Citat:
Jobbet var ju ett exempel på en hobby, som gick från att vara hobby till ett jobb.Jo, jag förstod att den "välplanerade middagen" var ett exempel på hobby och just i detta fall en hobby som du föredrar framför som alternativ till ateism och religion. Att du sedan svamlade in på jobb har jag fortfarande inte lyckas reda ut.
Men jag anser fortfarande att din "tes" om ateism som hobby är helt jäkla galen och jag förstår inte alls på vilket sätt den är relevant i denna tråd!
Det finns ett koncept som heter off topic. Misstänker att även jag befinner mig i den sfären just nu.
Du uppvisar gång på gång raljerande beteende om hur meningslöst och onödigt det är att diskutera dessa frågor och då ställer jag en enligt mig väldigt relevant fråga: Vad gör du här?
Om du nu vill samla sympati och snyftpoäng och få det till att jag vill bestämma över dig får det stå för dig. Du är fri att skriva vad du vill - var du vill i min bok. Precis som jag är fri att kommentera att det du skriver är trams.
Men jag anser fortfarande att din "tes" om ateism som hobby är helt jäkla galen och jag förstår inte alls på vilket sätt den är relevant i denna tråd!
Det finns ett koncept som heter off topic. Misstänker att även jag befinner mig i den sfären just nu.
Du uppvisar gång på gång raljerande beteende om hur meningslöst och onödigt det är att diskutera dessa frågor och då ställer jag en enligt mig väldigt relevant fråga: Vad gör du här?
Om du nu vill samla sympati och snyftpoäng och få det till att jag vill bestämma över dig får det stå för dig. Du är fri att skriva vad du vill - var du vill i min bok. Precis som jag är fri att kommentera att det du skriver är trams.
Finns inget galet med det, du har en hobby att propagera i dessa frågor.
Har inget emot din hobby, men kom inte besvära mig med bara(då tänker jag inte på denna diskussion).
En av anledningarna jag är här, är för vill peta ner er från piedestalen.
Men det verkar vara väldigt kärt uppe på den, så förstår irritationen.
Gör inte detta som ett troll, utan vill återinföra er i verkligheten.
Gillar hur du fantiserar upp hur dan jag är och vad jag vill osv...
Varför skulle jag vilja ha sympati och snyftpoäng, i så fall hade jag startat upp en tråd om ett faktiskt problem för mig som person.
Lustigt att jag är fri att skriva var jag vill igen, men tack för du gav mig tillstånd.
Hade inte klarat mig utan detta
Citat:
= alkohol.Blossa du på.
Jag personligen uppskattar att ha mina tankar klara och behålla mitt förstånd i den enda verklighet vi känner till.
Om jag någon gång (vilket jag självklart gör)skulle inta alt inandas något form av berusningsmedel är jag väl införstådd att utgången inte ger mig något "mer" utan tvärtom. Känslan av välbefinnande ersätter min förmåga att göra rationella beslut om verkligheten. Varför tror du majoriten av våldsbrott görs av berusade människor? Så haschdoftande-hippe-svammel om andra verkligheter är per definition trams enligt mig.
Med risk att återupprepa mig - tills någon lyckas demonstrera att det existerar en annan verklighet än den vi idag är tvungna att leva i tänker jag inte ta hänsyn till något annat.
Jag personligen uppskattar att ha mina tankar klara och behålla mitt förstånd i den enda verklighet vi känner till.
Om jag någon gång (vilket jag självklart gör)skulle inta alt inandas något form av berusningsmedel är jag väl införstådd att utgången inte ger mig något "mer" utan tvärtom. Känslan av välbefinnande ersätter min förmåga att göra rationella beslut om verkligheten. Varför tror du majoriten av våldsbrott görs av berusade människor? Så haschdoftande-hippe-svammel om andra verkligheter är per definition trams enligt mig.
Med risk att återupprepa mig - tills någon lyckas demonstrera att det existerar en annan verklighet än den vi idag är tvungna att leva i tänker jag inte ta hänsyn till något annat.
För påstå att du har klara tankar, så är du ovanligt inskränkt i just dina tankar.
En härlig paradox du visade där.
Citat:
Intresserad av massa saker, varför du tror annat förstår jag inte.Eftersom du är helt ointresserad av någonting, som i praktiken kan styra hela ditt liv och avgöra din framtid (den religiösa inställningen), så tror jag att du redan vet din inställning... Jag är litet åt samma håll. Inser att det finns folk som bygger hela sitt liv på sagor. Som människa skäms jag, över att det finns sådana personer, men tycker inte diskussionen i sig är intressant. Man botar inte problemet genom logiska diskussioner. Möjligen genom psykologer.
Enda gång jag bryr mig om religion är när man försöker få berättat för mig sicken jävla trevlig hobby de har.
Som jag då ska anmana, för prata med gud så får du svar.
Rätt lustigt när jag tänker på vad han ovan sa, och klartänkthet och prata med gud(i person).
Sen bryr jag mig om religion när man dödar oskyldiga i religionens namn.
Mer än detta är det inte.
Men, visst - whatever makes your boat float.