2015-03-02, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Jag antar att du syftar på orderläggningen i fonder. Det var lite strul på morgonen med köp/sälj/byt-order i fonder via sajten. Vi hade ett systemmeddelande på sidan som informerade om det hela samt det gick bra att lägga order via mäklarbordet. Sedan en tid tillbaka fungerar det återigen via vår sajt att lägga köp-/säljorder.

Jag är osäker på vad du menar med att vi ligger flera dagar efter Swedbank samt Folksam, återkom gärna med lite mer information så ska jag hjälpa dig på bästa sätt!

/Dan, Avanza

Nu kollade jag och det är samma datum. Tyckte jag såg 2/3 tidigare men det står samma datum på alla nu. Då ligger folksam inte före.
Citera
2015-03-02, 18:32
Medlem
annanmedlems avatar
Jag antar att Vodo menar kursuppdatering?

Om den ligger efter antar jag att det inte är Avanzas fel.

Själv har jag någon skruttig Rysslandsfond som oftast ligger efter rätt mycket.

https://www.avanza.se/fonder/om-fonden.html/230508/danske-invest-russia-a
Citera
2015-03-02, 18:34
Medlem
Nya iOS-appen. Status update?
Citera
2015-03-02, 21:33
Medlem
Niogios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Nya iOS-appen. Status update?

Undrar jag med! Nordnet släppte i dagarna sin. Jobba Avanza!
Citera
2015-03-03, 10:28
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niogio
Undrar jag med! Nordnet släppte i dagarna sin. Jobba Avanza!

Hej!

Vi är absolut medvetna om att Nordnet släppte sin app i förra veckan och vi jobbar för fullt med att utveckla och kunna leverera vår nya app till sommaren. Vi har i dagsläget inte något datum spikat för release, men vi kommer att gå ut med mer information då det börjar närma sig.

Självklart så hoppas jag att vår app kommer bli bättre än Nordnets!

/Dan, Avanza
Citera
2015-03-03, 16:14
Medlem
Alltså.

Varför visar nuvarande värde på OMXS30 olika på Kontoöversikt och Börsen idag?

Börsen idag visar t.ex. -1.05% just nu både i sidhuvudet och i grafen, medan Kontoöversikten visar -0,94% i sidhuvudet.
Citera
2015-03-03, 16:28
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User1980
Alltså.

Börsen idag visar t.ex. -1.05% just nu både i sidhuvudet och i grafen, medan Kontoöversikten visar -0,94% i sidhuvudet.
Min visar samma. -1.09%
Citera
2015-03-03, 16:43
Medlem
Rubrik01s avatar
Avanza:s system för deltagande i emissioner är riktigt obra ur aspekten att det inte går att bekräfta att man har fyllt i rätt. Man kan klicka på visa/ändra men då måste man göra om hela proceduren igen.

Hos tex. Nordnet så ser man att man har tecknat för tex. 100 Akelius när man är inne på rätt ställe på sajten.

Detta är det absolut mest irriterande med Avanza:s sajt enligt mig.

Jag har börjat skärmdumpa precis innan jag jag klickar på "skicka in"-knappen för att kunna bekräfta att jag fyllt i rätt. Det funkar men är onödigt omständligt.
Citera
2015-03-03, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User1980
Alltså.

Kan ha varit cache i webbläsaren.
Citera
2015-03-03, 19:40
Medlem
Niogios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Vi är absolut medvetna om att Nordnet släppte sin app i förra veckan och vi jobbar för fullt med att utveckla och kunna leverera vår nya app till sommaren. Vi har i dagsläget inte något datum spikat för release, men vi kommer att gå ut med mer information då det börjar närma sig.

Självklart så hoppas jag att vår app kommer bli bättre än Nordnets!

/Dan, Avanza

Det är jag inte orolig för. Enligt mig slår ni Nordnet på de flesta punkter, framförallt webben. Ser fram emot appen!
Citera
2015-03-04, 00:08
Medlem
DemocracyNows avatar
Erbjuder Avanza någon funktionalitet som låter en återbalansera sitt innehav på ett smidigt sätt? Säg att jag månadssparar 5000 kr i fördelat över två fonder. Kan jag välja att låta Avanza köpa andelar i fonderna så att jag håller mig så nära en bestämd kvot som möjligt? Om inte så borde ni implementera det.
Citera
2015-03-04, 11:03
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemocracyNow
Erbjuder Avanza någon funktionalitet som låter en återbalansera sitt innehav på ett smidigt sätt? Säg att jag månadssparar 5000 kr i fördelat över två fonder. Kan jag välja att låta Avanza köpa andelar i fonderna så att jag håller mig så nära en bestämd kvot som möjligt? Om inte så borde ni implementera det.

Hej!

Det är tyvärr inte någon funktion som vi har i dagsläget. Jag ska absolut ta vidare förslaget till vår produktägare och till våra utvecklare. Det är ett intressant förslag och det hade säkert varit en hel del av våra kunder som hade funnit funktionen användbar.

Tack för att du delar med dig av dina tankar

/Dan, Avanza
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in