2015-01-31, 21:34
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kännetecknar det där en stark och frispråkig kvinna tycker du?

TS har förmodligen bedragit US under en längre tid, maskerat det med politiska uppdrag och annat, jag har ett mycket bättre ord för sådana "starka" kvinnor, de brukar benämnas slampor.

Bedra och smussla medans idioten hon var gift med fick ta hand om vardagen, "stark kvinna" indeed.

Att vara otrogen har väl inget att göra med stark och frispråkig. Däremot är det dumt att vara stark och frispråkig kring en människa man har bedragit in i märgen (om otrohet finns med) och lägger man till lite alkohol med i mötet kan det sluta riktigt illa.
Nu vet jag varken om det finns otrohet eller storkonsumtion av alkohol hos de två, men helt klart var hon en "redneck" och det kan få bägaren att rinna över hos den på minus-skalan.
Citera
2015-01-31, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Nä visst inga papper på LOB-från farbror blå, eller nån form av varning från arb.givaren. Men dock, likaväl är det ju en trådsanning sen 6 dygn att han är en alkad asshole... Detta kommer ju från massvis av håll och kanter, dock alla utan bäring.

Eftersom jag ägnat tid åt att läsa tråden från början idag vet jag det här med alkohol dök upp samma dag hon hittades #39

"uppgifter finns om ett parförhållande där maken länge misstänkts för att misshandla sin partner och där alkohol ständigt varit närvarande (inte hundra på det), men det finns barn inblandade" (kanske inte exakt men typ, kunde inte läsa mina egna kråkfötter, men andemeningen är nog densamma.

Kanske starten till ev trådsanning.
Citera
2015-01-31, 21:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Att vara otrogen har väl inget att göra med stark och frispråkig. Däremot är det dumt att vara stark och frispråkig kring en människa man har bedragit in i märgen (om otrohet finns med) och lägger man till lite alkohol med i mötet kan det sluta riktigt illa.
Nu vet jag varken om det finns otrohet eller storkonsumtion av alkohol hos de två, men helt klart var hon en "redneck" och det kan få bägaren att rinna över hos den på minus-skalan.

Men vad fan, TS har uppenbarligen varit djävligt grisig mot sin lagvigde man, hur fan kan hon hyllas som en stark och frispråkig kvinna när hon helt kallt har bedragit sin man under en längre tid, försök inte att inbilla mig att hon hux flux blev kär i någon hon plötsligt såg, nej det här är något som pågått en längre tid och grisen som bökat i ett upptaget hål har tydligen gått under jorden, en djävla svinpäls det också, klart som fan att han visste att TS var gift och hade familj.

Fy fan säger jag om dessa starka och frispråkiga kvinnor som inte kan ta ett enda steg i sitt liv om de inte har en fullödig ersättare.

Hur djävla svårt kan det vara att avsluta det man har och sedan börja om på nytt.
Citera
2015-01-31, 21:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
I den ålder och livssituation som BO var så brukar man faktiskt ha en buffert. Man behöver inte vänta till lönehelg för att ha råd att gå ut och äta en romantisk middag med en vän. Om hon ville hålla förhållandet hemligt för sina barn träffade antagligen hon sin nya vän när barnen var hos pappan. Oavsett om det var lönehelg, vanlig helg eller vardag.
Nej, alla har inte en buffert - och som nyseparerad har de flesta inte någon stor buffert ..

Det är alltså inte åldern som är avgörande för betydelsen av lönehelg, utan vilken ekonomi folk har.
Citera
2015-01-31, 21:53
Medlem
Citat:
Men vad fan, TS har uppenbarligen varit djävligt grisig mot sin lagvigde man, hur fan kan hon hyllas som en stark och frispråkig kvinna när hon helt kallt har bedragit sin man under en längre tid, försök inte att inbilla mig att hon hux flux blev kär i någon hon plötsligt såg, nej det här är något som pågått en längre tid och grisen som bökat i ett upptaget hål har tydligen gått under jorden, en djävla svinpäls det också, klart som fan att han visste att TS var gift och hade familj.

Fy fan säger jag om dessa starka och frispråkiga kvinnor som inte kan ta ett enda steg i sitt liv om de inte har en fullödig ersättare.

Hur djävla svårt kan det vara att avsluta det man har och sedan börja om på nytt.

Vi vet ingenting om TS, US, deras äktenskap osv. Det som vi vet har Quarrel sammanfattat i inlägget 1335.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Vad har du för belägg för att hon bedragit honom alls?

Och faktum är ju att oavsett om hon bedragit honom eller hittat en partner efter flytten så har ju kärleken någonstans uppstått "hux flux" ...

Men men .. det är ju lördag så du hade väl behov att spy lite på kvinnor bara ... det kan bli så när man får vagga sig själv ...
Citera
Medlem
Citat:

Kanske är svårt om den andre parten inte vill? För övrigt vet du väl inte vad som hänt mellan de olika personerna i detta fall? Saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig. Att du dessutom benämner en kvinna som "ett upptaget hål" säger en hel del om din kvinnosyn.
Citera
2015-01-31, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru

Detta inlägg slår hål på alkoholmyten. Fick rätt om uppgiften om att en väninna stod i kontakt med henne också innan det blev offentligt.
Citera
2015-01-31, 21:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, alla har inte en buffert - och som nyseparerad har de flesta inte någon stor buffert ..

Det är alltså inte åldern som är avgörande för betydelsen av lönehelg, utan vilken ekonomi folk har.
Det räcker med en lön på banken när nästa lön kommer för att lönehelgen inte ska ha någon betydelse. Har du belägg för att de flesta nyseparerade inte har en lön i buffert?
Citera
2015-01-31, 21:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det räcker med en lön på banken när nästa lön kommer för att lönehelgen inte ska ha någon betydelse. Har du belägg för att de flesta nyseparerade inte har en lön i buffert?
Har du belägg för att alla över en viss ålder har någon buffert?

Det är ekonomin som avgör betydelsen - inte en människas ålder.
Citera
2015-01-31, 21:56
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Jag kände inte TS och har inte beskrivit henne utifrån fakta, dock står att läsa att hennes vänner hade den bilden av henne och "bekanta" här.
Tweetandet beskriver en person som är på, envis och kaxig, enligt mig.

Klart man ska avsluta förhållanden innan man hoppar på nya. Man gör den andra/andre väldigt illa och när det uppdagas kan sveket bli ärr för livet för den drabbade.
Citera
2015-01-31, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sammanfattning

Inblandade personer
TS: T*rese Ståh*nacke (e,l), 38 år, skriven på Liegatan 2 i Sigtuna, avliden, väktare,

TS var flygplatskontrollant ej väktare. En småsak möjligen men någon skrev om självskydd och att hon borde kunnat försvara sig. Här ingår inget sådant och ingen form av fysiska konfrontationer med personer.

Även om så vore så kan den mest utbildade åka på ett tjuvnyp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in