2015-02-03, 18:50
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag får ont i magen av att se de där bilderna. Fyfan. Dessa djur är inte muslimer. Jag är muslim själv och detta är INTE ISLAM. De är onda varelser som förtjänar brinna i helvetet i en evighet. Jag fattar inte hur folk kan ha en mage att döda oskyldiga människor på det sättet.
Vad är det som säger att du är mer muslim än dom? Dom tolkar väl Koranen mer korrekt än dig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arnie.p
Jag vill inte se eländet. Kan någon försöka beskriva vad som händer i filmen?
Tar det inom spoiler om det finns folk som inte vill läsa.
Senast redigerad av stros 2015-02-03 kl. 18:54.
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Har sett filmen nu och höll ärligt talat på att kräkas. Det där var bland det vidrigaste jag någonsin sett. Jag avråder starkt folk som är det minsta känsliga att kolla på videon.

Jag ångrar mig som fan att jag tittade. Herregud. Jag håller på att svimma.
Citera
2015-02-03, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Vad är det som säger att du är mer muslim än dom? Dom tolkar väl Koranen mer korrekt än dig?

Helt rätt! Äntligen en som förstår. Dessa "terorister" följer koranen. De tolkar den precis vad som står där.
Citera
2015-02-03, 18:51
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnie.p
Jag vill inte se eländet. Kan någon försöka beskriva vad som händer i filmen?

Den jordanska piloten är inlåst i en bur och han är förmodligen indränkt i bensin. En ISIS-medlem tänder på och man får se när piloten brinner upp och hur delar av ansiktet smälter bort. När han kollapsar kommer en grävmaskin och häller tonvis med sten över buren som gör att den krossas.
Citera
2015-02-03, 18:52
Medlem
Bränna motståndare på bål? Lever IS kvar på Robin Hoods tid?

Hur troligt är det att de kommer att tillfångata någon soldat levande nu när alla ser ödet som väntar krigsfångar?
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Tänker du att den "vanliga befolkningen" (med det menar jag de i IS-kontrollerade områden som inte stödjer IS) skulle kunna resa sig mot IS pga det här?

Vad gäller Jordanien finns en klar risk att de känner att de måste tona ner sin roll i kampen mot IS efter det här. Tidigare har de varit betydligt mindre aktiva i den här typen av konflikter och den nuvarande kungen har fått en hel del kritik för att han "dragit in" sitt folk i kriget.

Nä tänker mer på folk runt om! spelar ingen roll egentligen vart! rent allmänt.

Har svårt att se hur Jordanien ska kunna svälja sin stolthet med detta! iof har de ju några ISIS fångar de kan kräva en blodig hämnd på och samtidigt avsluta bombandet av ISIS
Citera
Medlem
ArchJews avatar
Film, spola till 18 minuter

Otroligt välgjord.
Citera
2015-02-03, 18:54
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Den jordanska piloten är inlåst i en bur och han är förmodligen indränkt i bensin. En ISIS-medlem tänder på och man får se när piloten brinner upp och hur delar av ansiktet smälter bort. När han kollapsar kommer en grävmaskin och häller tonvis med sten över buren som gör att den krossas.

Man har ju sett en hel del sjuka klipp på nätet, detta är inget nytt. Men visst, har man inte sett något liknande tidigare så kan det vara jobbigt.

Men de borde visa klippet på SVT, så folk kan få se vad detta är får något.. När man pratar om att ge IS medlemmar(svenskar) jobb och psykolog. Är det verkligen jobb man förtjänar efter detta?
Citera
2015-02-03, 18:54
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12

Dessa extremister är något som har talats om i Islam länge nu. Dessa är inte muslimer. Dessa är djur. De har tolkat koranen på ett sätt så att det passar deras agenda. Dessa människor är onda.

Kalla de inte för muslimer, för det är de inte.
Citera
2015-02-03, 18:57
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArchJew
Film, spola till 18 minuter

Otroligt välgjord.

Ja, det var professionellt faktiskt och väldigt otäckt.. Det här med att bränna upp folk levande relaterar jag till skräckfilmer som wrong turn och the hills have eyes och då är de scenerna alltid de obehagligaste. Att se en autentisk film där någon bränns levande var verkligen inte trevligt.
Citera
2015-02-03, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Man har ju sett en hel del sjuka klipp på nätet, detta är inget nytt. Men visst, har man inte sett något liknande tidigare så kan det vara jobbigt.

Men de borde visa klippet på SVT, så folk kan få se vad detta är får något.. När man pratar om att ge IS medlemmar(svenskar) jobb och psykolog. Är det verkligen jobb man förtjänar efter detta?

Filmen borde få löpas i repeat på SVT för att få svenska folket att förstå islams riktiga ansikte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in