2015-02-03, 11:07
Medlem
framtands avatar
Om jag tecknat mig för något under fliken "erbjudande" och ingenting dras på likviddagen, innebär detta att jag inte fick någonting tilldelat eller dras beloppet först vid tilldelning som ligger 4-6 bankdagar senare? Behöver pengarna till annat så att ligga likvid mycket längre i onödan är jag inte intresserad av.
Citera
2015-02-03, 12:30
Medlem
Har försökt att nå "sajtinställningar" under en veckas tid men har hela tiden möts av felmeddelandet: "Innehållet kan tyvärr inte visas just nu. Prova gärna igen om en liten stund!".

Har ni problem med sajten?
Citera
2015-02-03, 12:31
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Grafen över min portfölj ger olika resultat beroende på vilken period jag väljer.

"1 månad" ger att min portfölj var högst den 27e januari, medan "I år" säger den 26e...

Hej!

Jag pratade just med IT som var medvetna om ett problem som gjorde att grafen hanterar datum olika beroende på vilket tidsintervall man väljer. De har tagit ärendet vidare till våra utvecklare som snickrar på en lösning. Dessvärre är det här något vi kommer att få leva med till dess att lösningen är redo att tas i produktion.

Tack för att du tog dig tid att rapportera problemet!

Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Om jag tecknat mig för något under fliken "erbjudande" och ingenting dras på likviddagen, innebär detta att jag inte fick någonting tilldelat eller dras beloppet först vid tilldelning som ligger 4-6 bankdagar senare? Behöver pengarna till annat så att ligga likvid mycket längre i onödan är jag inte intresserad av.

Om du tecknar med företräde (med stöd av teckningsrätter) så kommer pengarna att dras på likviddagen, förutsatt att emissionsinstitutet inte försenar emissionen av någon anledning. I de här fallen uppdaterar vi erbjudandesidan så fort vi får någon sådan information.

Har du tecknat ett erbjudande utan företräde drar vi likvider så fort vi har fått besked om tilldelning. I normalfallet skriver vi inte ut likviddag i de här erbjudandena, utan det finns endast datum för sista svarsdag och ett tidsram för när tilldelningsbeskedet kommer, då vi även kommer att dra pengarna.

Är du osäker kan du alltid slå oss en signal på 08-562 250 00, så kan vi titta på ditt konto och ta reda på vad som gäller i det specifika erbjudandet.

Citat:
Ursprungligen postat av Gummisnodden
Har försökt att nå "sajtinställningar" under en veckas tid men har hela tiden möts av felmeddelandet: "Innehållet kan tyvärr inte visas just nu. Prova gärna igen om en liten stund!".

Har ni problem med sajten?

Vi ska inte ha några driftstörningar vid tillfället. På rak arm låter det sig som att ditt problem beror på att något har gått fel vid en kontokoppling eller ett kontoavslut. Det brukar vara lätt åtgärdat, bara vi får ta en titt på kontot.

Om du har möjlighet att skicka oss ett meddelande i inloggat läge eller slå oss en signal på 08-562 250 00 så hjälper vi dig självklart!

/Kristoffer, Avanza
Senast redigerad av AvanzaBank 2015-02-03 kl. 12:35.
Citera
2015-02-03, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Det blir tyvärr väldigt svårt för mig att ge ett definitiv svar på din fråga. Vår kreditavdelning genomför en kontroll av bland annat inkomst. Jag skulle spontant tro att det är svårt för dem att godkänna en kredit till dig mot bakgrund av de uppgifter som du skriver. Jag vill dock poängtera att det i vissa fall är möjligt att manuellt fylla i en blankett där man styrker vilka inkomster/utgifter man har. Det bästa vore helt enkelt att du skickade ett meddelande till oss så kan vi skicka dig rätt blanketter direkt.

Vi har tyvärr nyligen beslutat att avveckla Windows Phone-appen. Den går alltså inte längre att ladda ner men fungerar fortfarande för de som har den installerad. Anledningen till varför vi har lagt ner WP-appen är att den används av väldigt få av våra kunder, endast ett par procent, och kostnaden för att underhålla appen är relativt stor. Vi håller just nu på att se över hela vår mobila strategi och vad vi kan göra för att göra den mobila upplevelsen bättre än vad den är idag.

