2015-02-02, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ibumitin
Man blir förvånad över kvinnor i sådana här situationer. Hon kunde ju valt att sköta detta snyggt för alla inblandade parter, nu gjorde hon inte det. Sedan är det givetvis inte OK att ta någon av daga.

Tillhör ytterligheterna på dåligt skött separation skulle jag säga.

Men för en radikal feminist på Vänsterns ytterkant så är det viktigare ATT stå på barrikaderna och kasta skit, än att fråga sig VEM och VARFÖR det är man kastar skit på.

Det är väl lite slutsatsen av det lilla vi vet.
Citera
2015-02-02, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det var ett ändrat beteende* så jag får för mig att US var som vilken farsa som helst, men som fick bära sorgen av tre över jul, medans TS skadeglatt uppdaterar Facebook och ligger med en annan.
Klart han kan blivit helt knäckt av detta "feminist"-beteende. Egoism på hög nivå säger jag.

Hur barnen firade julen vet vi ingenting om. Kanske den första julen på länge utan bråk och fylla?

US firade julen ensam hemma med mat och dryck, enligt hans fejja. Så "att bära sorgen av tre över jul" vet jag inte var du hämtat. Han tyckte nog mest synd om sig själv.
Citera
2015-02-02, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur barnen firade julen vet vi ingenting om. Kanske den första julen på länge utan bråk och fylla?

US firade julen ensam hemma med mat och dryck, enligt hans fejja. Så "att bära sorgen av tre över jul" vet jag inte var du hämtat. Han tyckte nog mest synd om sig själv.

Han bodde med barnen, han fick ta deras känslor och bära både ensam och när barnen var där. Hon låg med en annan under tiden och uppdaterar Fejjan. Tror du barnen var hemma hos MR ?

Julen är lång så du får specifiera när han var ensam exakt och inte bara vräka ur dig massa luddigt skitsnack.
Citera
2015-02-02, 12:48
Medlem
Citat:
Han bodde med barnen, han fick ta deras känslor och bära både ensam och när barnen var där. Hon låg med en annan under tiden och uppdaterar Fejjan. Tror du barnen var hemma hos MR ?

Julen är lång så du får specifiera när han var ensam exakt och inte bara vräka ur dig massa luddigt skitsnack.

Han var ensam de dagar han inte hade barnen.
Citera
2015-02-02, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han var ensam de dagar han inte hade barnen.

Helt ointressant han bar frustrationen för alla tre hela tiden.
Det viktiga är uppgiften om US beteende
Citat:
Kvinnan ska ha anförtrott sig till flera personer och berättat att mannen ändrat sitt beteende efter separationen och plötsligt uppträtt aggressivt.
Vilket betyder att det varit frågan om en högst normal relation innan, och att dina hitte-på-teser om våld och bråk skall tas med två grabbnävar salt som ett försök till trådsanning.

Skall det vara så jävla svårt att inte väga in sin politiska agenda i varenda inlägg, det här är ABoK, fakta går främst, personliga åsikter tar du med smågrabbarna i FoJ.
Citera
2015-02-02, 13:07
Medlem
Många i tråden gör sina spekulationer till "sanningar"...
Kan vi inte bara konstatera att:'
- Det är inte känt hur förhållandet var innan parterna valde att separera
- Det är inte känt när de "gjorde slut"
- Det är inte känt när BO inledde ny relation, men hon tycks ha varit en väldigt korrekt person.
- Det ÄR känt att MGM finns reggad på en dejtingsida där han söker nytt förhållande

Huruvida BO inlett ny relation innan paret "gjort slut" är rena spekulationer, även om det skrivs som sanningar här i tråden att hon varit otrogen.
Om man inlett en separation och råkar träffa en ny person och blir förälskad, hur ska man göra då? Säga till den nya personen att "jag är visst kär i dig, men jag måste vänta tills det gått tillräckligt lång tid för att godkännas av flashback innan vi kan börja dejta"? Är inte outandet på facebook snarare ett "bevis" för att BO inte ansett sig ha något att dölja och smussla med?
Det moraliseras friskt över BO:s nya relation, men MGM satt uppenbarligen inte och väntade utan själv sökte en ny relation, är inte det lika fel av honom i sådana fall?
Vad barnen tyckt om det hela är ytterligare en sådan sak som vi faktiskt inte kan ha någon aning om. Det är två barn som mist sin ena förälder, på sannolika skäl av den andra förälderns hand, de bör lämnas utanför alla spekulationer.
Citera
2015-02-02, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamparep
- Det är inte känt när BO inledde ny relation, men hon tycks ha varit en väldigt korrekt person.
- Det ÄR känt att MGM finns reggad på en dejtingsida där han söker nytt förhållande

