Citat:
Ursprungligen postat av
larsingvarsfru
Att leva som separerade inom äktenskapet är inte ovanligt, dock skulle jag inte stå ut med det.
Men som separerade får man räkna med att den andra parten när som helst kan ha funnit sig en ny kärlek. Det tycker inte jag är otrohet, men har du ett kasst äktenskap och har en relation bakom ryggen på den andre är det det. Rent juridiskt är det förmodligen inte så enkelt. Vad väger en muntlig överenskommelse i rätten om den andre inte har förstått eller ens påstår ha hört den? Nu ser väl inte svensk lagstiftning lika hårt på beteendet som i andra länder och tur är det.
Trohet/otrohet regleras inte överhuvudtaget juridiskt i Sverige .. Det är inte olagligt här och påverkar vare sig vårdnad eller rättigheter vid bodelning etc...
Citat:
En sak ska då alla ha klart för sig, har du raserat en hel värld för någon, tagit ifrån personen allt av värde genom ditt beteende, får du banne mig passa dig. Arrogans, uttalad lycka, kaxighet och med krav forcerande beteende hör inte hemma i kontakten med den fördelade som sakta inser den ena förlusten efter den andra. Diskretion och noga avväga alla beslut är av vikt, hur snäll den andre personen än må vara. Alla kan explodera och helt tappa sansen. Det kan vara en gris, en svartsjuk idiot, ett labilt psycho, en bönande lipsill, men kom ihåg att det var du som satte kniven i hjärtat på stollen och vred om och vred om.. Vill man komma ur något snyggt får det ta tid, ett pris.
Vill man komma ur något med livet i behåll menar du och framställer det som om det skulle vara okej för karlar att mörda sina fruntimmer för att de slutar dadda deras egon och ta hand om deras känslor..
Citat:
Jag hade dock inte flyttat in till MR med kattavel, hundar?, barn och aktiviteter 24/7, utan skaffat mig något eget en tid och därefter köpt något gemensamt. Känns alldeles för mycket 190 knyck.
Du vet väl vare sig hur länge de haft ett förhållande eller hur länge de varit inställda på att flytta ihop ...
Och själv hade jag nog flyttat i 190 knyck när exet började bete sig som en idiot ...