2015-02-03, 17:10
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
JAG förstår, mycket väl - frågan är vad det är DU inte förstår?

Inget alls i detta fall.

Citat:
"Från och med den 1:a mars gäller nya gränser: 2 GB surf, 100 minuter prat och 200 sms. Varje månad återställer vi gränserna så att du alltid kan fortsätta att fylla på med gratis surf, prat och sms."

Hajar du - det FÅR du - UTAN motprestation - VAD har du då att klaga på, din bortskämda idiot till snorunge!

Det krävs alltid en motprestation med Wifog. Du måste titta på reklam.

Citat:
Ledsen, men jag förstår inte??

Ja det är uppenbart.

Citat:
JAG har inte tittat på nån reklam - jag har däremot fått precis det de utlovat i mitt citat här ovan.

Det är omöjligt, eftersom det inte kommer att fungera så förrän efter 1 mars. Du verkar ha rört ihop det mesta. Om du inte har tittat på reklam har du heller inte fyllt på dina potter.

Citat:
Så VAD - exakt - är DITT problem?

Inget alls, relaterat till detta.

Citat:
Att inte ALLT är gratis som du slösar bort utan anledning var månad ??

Du har nog rört ihop allt alldeles för mycket, för att det ska vara möjligt att svara på dina konstigheter.

Citat:
Men se där ja! Dåså, knip käft då'ra - du har ju inte längre nåt att gälla om iom att du insett att det finns inget såsom en Gratis Lunch!

Ingen mer än du har pratat om nån gratis lunch, så du får försöka reda ut dina missförstånd själv. Jag tror du kommer att få mycket mer och bättre hjälp när du släpper din provokativa fjortisattityd.
Citera
2015-02-03, 17:25
Medlem
servalacks avatar
Citat:
JAG förstår, mycket väl - frågan är vad det är DU inte förstår?
VAD har du då att klaga på, din bortskämda idiot till snorunge!
Så VAD - exakt - är DITT problem?
Att inte ALLT är gratis som du slösar bort utan anledning var månad ??
Dåså, knip käft då'ra - du har ju inte längre nåt att gälla om iom att du insett att det finns inget såsom en Gratis Lunch!

Innan du kräks alldeles för mycket och gör bort dig helt, läs på

http://wifog.com/sa-funkar-det/

Där står hur det fungerar nu och lite också om hur det kommer att bli i vissa avseenden.

Dessutom har vi användare fått ett mail idag där det bl.a. står:

Förhandsinformation till dig som är Wifoganvändare!

Nya gränser
Vi passar också på att göra förändringar i din gratistjänst. Från och med den 1:a mars gäller nya gränser: 2 GB surf, 100 minuter prat och 200 sms. Varje månad återställer vi gränserna så att du alltid kan fortsätta att fylla på med gratis surf, prat och sms.

Som du ser är det GRÄNSERNA som ändrats, absolut inte att du slipper motprestation.
Dessutom återställer man gränserna, vilket borde betyda att då försvinner potterna som du samlat på dig under månaden, den sista i varje månad. Du får alltså börja om med att titta på reklam och fylla på potterna. Vad Wifog menar med att "återställa gränserna" är svårtolkat.

Men exakt hur det kommer att fungera framgår inte helt klart ännu. Kanske kommer mer förklaringar på ansiktsboken, som det gjort vid tidigare oklara ändringar.
Citera
2015-02-03, 17:48
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Kan det vara så att operatören tre som wifog hyr in sig hos har skruvat upp priset? Och därav förandringarna?
Citera
2015-02-03, 17:54
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Kan det vara så att operatören tre som wifog hyr in sig hos har skruvat upp priset? Och därav förandringarna?

Jag tror snarare att Wifog överskattat reklamintäkterna, och att de sakta men säkert tvinags anpassa sig till verkligheten.

Tänk efter bara vilka reklamsnuttar vi fått se... Är det representaivt för företagen i Sverige? Intresset för att göra reklam genom Wifog verkar minst sagt svalt.
Citera
2015-02-03, 17:56
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servalack
Jag tror snarare att Wifog överskattat reklamintäkterna, och att de sakta men säkert tvinags anpassa sig till verkligheten.

Tänk efter bara vilka reklamsnuttar vi fått se... Är det representaivt för företagen i Sverige? Intresset för att göra reklam genom Wifog verkar minst sagt svalt.

Ja, Wifog är en väldigt bra idé i grunden, men man verkar inte ha kunnat sälja idén till annonsörerna.
Citera
2015-02-03, 18:08
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Kör man t ex Win7 kan det nog vara svårt att installera deras Android- eller Apple-App, ja, men då får man ta till:

http://www.bluestacks.com/app-player.html

Har provat det men bluestacks kostar pengar.
Citera
2015-02-03, 18:17
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykelsadel
När surfen är slut så kan du surfa in på http://ads.prod.wifog.com (tror det är den adressen) och fylla på mer data.

Jag vet ju inte när surfen är slut. På Mina sidor ser jag det men den uppdateras inte automatiskt. Det är lite svårt att koncentrera sig att titta på reklamen eller streamat material när man samtidigt måste göra refresh på Mina sidor. Efter att man sett reklamen lägger de ut en reklamsida på samma flik man gjorde verifieringen på. Backar man den fliken för att fylla på igen så är man tydligen en maskin.

Det blir helt enkelt ohanterligt.
Senast redigerad av PeterNoster 2015-02-03 kl. 18:27.
Citera
2015-02-03, 18:22
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Det väl inte direkt nåt att skryta med att du inte förstår.

