2015-02-03, 21:01
Medlem
Frodo64s avatar
Är den där filmen verkligen så jävla hemsk? Man tycker att den inte kan vara så mycket värre än alla halshuggningsfilmer som de har lagt upp.
Tråkigt att Liveleak tar bort dessa videos efter bara någon halvtimme, jag har bara lyckats hitta massa bilder och jag måste säga att det inte ser så jävla mysigt ut men att man nästan spyr av filmen? .

Som många andra säger så hoppas jag verkligen att Jordanien håller sitt löfte och avrättar sina IS-fångar snarast möjligt. Förhoppningsvis hjälper det men förmodligen inte.

IS verkar ha hyrt in nya psykopater som glatt dödar folk på vilket jävla helst som sett. Inte olikt Naziregimen faktiskt.
Citera
2015-02-03, 21:02
Medlem
Att bränna folk levande är ju vardagsmat i Afrikas länder.
Citera
2015-02-03, 21:03
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArchJew
Enligt Islamiska Staten så sköts planet ned med en värmesökande robot och piloten sköt ut sig. Huruvida det är sant eller inte vet jag inte.

Film på nedskjutningen:

https://www.youtube.com/watch?v=XbUjAfCdzAI

Efter 35 sek ser man fallskärmen.
Citera
2015-02-03, 21:04
Medlem
BiggusDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bouchet
Hittar ingen film på den sidan. Surfar med Iphöne... Är det därför?

Jag skulle gissa på det, länken funkar fint på min andråid
Citera
2015-02-03, 21:05
Medlem
Annonvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frodo64
Är den där filmen verkligen så jävla hemsk? Man tycker att den inte kan vara så mycket värre än alla halshuggningsfilmer som de har lagt upp.
Tråkigt att Liveleak tar bort dessa videos efter bara någon halvtimme, jag har bara lyckats hitta massa bilder och jag måste säga att det inte ser så jävla mysigt ut men att man nästan spyr av filmen? .

Som många andra säger så hoppas jag verkligen att Jordanien håller sitt löfte och avrättar sina IS-fångar snarast möjligt. Förhoppningsvis hjälper det men förmodligen inte.

IS verkar ha hyrt in nya psykopater som glatt dödar folk på vilket jävla helst som sett. Inte olikt Naziregimen faktiskt.

Videon finns någon länk bak. Det är inte så mycket gore utan det är mer obehaglig att titta på eftersom han brinner i en bur utan att ha någonstans att ta vägen.
Citera
2015-02-03, 21:06
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Djävla skit om ISIS har fått tag på identiteten på jordanska stridsflygare. I Sverige är vi noga med att bara ge ut förnamn på stridsflygare då de figurerar i media (Sovjet luskade ändå ut identiteten på många under kalla kriget men det är onödigt att underlätta för fienden) men t ex i USA skriver man glatt ut både för och efternamn. Undrar hur ISIS har burit sig åt i detta fall, om de nu har rätta mamnen.

Ett lågt odds borde ju vara genom "förhör", med den nu avlidne piloten.

Ojdå, Aktuellt sade nyss att avrättningarna i Jordanien kommer att ske alleredan ikväll. Snabba ryck !
Citera
2015-02-03, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Film på nedskjutningen:

Central command menar att planet inte sköts ned. Jag har inte sett några trovärdiga källor på att IS fick ned det, men det kan jag ha missat. Men tills dess tror jag mer på centcom än IS.

Citat:
"Evidence clearly indicates that ISIL [Isis] did not down the aircraft as the terrorist organisation is claiming," the US military's Central Command said in a statement.

Citera
2015-02-03, 21:14
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
FOX news (ja, jag vet) hade luskat ut följande ifrån texten på videon : The video ends with ISIS offering "100 golden Dinars" for any Muslims in Jordan who kill other Jordanian pilots, whose names, pictures and hometowns are shown.

http://www.foxnews.com/world/2015/02/03/new-isis-video-purpotedly-shows-jordanian-pilot-being-burned-alive/
Utstuderat.

Detta kan ju vara avskräckande för dessa piloter av fortsätta med flyguppdrag mot IS. Befolkningen i Jordanien är ju knappast konformt enade i kriget mot IS.
Senast redigerad av Madagascar 2015-02-03 kl. 21:17.
Citera
2015-02-03, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Utstuderat. Undrar om de pressat den nu avrättade piloten på namn på hans kollegor.

Detta kan ju vara avskräckande för dessa piloter av fortsätta med flyguppdrag mot IS. Befolkningen i Jordanien är ju knappast konformt enade i kriget mot IS.

Ja, det här var minst sagt inte kul för piloterna och deras familjer. Det vimlar av IS-anhängare i Jordanien som kan tänkas pröva sin lycka med att döda en pilot...
Citera
2015-02-03, 21:16
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ett lågt odds borde ju vara genom "förhör", med den nu avlidne piloten.

Ojdå, Aktuellt sade nyss att avrättningarna i Jordanien kommer att ske alleredan ikväll. Snabba ryck !

Härligt! är det live sändning på det hela?!
Citera
2015-02-03, 21:17
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Film på nedskjutningen:

Filmen föreställer ett gäng FSA rebeller som skjuter ner ett regimflygplan i Aleppo år 2013;
https://www.youtube.com/watch?v=nW_8B5wFJfY
Citera
2015-02-03, 21:17
Medlem
Tragisk hur det finns människor som gör såhär mot varandra.

Teoretisk fråga, om man själv hamnade i en sådan situation, är det då möjligt att ta livet av sig själv, genom att t.ex vrida huvudet/knäcka nacken av sig själv? Har för mig jag har sett det på film, men man ser många konstiga saker på film....

Hellre det än detta tragiska öde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in