2015-02-02, 09:10
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuckaRuckaAli
Hur brukar vädret vara i Amsterdam i April?
Vädret i Holland påminner mycket om vädret som vi har i Sverige och aprilväder kan ju som bekant vara minst sagt ombytligt så man kan ha tur och få härligt varmt väder i Amsterdam i april men man kan likaväl ha otur med nordvindar som blåser snålt runt öronen och iskallt regn som piskar en i pannan.
Citera
2015-02-02, 15:17
Medlem
Amstermans avatar
Gällande väderfrågan/frågor:

Vädret i Nederländerna är faktiskt en utmaning, då det regnar mer än 300 dagar om året. Det snöar/finns snö i genomsnitt 20 dagar om året. Soliga heldagar är sällsynta. Tråkigt molniga dagar är standard.

Eftersom Amsterdam och Nederländerna är ett fuktigt land, är regnvädret dominerande. Regn är riktigt vått och tungt, det vill säga att 3 minuter i regnet och du tagit ett bad.
Bli inte förvånade om de regnar konstant i några dagar.

Paraply och regnkläder är ett måste i resväskan.

"Efter regn kommer solsken... Förutom i Nederländerna. Efter regn kommer mer regn"
Citera
2015-02-02, 15:35
Medlem
albinotomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterman

Vädret i Nederländerna är faktiskt en utmaning, då det regnar mer än 300 dagar om året. Det snöar/finns snö i genomsnitt 20 dagar om året. Soliga heldagar är sällsynta. Tråkigt molniga dagar är standard.

Eftersom Amsterdam och Nederländerna är ett fuktigt land, är regnvädret dominerande. Regn är riktigt vått och tungt, det vill säga att 3 minuter i regnet och du tagit ett bad.

"Efter regn kommer solsken... Förutom i Nederländerna. Efter regn kommer mer regn"

Måste haft otrolig tur de gånger jag varit där. Har varit där i November, April & Augusti. Ingen av veckorna var det regn mer än en liten skvätt (värst var Augusti). I November var det inte ens mulet, solsken varje dag och inte ens behov av jacka. Under sommarhalvåret får staden i snitt 200 soltimmar/månad, under vintertid i snitt 60h/månad.

Skulle säga att Sverige är betydligt regningare, men det kanske bara är jag som haft tur
Citera
2015-02-02, 15:37
Medlem
jajalbdps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterman

Bor du i Nederländerna eller var har du källa på det där?
Vad är medeltemperaturen för en soldag alternativt regndag?
Citera
2015-02-02, 15:51
Medlem
Amstermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jajalbdp
Bor du i Nederländerna eller var har du källa på det där?
Vad är medeltemperaturen för en soldag alternativt regndag?

Jag är bosatt i A'dam så behöver ingen jävla källa på att jag vet vad jag skriver i denna tråd. Fråga nummer 2 blir jag bara av...
Citera
2015-02-02, 17:41
Medlem
Någon som kan säga något om Blyss Hotel i Amsterdam? Har bokat två nätter i februari och skulle bara vilja höra om någon här har personliga erfarenheter från det hotellet.
Citera
2015-02-02, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvivale
Pink Floyd shopen finns tyvärr ej längre, den togs över och döptes om för många år sedan och är nu Dampkring II.
The Doors finns kvar däremot.

Okej, tackar så mycket för svaret, takeoff imorgon
Citera
2015-02-03, 12:24
Medlem
Tommess avatar
Tips på hotell/motell (billigt) i centrum där man gärna får röka i rummet.
viktigt att det är i centum, gärna ledsplein eller mitt i smeten.

1 rum för 3 personer, 18-22 mars.
gärna så billigt som möjligt.

anländer i amsterdam 15.00 och åker på söndag tidigt. flyget går 10
Citera
2015-02-03, 21:49
Medlem
lemon99s avatar
Vädret är ofta lite grått och regnigt, dock är det sällan kallt. Vet inte hur många dagar som det är minus hela dygnet vintertid men det är inte många, det brukar vara några plus dagtid och nån minusgrad på natten. Nån helg i början på januari nu var det 12 grader om jag inte minns fel. Jag har haft både tur och otur med vädret, varit där i juli och augusti och haft strålande sol varvat med mulet och regn, varit där i maj och det spöregnade typ 10 timmar/dag. Varit där i mars och haft 14 grader varmt och sol, så ja, det varierar väldigt.
Citera
2015-02-04, 18:19
Medlem
Är det sant att de är ändrade lagar och att man måste vara hålländsk medborgare för att få köpa gräs i coffeeshoparna? någon där nere som kan bekräfta?
Citera
2015-02-04, 18:42
Medlem
tvivales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErenJaeger
Är det sant att de är ändrade lagar och att man måste vara hålländsk medborgare för att få köpa gräs i coffeeshoparna? någon där nere som kan bekräfta?
Men nej och åter nej. Vad är det för knäppskallar som sprider runt en massa löjliga myter och rykten egentligen? Det stämmer till viss del, fåtal städer i södra Nederländerna som Maastricht införde Weedpass. Men i Amsterdam och många andra städer så är det som vanligt. Du kommer absolut inte bli nekad att köpa cannabis i Amsterdams coffeeshops så länge du är över 18 år.
Citera
2015-02-04, 21:20
Medlem
Gött å höra ska nämligen ner nu i augusti med några polare så det lär bli mycket röka
Är det lugnt kan man gå på gatorna runtom i Amsterdam och puffa eller är det too risky?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in