Citat:
Ursprungligen postat av
utan.att.stanna
Du får gärna utveckla vad du vet om Indiska marknaden om du har lust.
Jag vet inte speciellt mycket om den indiska marknaden, hade jag gjort det hade jag inte satt mina pengar i en indien-fond utan satt ihop min egen "fond" av indiska aktier. Däremot hoppas jag att fondförvaltarna har bra koll på den indiska marknaden, det är som jag ser det fördelen med en fond, och jag tror mer på den indiska marknaden under 2015 än jag tror på den Europeiska, därför indienfond.
Jag tror på den indiska marknaden bland annat baserat på IMF:s prognoser om utvecklingen i Asien där man förutspår en ökning av BNP. För Indiens del beräknas BNP-ökningen till 6,3% 2015. I Indien har skett vissa lagförändringar vilka underlättat investeringar och skapats ett bättre företagsklimat i vilket borde gynna utvecklingen trots inflationen i landet. De flesta verkar hålla med om dessa prognoser och jag ser ingen anledning att tro något annat.
Indien har enorma potential både vad gäller export men också i sin inre marknad med en befolkning på över en miljard människor. Om den indiska ekonomin fortsätter utvecklas, vilket är sannolikt, kommer också befolkningen bli köpstarkare vilket ger ytterligare effekter på ekonomin.