2015-02-04, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omarsel
Jag tror att det i nån tidningsartikel (?) försökte förklaras med att de fick ett till barn under den tiden. Småbarnsåren gav honom kanske inte så mycket ork eller tid att supa till med arbetskamraterna. Färre tillfällen och mindre kröka.
Precis. Det har även skrivits att han höll på med renovering av huset och därför också var upptagen med det. Våldtäkterna var alltså bara en hobby "vid sidan om".... Typ.....
2015-02-06, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibumitin
När blir han frigiven?

När han avtjänat sitt fängelsestraff.
2015-02-10, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Samvetslös och samvetslös är väl kanske lite svårt att avgöra, Lagom kul att stå utan tillgångar med 2 ungar för att maken råkar vara en jävla dåre! Hurdana var hennes inkomster och situation om man räknar bort Herr överraskningssex tillgångar då?

Men visst, det ser ju inte snyggt ut det kan jag hålla med om.

Även Pappan och familjen tog över en hel del egendom.
Så det var många som försökte sabba ersättningskraven.

Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Jag tror Hagamannens fru tills slut fattade att Niklas var Hagamannen. Om Niklas omedelbart slutade vålda och förgöra så skulle frun i ett sista desperat försök att hålla ihop familjen inte gå till polisen.

Detta ultimatum gav Niklas tillräckliga incitament att upphöra med våldtäkterna under flera år.
Men med lite alkohol i kroppen och ett enormt uppdämt behov att att vålda så gick allt åt helvete natten PÅ tegsbron.

Efter detta fick frugan nog.

Jag tror det var hon som tipsade polisen att Niklas var Hagamannen.(mina egna spekulationer)

Men läser man mellan raderna så finns det mycket som talar för det.

Omöjligt bevisläge givetvis, annars hade ju åtal för skyddande av brottsling varit på sin plats. Kanske åklagarn bara släppte detta då frugan de facto löste fallet åt den enormt inkompetenta(se utredningen) Umeåpolisen men bihang.

Lite tack för hjälpen sådär... Lite Umeåstyle..

Du har HELT fel.
Bara svammel tyvärr.
Det var många många som topsades.
Alla med rätt längt , storlek och fötter

Och som Wiseguy skrivit många gånger så var det tips från annat håll som kom fram.
Men jag vet att även inom Motorcentralen så fanns samma tips , de misstänkte honom.
Självklart eftersom de båda företagen samarbetade och träffades.
Han var förövrigt rätt lik sin egen avdelningschef kroppsligt.
Gissar att fler blev misstänkta för samma sak efter tipset.

Övernattningssängen på MC finns kvar på samma ställe i samma hus med egen ingång.....undrar om man blir som NL om man ligger över , hans basilusker kanske finns kvar

Citat:
Ursprungligen postat av Cykelforbud
När han avtjänat sitt fängelsestraff.

Haha , men när är det tänkt att han ska ha fått rabatt och komma ut?
2015-03-13, 08:34
Medlem
HillbillyGentlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Man vill väl inte tro att någon i ens närhet är en besinningslös våldtäktsman. Allra minst fadern till sina barn. För övrigt så verkar frun vara helt jävla samvetslös som tog på sig alla parets tillgångar.
Samvetslös,,,,,,,, tror jag inte. Allt rasar runt henne och hon ser till att hon har kvar ett hem till sig och sina knodd. Det är nog inte så att hon inte unnar offren ersättning, hon ser till att hon har en möjlighet att ha ett hem. Om karldjäveln sitter på kåken och hon själv med ungarna utkastade från huset, då skulle vi bara ha några offer till. Visst, jag håller med, tämligen hjärtlöst men troligen förståeligt
2015-03-13, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HillbillyGentleman
Samvetslös,,,,,,,, tror jag inte. Allt rasar runt henne och hon ser till att hon har kvar ett hem till sig och sina knodd. Det är nog inte så att hon inte unnar offren ersättning, hon ser till att hon har en möjlighet att ha ett hem. Om karldjäveln sitter på kåken och hon själv med ungarna utkastade från huset, då skulle vi bara ha några offer till. Visst, jag håller med, tämligen hjärtlöst men troligen förståeligt
Jo, jag håller med. Jag uttryckte mig lite dumt bara.
2015-07-31, 20:30
Moderator
blomvattnares avatar
Ett stort antal inlägg är flyttade till nedanstående tråd som diskuterar Hagamannen mer generellt. I denna tråd här i Krimhistoria diskuteras brotten som begicks när det begav sig. Denna tråd låses nu, men kan förstås låsas upp om någon vill diskutera ämnet. Kontakta i så fall en mod via PM.

(FB) Diskussioner om Hagamannen - Niklas Lindgren

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in