden.
Citera
2015-02-03, 19:53
Bannlyst
Citat:
Vad TS tyckte om US? Det pratade vi inte om, hon var ingen sån som pratade vitt och brett om sånna saker.

Nähe, men ändå så visste du att US inte tog illa vid sig av något.

Jaja, jag har sett min del av anhöriga i trådar, ja tom. deras älskare har dykt upp ibland. Det blir som en part i ett mål, men jag tackar dig för att du ändå delger. Själv tror jag inte US, som du själv säger är stabil normalt, ballar ut utan anledning. Det har krävts en hel del massa...
Citera
2015-02-03, 19:57
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En rätt menlös och obetydlig pappa i sammanhanget med andra ord ...

Vilket tur att de hade en mamma som lärde dem att tänka utanför barnrummet då...

Obetydlig vet jag inte men min uppfattning är att TS har varit den drivande i det mesta som rörde familjen Järnnacke.

Jag har svårt att tro att fadern skulle släpa med sina stackars barn på politiska aktioner.
Citera
2015-02-03, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Nähe, men ändå så visste du att US inte tog illa vid sig av något.

Jaja, jag har sett min del av anhöriga i trådar, ja tom. deras älskare har dykt upp ibland. Det blir som en part i ett mål, men jag tackar dig för att du ändå delger. Själv tror jag inte US, som du själv säger är stabil normalt, ballar ut utan anledning. Det har krävts en hel del massa...

Jag vill ha citat på där jag skrivit att US inte tog illa vid sig av nått. För att ljuga och stoppa ord i munnen på andra är inte vidare trevligt.
Citera
2015-02-03, 20:09
Medlem
Citat:
Vad har rasism att göra med att en vänsterextremist hatar oliktänkande? Visst, lite förstår jag hur du tänker, kommunister likt TS är nämligen ofta rasister, oftast är det etniska svenskar och judar som står i skottgluggen för deras rasbiologiska uppfattningar.

Hon drog ju ihop demonstrationen mot SD? Har du missat det helt?
Citera
2015-02-03, 20:11
Medlem
Citat:
Obetydlig vet jag inte men min uppfattning är att TS har varit den drivande i det mesta som rörde familjen Järnnacke.

Jag har svårt att tro att fadern skulle släpa med sina stackars barn på politiska aktioner.

Nu var det ju liksom inget släpande med här, barnen bestämde nog själva vad dom ville vara med på och inte. Deras barn var inte rädda att säga ifrån, dom var inte kuvade på nåt sätt.
Citera
2015-02-03, 20:19
Bannlyst
Citat:
Jag vill ha citat på där jag skrivit att US inte tog illa vid sig av nått. För att ljuga och stoppa ord i munnen på andra är inte vidare trevligt.

Okaaaaj
Citat:
Om det är generellt för vuxna killar att dom blir kränkta av att man inte sitter hemma hos dom och håller handen hela födelsedagen, så tänker jag definitivt fortsätta vara singel resten av mitt liv. Det var helt klart det larvigaste jag någonsin läst/hört.

Vad var det US tog sig illa vid för då, om du kan släppa polemiken ?
Citera
2015-02-03, 20:24
Medlem
Hej vänner,

SISTA INLÄGGET
Det här får bli mitt sista inlägg i tråden. Jag vet inte varför jag varit så oerhört intresserad av den här tragedin, men inser att den energi jag lägger här är djupt improduktiv för mig själv och mitt liv (någon som känner igen sig kanske?).

MIN SLUTSATS
Men innan jag gör sorti vill jag berätta min slutsats:

Jag har på de senaste dagarna börjat inse att världen är så ont som jag bara inte vill tro: Att den häktade mannen faktiskt sannolikt mördat mamman till sina egna barn.

SKÄL ATT MÖRDA
Det ska vara helt tydligt att det finns inget som kan vara ett logiskt skäl eller ett motiv till att göra så - hur mycket man än vill hitta det. Den som tar en annan människas liv är antingen sjuk eller ond eller en kombination därav. Det går aldrig att logiskt förklara, förstå, inte heller förlåta, ett sådant handlande. Ännu mer obegripligt blir det när en människa dödar den andra föräldern till sina egna barn, och en människa som de måste har älskad någon gång.

DEN SJUKA HJÄRNANS BERÄTTELSE
Men även den sjuka eller onda hjärnan har en berättelse om varför det blev som det blev. Jag tror att tråden varit inne på de mest väsentliga delarna: Förlusten, förnedringen, kanske svartsjukan. Hopplösheten med ekonomin - som kan vändas helt bara ifall den andre avlider. Dragkampen om barnen, pengarna, boendet, livet. Allt med någon som man litade på och som svikit en, kanske bedragit en, och som nu ska skinna en på allt - in på bara skinnet. För den sjuka hjärnan finns många skäl, motiv och förklaringar. En är alldeles säkert att det inte fanns någon annan utväg.

KVINNAN UTAN SKULD
Inget i kvinnans historia eller beteende kan göra att hon hade någon skuld i det här. Hon var helt oskyldig, oavsett hur hon agerat, vad hon sagt eller vad hon gjort fram tills hon dog. Däremot, för den sjuka hjärnan, har allt det hon gjort, hur hon kommunicerat, vad hon har krävt ekonomiskt, vem hon legat med, vad hon lagt upp på instagram och facebook, vilka hon varit med, utgjort oförlåtliga göranden och låtanden som hon måste sona.

MIN LÄRDOM
Själv ska jag dra lärdom av det här. Först och främst att jag förmodligen hade fel om allt - jag som framhärdade i viss motvind från er andra - att det måste vart en olycka. Jag ville inte tro det, jag ville bara försvara mannen, jag hoppades in i det sista att det skulle vara så. Nu har jag kommit fram till många av er andra hade rätt. Jag blir bedrövad, för hela familjens skull.

BARNEN
Man hoppas att barnen får bra liv. Även om jag inte delar kvinnans politiska inriktning, så har hon säkert, tillsammans med mannen, uppfostrat två fina individer som kommer att kunna komma vidare - med samhällets hjälp - för att bli starka, utbilda sig, bilda sig egna uppfattningar om världen, och bidra till vårt samhälle.

Tack och hej,

/Daen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in