2015-01-31, 20:45
Bannlyst
skulle personligen aldrig bestämma nåtsomhelst möte med någon som har alkohol problamatik efter 17:00 en fredag kväll...är ju typ att be om problem. Hon om någon borde ju veta varenda millimeter om honom efter 20 år ihop. Kanske inte så mycket alkoholprob. after all! Annars hade ju hon tagit typ söndag E.M 15:00
Citera
2015-01-31, 20:50
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
skulle personligen aldrig bestämma nåtsomhelst möte med någon som har alkohol problamatik efter 17:00 en fredag kväll...är ju typ att be om problem. Hon om någon borde ju veta varenda millimeter om honom efter 20 år ihop. Kanske inte så mycket alkoholprob. after all! Annars hade ju hon tagit typ söndag E.M 15:00
Nu finns det inget belägg att MGM hade alkoholproblem utan bara rykten sen,
´den jag varit gift med i 15 år skulle jag aldrig kunna tänka mig ta livet av mig, fundera själv.
Citera
2015-01-31, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle det inte göra någon skillnad menar du?

Konstigt resonemang.

I den ålder och livssituation som BO var så brukar man faktiskt ha en buffert. Man behöver inte vänta till lönehelg för att ha råd att gå ut och äta en romantisk middag med en vän. Om hon ville hålla förhållandet hemligt för sina barn träffade antagligen hon sin nya vän när barnen var hos pappan. Oavsett om det var lönehelg, vanlig helg eller vardag.
Citera
2015-01-31, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men nu hade hon ett nytt förhållande.
Är inte det någon skillnad tycker du? Det går lika bra att umgås med den man vill komma ifrån både fysiskt och på pappret istället för att vara med den nya kärleken?

Du får nog bara acceptera än så länge av det lilla som framkommit i media om det källorna
säger till Aftonbladet nu stämmer att TS och US bestämt träff just denna Fredag.
Att du sen tycker att TS skulle suttit hemma med sin nya kärlek och ätit hummer och skålat
i dom perignon för att det var lönehelg har nog ingen större betydelse.

Hur nytt är detta förhållande då, vet du? Inte jag men jag får en stark känsla av att TS nya
förhållandet inte är helt nytt, säkert ett vänsterprassel som hållit på mycket längre än
när det offentliggjordes på facebook. För som sagt var så var inte den nye mannen ny i
TS (US) bekantskapskrets utan ingår sen tidigare i kompiskretsen.
Senast redigerad av LKVN 2015-01-31 kl. 21:14.
Citera
2015-01-31, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nu finns det inget belägg att MGM hade alkoholproblem utan bara rykten sen,
´den jag varit gift med i 15 år skulle jag aldrig kunna tänka mig ta livet av mig, fundera själv.

Nä visst inga papper på LOB-från farbror blå, eller nån form av varning från arb.givaren. Men dock, likaväl är det ju en trådsanning sen 6 dygn att han är en alkad asshole... Detta kommer ju från massvis av håll och kanter, dock alla utan bäring.
Citera
2015-01-31, 21:00
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666

Precis så! Det var just den här ordkombinationen jag velat skriva. Hon kände honom utan och innan.

Har själv erfarenhet av allt svart hos en människa och mina varningsklockor ringde på rätt bra vid hans "erbjudanden", vilka jag avböjde och efter en timme trillade hat-sms:en in. 300 var inte ovanligt och ibland var besök på väg, varpå man "gick upp i rök". Ingen ved på brasan.
Citera
2015-01-31, 21:01
Medlem
Det tar 20 min Uppsala sigtuna. Anledningen till att kvinnan var i sigtuna på fredagskvällen var naturligtvis för att lämna barnen och barnens grejer efter mammaveckan.

Många byter vecka på fredagar som har växelvis boende. Tror ni kvinnan sket i sina barn och Löt dem bara bo hos pappan. Det låter inte som den ni beskrivit här. Självfallet hade hon barnen hos sig också men barnen gick väl sannolikt kvar i sin Skola i Sigtuna. Det är möjligt att pendla. Kanske jobbade kvinnan som vakt i Sigtuna kommun (staden eller kanske Arlanda).

Lämning lär ske runt 17-18 eftersom man ska hinna hem från jobbet. Självfallet har hon inte stämt träff med sitt x. Hon skulle lämna barnen och eller deras grejer.

Det där med telefonsamtal eller sågs sist klockan 21 är felaktigt så vitt jag förstår. Det bygger på att polisen säger att hon är försvunnen sedan den tiden.

Jag utgår från att hon missade en avtalad tid, exempelvis middag eller utgång med sin väninna klockan 21 - som hon inte dök upp på. Därav att hon anmäldes saknad från den tiden.

Kanske väninnan hade kvinnan på (hitta vänner) på iPhone så hon kunde ange sista position till Polisen på så sätt?

Varför utgår alla från att kvinnan var den som ville lämna mannen? Det kanske var mannen som bad henne fara och flyga efter sommarens strapatser? Varför tror alla att mannen varit hotfull och alkad? Kanske hon var det istället mot honom.