Ja, ser du inte nu då att det är försämringar igen?

Vi tar ett exempel:

Du har tittat på FYRTIO reklamavbrott för att få 200 sms. Månadsgränsen passeras och alla dina 200 sms försvinner. Du ska då titta på ytterligare fyrtio reklamavbrott för att få tillbaka de 200 sms som du nyss hade.

Det är verkligen en försämring! Ska kunderna vara glada över det, menar du?

Jag tycker det verkar som Wifog spelat ut sin roll nu. Som nån tidigare skrev: "Det var en bra idé från början"
men...

Efter månadsskiftet nu så har jag 100 SMS och 100 minuter samtal så det blir ju inte nollställt.
Citera
2015-02-03, 18:29
Medlem
Citat:

Tänk efter bara vilka reklamsnuttar vi fått se... Är det representativt för företagen i Sverige? Intresset för att göra reklam genom Wifog verkar minst sagt svalt.

Reklamintäkterna är inte i paritet med utgifterna
eftersom Wifog har köpt in sig hos operatören TRE
och därför har man infört en 2Gb spärr per månad.

Dessutom är visas reklam som inte är relevant för
målgruppen Wifog-användare. Ett klart feltänk
och miss av Wifog. Tänk om och gör rätt nästa gång!
Citera
2015-02-03, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Du har tittat på FYRTIO reklamavbrott för att få 200 sms. Månadsgränsen passeras och alla dina 200 sms försvinner. Du ska då titta på ytterligare fyrtio reklamavbrott för att få tillbaka de 200 sms som du nyss hade.
Så vitt jag förstår är det bara påfyllningspotten som berörs. Med andra ord, redan laddade ligger kvar, och du får nya att ladda på med, genom reklamtittande, upp till det totala taket på 200.
Vore märkligt om de skulle gå tillbaka till det gamla systemet igen, fast vad vet jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Ja men va fan... MITT i att man sitter och fyller på minuterna för den här månaden: "Hoppsan! Är du säker på att du är en människa?".....
Jag håller med, den är rätt trist. Fast en orsak är antagligen att systemet försöker uppmuntra dig till att fylla på med vad du tänker använda "nu" och inte göra hela påfyllningen "nu" för att använda "om ett par veckor". Jag gör likadant, men jag förstår hur de tänkr.

Citat:
Varje månad återställer vi gränserna så att du alltid kan fortsätta att fylla på med gratis surf, prat och sms.
"Fortsätta fylla på" är ordalydelsen jag ser som mest intressant här. Jag får det till att dina påladdade minuter / SMS inte rörs. Det är potten du laddar med som återställs. Men nu spårar väl tråden ur till någon diskussion om hur jävla dum i huvudet jag är som ser det som en pott.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Efter månadsskiftet nu så har jag 100 SMS och 100 minuter samtal så det blir ju inte nollställt.
Den här diskussionen fanns när de införde förändringen. Jag hävdade att din samtals / SMS pott inte kommer nollställas efter månadsskiftet, precis så som det visat sig fungera, och att det som fylls på / förändras är laddpotterna du fyller på från. (Jag har 199 minuter kvar av min samtalstid, och därmed bara en att fylla på med.) Folk blev hemskt upprörda, mest för att jag ansåg att laddpotterna var potter, det var tydligen inte alls acceptabelt.

Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Dessutom är visas reklam som inte är relevant för
målgruppen Wifog-användare. Ett klart feltänk
och miss av Wifog. Tänk om och gör rätt nästa gång!
Jag tror inte man har speciellt mycket val i frågan. Annonsörerna verkar inte flockas direkt... Att det är "fel" annonsörer i dagsläget är vi nog överens om, men om inte "rätt" vill annonsera, då får man ta vad man kan.
B!

Edit
"Tidigare" fanns det en adress man kunde använda för att fylla på sina potter, på en annan enhet. "http://mobile-ads.wifog.com/app?msisdn=<aktuellt abbonemang's telefonnummer>" Det verkar inte fungera längre. (reklamen spelar, men det händer inget när reklamen tar slut. FireFox. Klippet kan inte spelas upp. Internet Explorer.) Eftersom appen inte fungerar på min symbian slasklur, så har jag lite svårt för att fylla på mina potter... Förlust för mig mer än WiFog kanske, eftersom jag mest haft deras nummer till SMS...
/Edit
Senast redigerad av -=Mr_B=- 2015-02-03 kl. 18:52.
Citera
2015-02-03, 18:51
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Jag tror inte man har speciellt mycket val i frågan. Annonsörerna verkar inte flockas direkt... Att det är "fel" annonsörer i dagsläget är vi nog överens om, men om inte "rätt" vill annonsera, då får man ta vad man kan.
B!

Har skrivit det tidigare att Wifogs kundbas är inte köpstarka. Jag som företagare hade inte heller lagt pengar med att annonsera via wifog.
Citera
2015-02-03, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Har skrivit det tidigare att Wifogs kundbas är inte köpstarka. Jag som företagare hade inte heller lagt pengar med att annonsera via wifog.
Köpstarka är de säkert. Men frågan är om de är villiga att spendera. Jag har ju inte ett WiFog "abbonemang" för att jag inte har råd med ett vanligt. Jag tror snarare problemet är att man har svårt och identifiera kundkretsen. Så vitt jag vet är WiFog representerat bland "alla sorters" folk. Det enda vi egentligen har gemensamt är att vi tycker gratis kan vara värt att testa. Trots att vi alla egentligen vet att man får vad man betalar för.
B!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in