Jag kommer att föra vidare din feedback till vår affärsansvarig, och jag vill passa på att betona att vi följer den mobila utvecklingen noggrant med stort intresse, så utbudet kan mycket väl förändras i framtiden!

/Dan, Avanza

Grymt besviken på detta agerande. Att bromsa en växande plattform som bidrar till konkurrens på marknaden. Trodde det var detta som drev marknadsekonomier. Ni har ju en bra app klar, behåll den uppe och visa erat stöd för olika plattformar. Eller skall vi endast ha Apple och Swedbank i hela Sverige? Bromsa inte folks rätt att välja olika val och plattformar utan visa er själva ett bra föredömme Avanza.
Citera
2015-02-05, 12:05
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamatatsu
Grymt besviken på detta agerande. Att bromsa en växande plattform som bidrar till konkurrens på marknaden. Trodde det var detta som drev marknadsekonomier. Ni har ju en bra app klar, behåll den uppe och visa erat stöd för olika plattformar. Eller skall vi endast ha Apple och Swedbank i hela Sverige? Bromsa inte folks rätt att välja olika val och plattformar utan visa er själva ett bra föredömme Avanza.

Hej!

Tråkigt att höra att du är besviken. Vi måste, som alla vinstdrivande företag, ta affärsmässiga beslut baserat på hur våra kunder agerar och hur marknaden ser ut. Som företag så måste vi vara kostnadseffektiva och prioritera det som vi tror ger mest värde för våra kunder och i längden även för företaget. Det här är en viktig bit i pusslet att kunna erbjuda våra kunder högkvalitativa tjänster till ett lågt pris.

Vissa prioriteringar är svåra att göra, och vi utvärderar ständigt vad vi lägger resurser på. Självklart är vi är vi ödmjuka inför den mobila utvecklingen och dess förändring, men som det ser ut i dagsläget var det inte befogat att fortsätta utveckla vår Windows Phone-app då en väldigt liten del av våra kunder använde appen samtidigt som plattformens marknadsandel har minskat den senaste tiden.

Med det sagt stänger vi absolut inte några dörrar för framtiden.

/Kristoffer, Avanza
Citera
2015-02-05, 12:19
Medlem
KalleXLs avatar
Jag har ett nyregisterat ISK konto utan pengar hos Avanza som jag så småningom skall fyllas med några investmentbolag. Nu när börsen är övervärderad tänker jag inte köpa, utan vänta tills börsen sjunker som den rimligen bör göra inom kort och till lämplig nivå.

Pengarna ligger på Carnegies sparkonto med 1.6 och fria uttag. Det vore ju bättre att kunna ha allt under Avanzas tak men där får jag bara 1.4

Det jag inte förstår är att jag kan inte logga in på Avanzas forum. Är det en helt annan sida och hur hittar jag den och hur får jag inloggningsuppgifterna för BankID borde inte användas i ett forum. Eller?

Tacksam för tips.
Citera
2015-02-05, 12:41
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Jag har ett nyregisterat ISK konto utan pengar hos Avanza som jag så småningom skall fyllas med några investmentbolag. Nu när börsen är övervärderad tänker jag inte köpa, utan vänta tills börsen sjunker som den rimligen bör göra inom kort och till lämplig nivå.

Pengarna ligger på Carnegies sparkonto med 1.6 och fria uttag. Det vore ju bättre att kunna ha allt under Avanzas tak men där får jag bara 1.4

Det jag inte förstår är att jag kan inte logga in på Avanzas forum. Är det en helt annan sida och hur hittar jag den och hur får jag inloggningsuppgifterna för BankID borde inte användas i ett forum. Eller?

Tacksam för tips.

Hej!

Om det är forumet på Placera som du tänker på (fliken Nyheter & Analyser om du kommer från Avanzas hemsida) så krävs det att du först skapar en forumsignatur. Det här gör du genom att trycka på knappen "Registrera ny signatur", precis under inloggningsrutan för forumet.

När du skapar din forumprofil får du själv välja ett användarnamn och lösenord, som absolut inte behöver vara detsamma som det du har på Avanzas hemsida. Du kan däremot inte välja att logga in med BankID på forumet.

Tveka inte att höra av dig om du har några ytterligare funderingar!

