Citat:
Ursprungligen postat av
bog11
Du har tittat på FYRTIO reklamavbrott för att få 200 sms. Månadsgränsen passeras och alla dina 200 sms försvinner. Du ska då titta på ytterligare fyrtio reklamavbrott för att få tillbaka de 200 sms som du nyss hade.
Så vitt jag förstår är det bara påfyllningspotten som berörs. Med andra ord, redan laddade ligger kvar, och du får nya att ladda på med, genom reklamtittande, upp till det totala taket på 200.
Vore märkligt om de skulle gå tillbaka till det gamla systemet igen, fast vad vet jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gissa vem
Ja men va fan... MITT i att man sitter och fyller på minuterna för den här månaden: "Hoppsan! Är du säker på att du är en människa?".....
Jag håller med, den är rätt trist. Fast en orsak är antagligen att systemet försöker uppmuntra dig till att fylla på med vad du tänker använda "nu" och inte göra hela påfyllningen "nu" för att använda "om ett par veckor". Jag gör likadant, men jag förstår hur de tänkr.
Citat:
Ursprungligen postat av
servalack
Varje månad återställer vi gränserna så att du alltid kan fortsätta att fylla på med gratis surf, prat och sms.
"Fortsätta fylla på" är ordalydelsen jag ser som mest intressant här. Jag får det till att dina påladdade minuter / SMS inte rörs. Det är potten du laddar med som återställs. Men nu spårar väl tråden ur till någon diskussion om hur jävla dum i huvudet jag är som ser det som en pott.
Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
Efter månadsskiftet nu så har jag 100 SMS och 100 minuter samtal så det blir ju inte nollställt.
Den här diskussionen fanns när de införde förändringen. Jag hävdade att din samtals / SMS pott inte kommer nollställas efter månadsskiftet, precis så som det visat sig fungera, och att det som fylls på / förändras är laddpotterna du fyller på från. (Jag har 199 minuter kvar av min samtalstid, och därmed bara en att fylla på med.) Folk blev hemskt upprörda, mest för att jag ansåg att laddpotterna var potter, det var tydligen inte alls acceptabelt.
Citat:
Ursprungligen postat av
2006
Dessutom är visas reklam som inte är relevant för
målgruppen Wifog-användare. Ett klart feltänk
och miss av Wifog. Tänk om och gör rätt nästa gång!
Jag tror inte man har speciellt mycket val i frågan. Annonsörerna verkar inte flockas direkt... Att det är "fel" annonsörer i dagsläget är vi nog överens om, men om inte "rätt" vill annonsera, då får man ta vad man kan.
B!
Edit
"Tidigare" fanns det en adress man kunde använda för att fylla på sina potter, på en annan enhet. "http://mobile-ads.wifog.com/app?msisdn=<aktuellt abbonemang's telefonnummer>" Det verkar inte fungera längre. (reklamen spelar, men det händer inget när reklamen tar slut. FireFox. Klippet kan inte spelas upp. Internet Explorer.) Eftersom appen inte fungerar på min symbian slasklur, så har jag lite svårt för att fylla på mina potter... Förlust för mig mer än WiFog kanske, eftersom jag mest haft deras nummer till SMS...
/Edit