Som vakt (skyddsvakt? Vapen? Batong?) var kvinnan utbildad i närskydd och skulle förmodligen kunna freda sig mot en man utan sådan utbildning.

Hoppa på texten inte mig tack.
Citera
2015-01-31, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
I den ålder och livssituation som BO var så brukar man faktiskt ha en buffert. Man behöver inte vänta till lönehelg för att ha råd att gå ut och äta en romantisk middag med en vän. Om hon ville hålla förhållandet hemligt för sina barn träffade antagligen hon sin nya vän när barnen var hos pappan. Oavsett om det var lönehelg, vanlig helg eller vardag.

Hade hon inte kunnat vänta åtminstone tills skillsmässan gått ut innan det börjas med nya partners?? jag menar hon är ju ung, hon/nya sambon hinner ju...

...Många män jag känner gör inte ens ett försök mot kvinnor under dom 6 prövomånader som gäller

...men efter det datumet, brukar det gå med rekordfart så är en ny sambo på plats.
Citera
2015-01-31, 21:08
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Du får nog bara acceptera än så länge av det lilla som framkommit i media om det källorna
säger till Aftonbladet nu stämmer att TS och US bestämt träff just denna Fredag.
Att du sen tycker att TS skulle suttit hemma med sin nya kärlek och ätit hummer och skålat
i dom perignon för att det var lönehelg har nog ingen större betydelse.

Hur nytt är detta förhållande då, vet du? Inte jag men jag får en stark känsla jag av att TS nya
förhållandet inte är helt nytt jag, säkert ett vänsterprassel som hållit på mycket längre än
när det offentliggjordes på facebook. För som sagt var så var inte den nye mannen ny i
TS (US) bekantskapskrets utan ingår sen tidigare i kompiskretsen.

Finns det ett vänsterprassel i botten, är det ännu mer anledning att hålla sig borta från den förrådde och speciellt udda tider och platser.
Citera
2015-01-31, 21:17
Medlem
Kan någon av er som är insatta i tråden göra en sammanfattning och lista på vad vi vet.

Alltså sådant vi fått från externa källor inte egna tankar.

Sådant som kommer från Media eller grannar med någon form av referens.

Det skulle vara värdefullt för alla isåfall.
Citera
2015-01-31, 21:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Finns det ett vänsterprassel i botten, är det ännu mer anledning att hålla sig borta från den förrådde och speciellt udda tider och platser.

Kännetecknar det där en stark och frispråkig kvinna tycker du?

TS har förmodligen bedragit US under en längre tid, maskerat det med politiska uppdrag och annat, jag har ett mycket bättre ord för sådana "starka" kvinnor, de brukar benämnas slampor.

Bedra och smussla medans idioten hon var gift med fick ta hand om vardagen, "stark kvinna" indeed.
Citera
2015-01-31, 21:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Kan någon av er som är insatta i tråden göra en sammanfattning och lista på vad vi vet.

Alltså sådant vi fått från externa källor inte egna tankar.

Sådant som kommer från Media eller grannar med någon form av referens.

Det skulle vara värdefullt för alla isåfall.
Sammanfattning

Inblandade personer
TS: T*rese Ståh*nacke (e,l), 38 år, skriven på Liegatan 2 i Sigtuna, avliden, väktare, aktiv i Vänsterpartiet, Facebook: https://www.facebook.com/t*rese.stah*nacke
US: U*f Ståh*nacke (l,l), 40 år, skriven på Liegatan 2 i Sigtuna, TS make, driver enskild firma i byggbranschen, dykare, Facebook: https://www.facebook.com/u*f.stah*nacke.3

Bakgrund
TS och US gifte sig 2000-07-15 och har en pojke född 1999 och en flicka född 2001. De har inga barn förutom dessa och har varit skrivna på gemensamma adresser i Märsta och Sigtuna sedan före vigseln. Sedan 7 december 2014 är TS bosatt i Uppsala, enligt egen uppgift på Facebook, och det påstås att hon hade en ny man.

Händelseförlopp
TS anmäldes försvunnen 24 januari 2015 kl 11:52 av en väninna, okänt vem. Två timmar senare hittade Räddningstjänstens dykare TS avliden i vattnet vid bryggan i södra änden av Ropstensvägen i Sigtuna. Sigtunafjärden var isbelagd, men det fanns en vak intill bryggan. Enligt vissa medieuppgifter hade TS en mobiltelefon i handen när hon hittades, vilket polisen har dementerat enligt andra medieuppgifter. En av parets tre bilar hittades nära fyndplatsen.

Enligt uppgift hördes TS av senast vid 21-tiden kvällen innan, då hon skulle ha stämt möte med US. Kl 14:13 greps US och anhölls kl 19:17, skäligen misstänkt för mord. Han häktades 28 januari, på sannolika skäl misstänkt för mord. Han nekar till brott. Åtal ska vara väckt 11 februari.

26 januari 2015, två dagar efter fyndet, inkom en gemensam ansökan om äktenskapsskillnad till Attunda Tingsrätt. US namnteckning är daterad 2014-12-13, TS 2014-12-15.
Senast redigerad av Quarrel 2015-01-31 kl. 21:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in