/Kristoffer, Avanza
Citera
2015-02-05, 12:53
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Hej!

Om det är forumet på Placera som du tänker på (fliken Nyheter & Analyser om du kommer från Avanzas hemsida) så krävs det att du först skapar en forumsignatur. Det här gör du genom att trycka på knappen "Registrera ny signatur", precis under inloggningsrutan för forumet.

När du skapar din forumprofil får du själv välja ett användarnamn och lösenord, som absolut inte behöver vara detsamma som det du har på Avanzas hemsida. Du kan däremot inte välja att logga in med BankID på forumet.

Tveka inte att höra av dig om du har några ytterligare funderingar!

/Kristoffer, Avanza

Tack. När jag gick in på sidan Nyheter&Analyser bad man mig att ange verifieringskoden. Jag har inte fått något mejl med verifieringskoden från Avanza igår när jag fyllde i alla detaljer?
Citera
2015-02-05, 13:24
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Tack. När jag gick in på sidan Nyheter&Analyser bad man mig att ange verifieringskoden. Jag har inte fått något mejl med verifieringskoden från Avanza igår när jag fyllde i alla detaljer?

Hej,

Det är skillnad på inloggningen till ditt Avanza-konto och inloggningen till forumet på Placera. För att logga in med användarnamn och lösenord på hemsidan (till ditt Avanza-konto) så måste du först aktivera inloggningsmöjligheten. Det gör du med hjälp av en verifieringskod. Koden ska du ha fått hemskickad i brevlådan per post strax efter att du registrerat ditt konto. För att aktivera så slår du inte dina vanliga inloggningsuppgifter på sajten, när du har tryckt på "logga in" så kommer du få upp en ruta där du får slå in din verifieringskod. När du slagit in koden en gång så har du låst upp möjligheten att logga in med användaruppgifter även i framtiden. Självklart så går det även utmärkt att logga in med BankID om man vill det.

Om du istället vill logga in på forumet som Placera tillhandahåller så gör du det med med dina inloggningsuppgifter som du själv valt för forumet. Första gången som du registrerar dig på forumet så måste du aktivera ditt konto. Du aktiverar ditt forumkonto genom att klicka på aktiveringslänken som finns i det mail som du får från Placera då du registrerat dig.

Återkom gärna om du har fler frågor eller funderingar eller om problemet kvarstår!

/Dan, Avanza
Citera
2015-02-05, 15:28
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Hej,

Det är skillnad på inloggningen till ditt Avanza-konto och inloggningen till forumet på Placera. För att logga in med användarnamn och lösenord på hemsidan (till ditt Avanza-konto) så måste du först aktivera inloggningsmöjligheten. Det gör du med hjälp av en verifieringskod. Koden ska du ha fått hemskickad i brevlådan per post strax efter att du registrerat ditt konto. För att aktivera så slår du inte dina vanliga inloggningsuppgifter på sajten, när du har tryckt på "logga in" så kommer du få upp en ruta där du får slå in din verifieringskod. När du slagit in koden en gång så har du låst upp möjligheten att logga in med användaruppgifter även i framtiden. Självklart så går det även utmärkt att logga in med BankID om man vill det.

Om du istället vill logga in på forumet som Placera tillhandahåller så gör du det med med dina inloggningsuppgifter som du själv valt för forumet. Första gången som du registrerar dig på forumet så måste du aktivera ditt konto. Du aktiverar ditt forumkonto genom att klicka på aktiveringslänken som finns i det mail som du får från Placera då du registrerat dig.

Återkom gärna om du har fler frågor eller funderingar eller om problemet kvarstår!

/Dan, Avanza

Tack Dan. Med posten idag fick jag min verifieringskod så nu är jag inloggad. Både här och där.
Citera
2015-02-05, 21:15
Medlem
nins avatar
Jag har precis ökat mitt månadssparande. Jag behöver inte godkänna någon ny autogiro från min bank för den ökade överföringen utan det sköter sig av sig själv?
Citera
2015-02-06, 09:16
Bannlyst
Webbtjänsten är tyvärr inte tillgänglig

Vi beklagar detta och ber dig försöka igen lite senare.

Katastrof, jag antar att ni ersätter eventuella förluster pga detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in