2015-01-13, 13:43
Medlem
lemon99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hampz94
Det är väll trevligt med en hel vecka i paradiset

Det är alldeles för trevligt i Amsterdam, har man lite bristande karaktär som jag så får man se till att stanna som längst tre dagar i rad om man vill komma hem levande
Citera
2015-01-13, 18:37
Medlem
Tommess avatar
Hallå!

Ska åka ner till amsterdam den 11 mars och stanna till 15. Onsdag till söndag, med 3 polare.

Har varit där för 3 år sedan, men då var vi så små så vi dog efter första jointen och la oss på hotellet.

Vi är alla i 20 års åldern och söker ett motell/hotell lokaliserat precis i centrum (gärna ledsplein, eller nära centralstation) där rökning är tillåten på rummen och gärna 2-300 kr per person/natt.

Söker dessutom coffeshops/barer med lite hiphop stuk.

Mvh
Citera
2015-01-14, 21:36
Medlem
Tack för tipsen!! Får se om den blir någon dag i någon annan stad. Dessa två kommer att testas

-Vlaamse Fries (Bästa munchies man får tag på, köp en kingsize strut och sätt dig vid någon kanal och ät.)

-Ricks Coffeeshop & Pub, en pub och en coffeeshop just utanför RLD, gå först in till coffeeshopen och plocka på dig ett gram av amnesia haze eller snow white, sen till nästa dörr på gatan vilket är puben, sitt på övre våningen och rulla en spliff medan du har en kall öl vid bordet och lyssna på bra punkrock.
Citera
2015-01-14, 23:58
Medlem
Tjena har varit i Amsterdam 2012, 2013, 2014.
Har ni några frågor är det bara ställa dem så försöker jag svara
Citera
2015-01-15, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommes
Hallå!

Ska åka ner till amsterdam den 11 mars och stanna till 15. Onsdag till söndag, med 3 polare.

Har varit där för 3 år sedan, men då var vi så små så vi dog efter första jointen och la oss på hotellet.

Vi är alla i 20 års åldern och söker ett motell/hotell lokaliserat precis i centrum (gärna ledsplein, eller nära centralstation) där rökning är tillåten på rummen och gärna 2-300 kr per person/natt.

Mvh

Kan rekommendera coffeshop GOA.
Deras standard meny.. brukar variera ibland:
http://www.coffeeshopmenus.org/GOA/Menus/GOA.html
Citera
2015-01-20, 10:45
Medlem
Tjena!
Nu är de så att denna lyckliga kille ska till Amsterdam 3-8 Februari, för första gången.
Och har kollat runder lite på olika coffeshops över nätet, och hittade då Pink Floyd coffeshop.
Är de någon som har koll på om den fortfarande har öppet?
Och ifall inte, finns där någon coffeshop med ett rock/metal tema?
Tacksam för svar, Mvh.
Citera
2015-01-23, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommes
Hallå!

Mvh

Så lat kan du inte vara att du inte ens läste första inlägget på tråden.
Gå dit och läs förhelvete, sen ställ dina frågor om du inte hittar svar.
Blir tröttsamt när varje newbie kommer hit och gör samma misstag och inte läser första inlägget.
(FB) Amsterdam ´15
Citera
2015-01-26, 21:41
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Så lat kan du inte vara att du inte ens läste första inlägget på tråden.
Gå dit och läs förhelvete, sen ställ dina frågor om du inte hittar svar.
Blir tröttsamt när varje newbie kommer hit och gör samma misstag och inte läser första inlägget.
(FB) Amsterdam ´15

Fyfan vilken dryg, oskön jävla pajas du verkar vara. Du verkar behöva öka din gräskonsumption för att lugna nerverna lite.

Har funderat lite på att åka ner till Amsterdam med en vän och söka jobb i år. Hur ser jobbmöjligheterna ut på t.ex. coffeeshops för svenskar som inte kan språket? Kan det vara möjligt att få jobb på någon odling i området kring Amsterdam eller hur ser det ut på det planet?

Jag har besökt Amsterdam två gånger tidigare och har vid båda tillfällena träffat svenskar som jobbat på olika coffeeshops, så borde ju inte vara så svårt att fixa ändå?

Hur mycket pengar bör man ha med för att klara av att leva där under tiden man söker jobb?
Citera
2015-01-27, 16:06
Medlem
RuckaRuckaAlis avatar
Hur brukar vädret vara i Amsterdam i April?
Citera
2015-02-02, 03:45
Medlem
KryddAs avatar
Jag funderar på en resa till amsterdam igen nu i vår, typ 4-5 nätter. Jag har googlat runt lite efter prisvärda alternativ på boende för 2 personer. Ett krav är att man kan röka cannabis på rummet (vid fönster eller dylikt), alternativt att de har en terrass/balkong där man får röka cannabis. Jag är INTE ute efter ett vandrarhem med delad sovsal.

Det är ju en stor fördel om det är ganska centralt till coffeeshops och nattliv, men då de har så bra spårvagnar i Amsterdam kan vi nog stå ut med att bo några minuters resa från de "roliga" ställerna, om pris och standard på boendet är bättre. Resan är såklart enbart till för att festa och röka på som sjutton.

Tips?
Citera
2015-02-02, 03:46
Medlem
KryddAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuckaRuckaAli
Hur brukar vädret vara i Amsterdam i April?

När jag var där i April för några år sedan var vädret helt sjukt bra. Hade inga shorts med mig så fick faktiskt köpa både det och shades där. Men vi kanske ha tur? Jag vet inte.
Citera
2015-02-02, 07:53
Medlem
tvivales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunkansikte
Tjena!
Nu är de så att denna lyckliga kille ska till Amsterdam 3-8 Februari, för första gången.
Och har kollat runder lite på olika coffeshops över nätet, och hittade då Pink Floyd coffeshop.
Är de någon som har koll på om den fortfarande har öppet?
Och ifall inte, finns där någon coffeshop med ett rock/metal tema?
Tacksam för svar, Mvh.

Pink Floyd shopen finns tyvärr ej längre, den togs över och döptes om för många år sedan och är nu Dampkring II.
The Doors finns kvar däremot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in