2015-01-20, 15:26
Medlem
Rullkardins avatar
Inte lustläst tråden på något sätt men tänkte iaf efter att ha hört p3 dokumentär.

Hur såg hans livssituation ut annars förutom jobbet på motorcentralen ??
Flickvän, visste hon om det ? hur annars kan han ha gömt det för henne ?
Någon i hans närhet borde väl ha kopplat om det begicks grova våldtäckter varje gång han hade varit ute i princip..
Vad gör flickvännen nu ? har någon av hans vänner/familj uttalat sig..
2015-01-20, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Måste vara ovanligt för denna typ av våldsman att först trappa upp "verksamheten" rejält och sedan helt plötsligt ta ett 5 årig paus.

Måste ha funnits mycket starka incitament för Niclas?

Nu spekulerar jag vilt, men kan det varit så att Niclas fick ett ultimatum av någon? Jag vet att det är du som är Hagamannen. Sluta omedelbart eller så jag går till polisen. När jag säger någon menar jag en till Niclas väldigt närstående person. En person som är villig att ge Niclas en sista chans om han lägger av.

Niclas lyckas kontrollera sig själv i fem år (avstod sprit och krogen helt?) och höll på detta vis ihop sin livssituation. När han festade till på Olearys kunde han inte längre hejda sig och allt fick ett stop till slut.

5 års uppehåll ledde till en sällan skådad brutalitet och galenskap. Undrar hur stor frustrationen är efter ett långt fängelsestraff?

På frågan om jag vill ha Niclas i mitt bostadsområde måste mitt svar bli nekande.

Hur långt tid efter mordförsöket/våldtäkten på (alltid PÅ om vi pratar Umeå) Tegsbron kom tipset om Niclas in månntro?

Frågor av ren nyfikenhet, heter det i eller på Teg?

Jag sitter vid ratten av en bil. Är jag i eller på bilen?

Hur vet vi att karln var lugn i fem år? Vem vet om han gick lös på kärringarna någon annanstans då eller härjade på i Umeå utan att offren/et anmält.
2015-01-28, 16:09
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullkardin
Inte lustläst tråden på något sätt men tänkte iaf efter att ha hört p3 dokumentär.

Någon i hans närhet borde väl ha kopplat om det begicks grova våldtäckter varje gång han hade varit ute i princip..

Gift med två barn, bodde i en villa i en liten by utanför Umeå. Han kom hem och tvättade blodiga kläder efter en "utekväll" men hon var i förnekelse typ och fattade/sade inget till någon.

Snyggaste gärningen från hennes sida var väl att hon tog på sig alla parets tillgångar så att brottsoffren (som fått kroppsdelar avbitna) inte kunde få något skadestånd.

Synd att de inte bodde i USA för då hade de blivit stämda så in i helvete båda två.
2015-01-28, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rullkardin

Man vill väl inte tro att någon i ens närhet är en besinningslös våldtäktsman. Allra minst fadern till sina barn. För övrigt så verkar frun vara helt jävla samvetslös som tog på sig alla parets tillgångar.
2015-01-28, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Man vill väl inte tro att någon i ens närhet är en besinningslös våldtäktsman. Allra minst fadern till sina barn. För övrigt så verkar frun vara helt jävla samvetslös som tog på sig alla parets tillgångar.

Samvetslös och samvetslös är väl kanske lite svårt att avgöra, Lagom kul att stå utan tillgångar med 2 ungar för att maken råkar vara en jävla dåre! Hurdana var hennes inkomster och situation om man räknar bort Herr överraskningssex tillgångar då?

Men visst, det ser ju inte snyggt ut det kan jag hålla med om.
2015-02-01, 13:17
Medlem
massepojkens avatar
Jag tror Hagamannens fru tills slut fattade att Niklas var Hagamannen. Om Niklas omedelbart slutade vålda och förgöra så skulle frun i ett sista desperat försök att hålla ihop familjen inte gå till polisen.

Detta ultimatum gav Niklas tillräckliga incitament att upphöra med våldtäkterna under flera år.
Men med lite alkohol i kroppen och ett enormt uppdämt behov att att vålda så gick allt åt helvete natten PÅ tegsbron.

Efter detta fick frugan nog.

Jag tror det var hon som tipsade polisen att Niklas var Hagamannen.(mina egna spekulationer)

Men läser man mellan raderna så finns det mycket som talar för det.

Omöjligt bevisläge givetvis, annars hade ju åtal för skyddande av brottsling varit på sin plats. Kanske åklagarn bara släppte detta då frugan de facto löste fallet åt den enormt inkompetenta(se utredningen) Umeåpolisen men bihang.

Lite tack för hjälpen sådär... Lite Umeåstyle..
Senast redigerad av massepojken 2015-02-01 kl. 13:24.
2015-02-01, 17:15
Medlem
kalabalikens avatar
Citat:
snip

Efter detta fick frugan nog.

Jag tror det var hon som tipsade polisen att Niklas var Hagamannen.(mina egna spekulationer)

Men läser man mellan raderna så finns det mycket som talar för det.

snip

Jag tycks minnas att det framkom att tipset kom från någon på en annan bilfirma/lackfirma eller vad det nu var.
2015-02-01, 21:32
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken
Jag tycks minnas att det framkom att tipset kom från någon på en annan bilfirma/lackfirma eller vad det nu var.
Stämmer bra det! Det var en billackeringsfirma (Autolacken) som började förstå att det var Niklas Lindgren som var Hagamannen.
2015-02-02, 12:58
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken

Ok. Bra info. Kan inte sluta grubbla på varför Niklas upphörde med överfallen i 5 år.

Antidepressiva, nedsatt sexlust?

Behövde sprit för att trigga igång? Drack inte under 5 år?

Finns det något sagt av Niklas varför våldtäkteriet tog en sådan lång paus?
2015-02-02, 13:42
Medlem
Citat:
Ok. Bra info. Kan inte sluta grubbla på varför Niklas upphörde med överfallen i 5 år.

Undrar om han verkligen var så packad som han ville göra sken av i rättegången? Ett raglande fyllo är väl inte helt kapabel att utföra dylika handlingar. Men det är klart, ett par pilsner kanske räcker för att hämningarna ska lossa.
2015-02-02, 14:28
Medlem
Citat:

kan vara så enkelt som att han var rädd för att åka fast och hoppades på att dom skulle sluta leta efter honom, för var det inte så att han var kallad till polisen för DNA-test när han begick sista våldtäkten? Eller minns jag fel där?
2015-02-03, 18:16
Medlem
Omarsels avatar
Citat:

Jag tror att det i nån tidningsartikel (?) försökte förklaras med att de fick ett till barn under den tiden. Småbarnsåren gav honom kanske inte så mycket ork eller tid att supa till med arbetskamraterna. Färre tillfällen och mindre kröka.
Senast redigerad av Omarsel 2015-02-03 kl. 18:23.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in