Citat:
Ursprungligen postat av
MangoChutney
Himelfarb har så här långt varit ett bra nyförvärv, jobbar hårt och producerar i snitt 1 poäng/match även om han har en bit kvar till den riktiga formen.
Himmelfarb är ju fantastik på HA-nivå. Synd att han inte lyckats ta sitt spel till ES..
Citat:
Ursprungligen postat av
MangoChutney
Malmö gjorde defacto en nyemission före jul för att kunna bredda och spetsa truppen utan att riskera ekonomin. Samtidigt så har denna säsong en möjlighet till avancemang som sannolikt aldrig återkommer, att sitta still när övriga toppkonkurrenter satsar är helle inget bra alternativ.
Som sagt, Malmö (och konkurrenter) gör helt rätt. Sen att det antagligen inte kommer räcka för MIF är en annan femma!
Citat:
Ursprungligen postat av
MangoChutney
Hemlängtan och hemlängtan, visst kan man kalla det hemlängtan. Han säger ju själv att han hade svårigheter att acklimatisera sig i stan och att det sociala livet i Malmö inte fungerade för honom. Kanske inte så konstigt, uppväxt i en liten håla som Malung, hamna i en ännu mindre skithåla som Leksand sedan komma till en storstad och (världs-)metropol som Malmö där ingen vet vad en snömoppe är eller dricker hembränt på fredagsfyllan. Ur det perspektivet hade sannolikt inavelshålan på gränsen till Halland passat honom bättre...
Haha! Har gjort ungefär samma resa som Knuts (geografiskt, har aldrig spelat i MIF

) och anledningen till att jag blev kvar i Malmö i 10 år är att det känns rätt mycket som en småstad. Typ Falun fast plattare, bättre brass, billigare falafel, fler araber bättre klimat men mer gödselstank mitt inne centrum flera gånger per år. Nu har dock stan förändrats rätt mycket men det är väl en diskussion för en annan tråd egentligen.
EDIT: Och visst kan man få hembränt i 040-området. Skotrarna saknas dock även om jag sett en del fyllemopeder bränna runt inne i stan.