Huruvida BO inlett ny relation innan paret "gjort slut" är rena spekulationer, även om det skrivs som sanningar här i tråden att hon varit otrogen.
Om man inlett en separation och råkar träffa en ny person och blir förälskad, hur ska man göra då? Säga till den nya personen att "jag är visst kär i dig, men jag måste vänta tills det gått tillräckligt lång tid för att godkännas av flashback innan vi kan börja dejta"? Är inte outandet på facebook snarare ett "bevis" för att BO inte ansett sig ha något att dölja och smussla med?
Det moraliseras friskt över BO:s nya relation, men MGM satt uppenbarligen inte och väntade utan själv sökte en ny relation, är inte det lika fel av honom i sådana fall?
Vad barnen tyckt om det hela är ytterligare en sådan sak som vi faktiskt inte kan ha någon aning om. Det är två barn som mist sin ena förälder, på sannolika skäl av den andra förälderns hand, de bör lämnas utanför alla spekulationer.

Tack för ett sansat inlägg! Skön motvikt till alla mer eller mindre vilda spekulationer i denna tragedi.
Citera
2015-02-02, 13:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hamparep

Håller helt med. Vi vet inte ett dugg om det ena eller andra. Man kan visserligen spekulera om sånt som kan ha relevans, men det här går över gränsen mot bakgrund av hur lite fakta som finns.
Citera
2015-02-02, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibumitin
Man blir förvånad över kvinnor i sådana här situationer. Hon kunde ju valt att sköta detta snyggt för alla inblandade parter, nu gjorde hon inte det. Sedan är det givetvis inte OK att ta någon av daga.

Hur vet du att hon inte skötte det snyggt? Anledningen att hon följde med ex-maken till bryggan var kanske just för att hon ville sköta det snyggt, vilket ledde till hennes död. Det är väl för sjutton maken som inte skött det snyggt? Eller vad vill du kalla detta mord för?
Citera
2015-02-02, 14:07
Medlem
Citat:
Det var ett ändrat beteende* så jag får för mig att US var som vilken farsa som helst, men som fick bära sorgen av tre över jul, medans TS skadeglatt uppdaterar Facebook och ligger med en annan.
Klart han kan blivit helt knäckt av detta "feminist"-beteende. Egoism på hög nivå säger jag.

Du vet väl inte hur det har skötts och vad som hänt och inte hänt dem emellan? Anledningen att TS följde med US till bryggan var kanske för att hon ville sköta avslutet snyggt. Det kostade henne livet. Troligen har US varit våldsam mot henne även före detta mord, kanske i så stor omfattning att hon var tvungen att fly fältet och fick flytta in hos den nya mannen.

Sen vill jag upplysa dig om att det inte finns något likhetstecken mellan feminism och egoism. Detta är två helt olika ord som betyder olika saker.
Citera
2015-02-02, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Ouch. "Stackars" mannen. Enskild firma, villa och inget äktenskapsförord.

Alla tillgångar i firman lär ingå i bodelningen.

Där rök bostad trygghet pensionsspar (beroende på lösning i firman) etc.

Hans liv skulle troligen krossats av det här.

Hmmmm. Här åkte motivet upp en aning för min del.

Ojdå säger jag bara. Ojdå.

Det i kombination med pappren som skickades insamband med att hon hittades... Ajajaj.

Är du på riktigt?

Det finns inga motiv till att mörda någon.

Självklart har dom tillsammans byggt upp sitt liv. Lika självklart är det att man delar allt.
Citera
2015-02-02, 14:19
Medlem
Quarrels avatar
Villan köptes av TS och US 2004-11-29 till ett pris om 2.000.000 kr, hälften var. I samband med köpet intecknades villan för 999.600 kr. 2006-07-24 intecknades den för 170.000 kr, 2007-10-01 för 115.000 kr och 2011-07-18 för 150.000 kr.
Källa: Fastighetsregistret

Slutpriset på en likadan villa i samma kvarter 2013-03-20 var 3.200.000 kr. http://www.booli.se/bostad/villa/sigtuna/liegatan+10/1321261

Jag har svårt att tro att någon av makarna hade svårt att överta villan ensam.
Senast redigerad av Quarrel 2015-02-02 kl. 14:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in