2015-02-02, 19:55
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Men alltså det finns ju en hel del precis lika ohistoriska vagnar som funnits längre än WTE, t.e.x fv215b och dess kamrat TD

FV215b heavyn kommer försvinna inte sett något om TDn.
Citera
2015-02-02, 20:50
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Ja allt över den är ju fantasi i det trädet, Maus undantaget då som faktiskt fanns i två exemplar, men E75 och E100 var ju bara pappersprodukter med undantag för ett stackars chassi, Jpz E100 inte ens det, den är ju lika illa som WTE.

Jag har inget mot att man kör historiskt korrekt - jag har pysslat med reenactment och historia i snart 25 år - men nu gör dom ju inte den grejen utan tänjer på gränserna och då tycker jag inte att man kan ändra sig "midway" och bara på ett par punkter liksom. Framförallt inte när många redan har vagnen.
Nu kör man ju inte wwII fullt ut när det finns vagnar som E110 serien och IS7 bland annat, men kör på det då och fortsätt på det spåret.

Waffenträgers är dock inte helt inkorrekta, Krupp tillverkade flera olika modeller men dom dubblade som artillerivagnar också.

Enligt notisen från WG så skulle WTE försvinna men jag tror inte det var någon direkt anledning given, bara en kryptisk notis om att dom inte avslöjade ersättaren ännu, mer än att det inte var något man skulle hitta på nätet med ett par klick. Ännu en fantasivagn?
Serb gillar väl den inte, du vet väl vad som sades när den släpptes "nu har tyskarna äntligen fått en bra vagn" och som alla vet gillar inte serb tyska vagnar

det fanns 1 maus, 2 halv klara, ryssarna byggde i hopa tornet och chassit sen och satte den i kubinka museet

sedan så var ju entwicklung serie på tal om ett bra tag, e50 skulle ersätta panthern och tigern(typ standard tanken), e75 skulle ersätta köningstiger, e25 skulle ersätta pz3 och pz4 och e10 skulle typ ersätta hetzern/pz38t

skulle vara en ny standardisering ju, visst dom fanns inte, men dom "var på väg" :P

och borsig är ju inget påhitt heller
http://galeri8.uludagsozluk.com/477/rheinmetall-borsig-waffentrager_708427.jpg
http://henk.fox3000.com/38t/38D/23.jpg
http://ftr.wot-news.com/wp-content/uploads/2013/09/150.jpg

och just waffenträger är väl bara typ "Weapon carriers" så typ öppna vagnar med en kanon som kan rulla

jag är nöjd om dom tar bort waffene100 och ger mig p1500 monster som tier 12 i stället :P

nä men när dom ändå hittar på, varför inte en TD med maus kanon och långsamma reload och samma armor(utan den fåniga weakspotten i mitten) och självklart bara 1/3 av höjden
Citera
2015-02-02, 21:25
Medlem
Ace Venturas avatar
Att dom tar bort FV215b är helt ok för mig. Enda tier X jag sålt. Så jävla kass att lira med. Men resten är bara pissgnäll. WTF, E100 osv. Kan man inte skjuta ut dem med iaf en tier IX så borde man börja om från börja och lära sig spelet från grunden. Så det så. Obj 268 kan de också ta bort. Eller iaf straffknulla i ett garage utan värme i Sibirien. Bara som bestraffning för alla vedervärdiga matcher jag haft i den.

Nåväl, hamnade f.ö. just i en match med 93% winchance. 93%!!? Har nog aldrig sett över 90 tidigare? Som tur var åt mitt håll. Tycker faktiskt synd om motståndarna. Alla i princip vita mot enbart lila, blå och mörkgröna. Matchen var över på mindre än 3 min. 15-0.
MM.... working as intended.
Citera
2015-02-02, 22:14
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Nåväl, hamnade f.ö. just i en match med 93% winchance. 93%!!? Har nog aldrig sett över 90 tidigare? Som tur var åt mitt håll. Tycker faktiskt synd om motståndarna. Alla i princip vita mot enbart lila, blå och mörkgröna. Matchen var över på mindre än 3 min. 15-0.
Hade en match häromdagen med 95% och vet du vad...på nåt djävla sätt lyckades tomaterna i andra laget sätta upp en försvarslinje och hålla den tills halva mitt lag hade kört runt och attackerade bakifrån, sluta typ 15-6, lite hakdroppande att se en 40% fullständigt spöa skiten ur en 60%.
Citera
2015-02-03, 00:07
Medlem
Skarphedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Haha, vilken tier rörde det sig om? Den mest udda seger jag varit med om var en match med 17 % vinstchans på Malinovka (tier 6). Antagligen måste motståndarna fått hybris utav bara helvete för halva deras lag stormade över det öppna fältet genast matchen började och så gick det som det gick.
Citera
2015-02-03, 00:26
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Hade en match häromdagen med 95% och vet du vad...på nåt djävla sätt lyckades tomaterna i andra laget sätta upp en försvarslinje och hålla den tills halva mitt lag hade kört runt och attackerade bakifrån, sluta typ 15-6, lite hakdroppande att se en 40% fullständigt spöa skiten ur en 60%.
vissa 60% paddar stats bara, jag spöar väldigt många super unicums one on one, men dom som paddar kör nästan alltid i platoon, och ligger bakom lemming tåget och pungar ut guld skott så när man möter dessa ensamma så är dom ungefär som en 1000wn8 skulle jag gissa?

men finns så klart undantag som är sjukt bra
Citera
2015-02-03, 00:36
Medlem
Kebabsugers avatar
någon som kommer försöka få object 260 här? EJ ? :P
jag kommer inte försöka, kommer kanske gå efter den tredje vagnen, men 20000 skada och blocka e mot e fan mycket, jag har fått 35000+ med maus förr i tiden, men nu när ALLA bara laddar guld känns denna jobbig!!

8000 i spotting dmg,

arty verkar så där, beror på vilken tier, men leffe eller fv304, dvs t5 el t6 så är det inte så svårt, men känns som man måste köra typ 8000 i skada med arty i t10 för att komma högst med exp

medium att döda 3! TD som är minst 1 tier högre...
kommer bli en mardröm att bara få tre motståndare som spelar TD och som är 1 tier högre och sedan skall man döda dom och inte låta någon annan få killsen

att få 10 000 i skada med TD är kanske inte heller så lätt, man får hoppas motståndarna har 10 maus så där finns gott om HP att plocka från andra laget så ingen snor ens skada

men tror ändå dom mest aktiva klanerna kommer fuska, dom kommer låta sina bästa spelare först så dom syns att dom fixat dom
Citera
2015-02-03, 07:02
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
Serb gillar väl den inte, du vet väl vad som sades när den släpptes "nu har tyskarna äntligen fått en bra vagn" och som alla vet gillar inte serb tyska vagnar

det fanns 1 maus, 2 halv klara, ryssarna byggde i hopa tornet och chassit sen och satte den i kubinka museet

sedan så var ju entwicklung serie på tal om ett bra tag, e50 skulle ersätta panthern och tigern(typ standard tanken), e75 skulle ersätta köningstiger, e25 skulle ersätta pz3 och pz4 och e10 skulle typ ersätta hetzern/pz38t

skulle vara en ny standardisering ju, visst dom fanns inte, men dom "var på väg" :P

och borsig är ju inget påhitt heller
http://galeri8.uludagsozluk.com/477/rheinmetall-borsig-waffentrager_708427.jpg
http://henk.fox3000.com/38t/38D/23.jpg
http://ftr.wot-news.com/wp-content/uploads/2013/09/150.jpg

och just waffenträger är väl bara typ "Weapon carriers" så typ öppna vagnar med en kanon som kan rulla

jag är nöjd om dom tar bort waffene100 och ger mig p1500 monster som tier 12 i stället :P

nä men när dom ändå hittar på, varför inte en TD med maus kanon och långsamma reload och samma armor(utan den fåniga weakspotten i mitten) och självklart bara 1/3 av höjden

Jag vet inte om Rheinmetal någonsin byggde någon WT, den i första länken är väl en Krupp?

EDIT// Nej det byggdes aldrig någon RHM Borsig WT, den fanns bara som idé och med en hel del skisser som alla såg olika ut och inget verkar stämma med den design som spelet använder sig av. Projektet skrotades utan att någon vagn byggts, däremot byggde Krupp flera olika Waffenträgers men dom ser helt annorlunda ut, så Borsig är också ren fantasi.
Nästa vagn är också den fantasi och fanns kanske endast som en enda skiss.

Faktum är att trädets historiska korrekthet slutar med Sturer Emil.
Senast redigerad av Grishnac 2015-02-03 kl. 08:02.
Citera
2015-02-03, 08:16
Medlem
Grishnacs avatar
Gårdagens panndunk:

Kör lite i den underbara ELC´n, har gjort det ett tag och lyckats skrapa ihop iaf två streck på pipan, det är en underbar vagn när man kommer in i det och den genererar ju otroliga wn8 resultat också.
Så igår då, hamnar i ett riktigt jädra soplag på Himmelsdorf, ingen med en winrate på över 48%, jag tänker att här kan man nog skrapa ihop lite gratispoäng.

Jodå, jag drar ut på järnvägsspåren och gluttar vid ett hörn, en Hellcat dammar ut och genar över området så han får en sippa rakt i midjan, stannar och funderar på vad fan det där var och försöker sikta på mig, jag drar bakom en byggnad och väntar på att bli "unspottad" varpå jag smyger fram och klyver honom på mitten eftersom han fortfarande står kvar mitt i området.

Sedan fortsätter det i den stilen, en KV får smaka på sidescraping och dör av en salva i rumpan, men till slut har fiendens lilla leopard smugit till vår bas för att försöka cappa, med sig har han en vk. Fort som fan tillbaka till basen, ser att leo står vid ett hus väster om kyrkan vid basen så jag går runt huset för att komma bakom.......kommer upp bakom, blir spottad men han reagerar inte....drömläge, fort nu bara lite närmare så att jag inte missar.......full fart och så...."badabooom" - jag dammar rakt in i röven på den lilla leon och självdör.....

Vafan!!!

Men skall inte vara för kaxig.
Citera
2015-02-03, 10:47
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpheden
Haha, vilken tier rörde det sig om?
Kommer inte ihåg? Körde nya engelska motsvarigheten till Wolverine och var längst ner på "shit list"... så 5-6 eller 6-7 kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
Någon som kommer försöka få object 260 här? EJ ? :P
jag kommer inte försöka, kommer kanske gå efter den tredje vagnen, men 20000 skada...
Är du på riktigt? Är ett av kraven verkligen att man skall åsamka 20.000 i skada!? Tjena...
(Det motsvarar 10 st tier IX-X vagnar med 2.000 hp's var som man ska knäcka själv? Lycka till).

Det vore nog skoj att få in de där specialvagnarna i garaget men just nu har jag inte riktigt energin att jaga efter dem. Istället drar jag bara igång mina missions och ibland blinkar det till. Då har jag tydligen klarat av något så då kan jag klicka igång nästa uppdrag. Fast utan att bry mig har jag ändå klarat av de flesta uppdragen för heavy's, TD,s och artys tror jag. Meds och lights verkar värre. Där ser det ut som jag fastnat några missions in bara.

Men, som sagt. Nu snackar vi bara om första vagnen och vad är det... 3 eller 4 till med svårare och svårare krav? Till slut är vi alltså uppe på 20.000 i damage? På beställning? Hej å hå....

Någon som lyckats att få STUGen ännu? Kanske t.o.m. nästa vagn också? Är det värt besväret?
Senast redigerad av Ace Ventura 2015-02-03 kl. 10:50.
Citera
2015-02-03, 10:54
Medlem
Grishnacs avatar
Notering från FTR:

Citat:
"The potential (not completely agreed, but very likely) replacement for the WT E-100 is Waffenträger Panther with a MASSIVE 15cm gun (very long, L/64 or so). No autoloader, very thin armor. As for the shape, as far as I could see there were several variants, one of which is practically identical to the current ingame GW Panther. Just think GW Panther with longer gun, that’s a TD and not an artillery. The gameplay will be similiar to the WT PzIV.

The plans are historical, it’s not a fake – they were found in Bundesarchiv. Saw them, don’t have them and wouldn’t publish them even if I did (not my property).
"

Så vi får en WT Panther istället, som dom hittat i Bundesarchiv vilket innebär att det inte finns något fungerande exemplar och säkert aldrig funnits. Hur är det bättre än WTE?
Citera
2015-02-03, 12:46
Moderator
Arne.Ankas avatar
Denna som tier 10 istället för våfflan

https://www.flickr.com/photos/deckarudo/6220742208/in/set-72157627714786043
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem